Gå til innhold

Hva vil skje om jeg skulle krasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg prøvekjørte en bil? Må jeg da dekke skaden?

Jeg skal kjøpe ny bil og skal ut å prøvekjøre en bil. Har aldri kjørt en annen sin bil før og er redd for å krasje

Anonymous poster hash: eae7e...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig forsikring på bilen som dekker evt skader. Egenandelen er vanligvis på 10000 kr.

Skrevet

Det er selvfølgelig forsikring på bilen som dekker evt skader. Egenandelen er vanligvis på 10000 kr.

Hva? Er det vanlig? Vi har alltid hatt egenandel på 4 eller 6 tusen... Vi har stort sett valgt 4000 da...

Anonymous poster hash: e2394...e5d

Skrevet

Hva? Er det vanlig? Vi har alltid hatt egenandel på 4 eller 6 tusen... Vi har stort sett valgt 4000 da...

Bilforhandlere har ofte en annen egenandel en privatpersoner. Større risiko osv.

10 000,- er et vanlig beløp på biler i normal prisklasse.

Biler over et visst beløp (7-800 000) har gjerne 20 000,- og oppover.

De dyreste kan ha egenandel på 50 000,-

Anonymous poster hash: fa66b...dfb

Skrevet

Men er det ikke bilforhandler som må dekke dette selv? Hva slags ansvar har den som kjører? Man har vel ikke forpliktet seg til noen egenandel? Det er jo bilforhandler som tar risikoen...?

Skrevet

Hva? Er det vanlig? Vi har alltid hatt egenandel på 4 eller 6 tusen... Vi har stort sett valgt 4000 da...Anonymous poster hash: e2394...e5d

De gangene jeg har prøvekjørt biler og motorsykler har det vanligvis vært 10000 i egenandel.

Privat er det ikke uvanlig å ha lavere. Høyere egenandel=billigere forsikring.

Som en annen her sier kan egenandelen også være høyere. Vanlig prosedyre er at bilforhandler vil ha kopi av førerkort og du signerer på en avtale som bla handler om forsikring/egenandel.

Skrevet (endret)

Men er det ikke bilforhandler som må dekke dette selv? Hva slags ansvar har den som kjører? Man har vel ikke forpliktet seg til noen egenandel? Det er jo bilforhandler som tar risikoen...?Anonymous poster hash: e2394...e5d

Du må signere en avtale med bilforhandler om at du er ansvarlig for egenandelen ved en evt skade, utover egenandelen er det bilforhandlers forsikring som dekker skaden.

Endret av Frida79
Skrevet

Men er det ikke bilforhandler som må dekke dette selv? Hva slags ansvar har den som kjører? Man har vel ikke forpliktet seg til noen egenandel? Det er jo bilforhandler som tar risikoen...?Anonymous poster hash: e2394...e5d

Du må signere en avtale med bilforhandler om at du er ansvarlig for egenandelen ved en evt skade, utover egenandelen er det bilforhandlers forsikring som dekker skaden.

Er det vanlig?

Jeg har akkurat kjøpt bil nå,og prøvekjørte flere biler i den forbindelse. Jeg signerte aldri på en avtale og de færreste spurte etter førerkortet mitt.

Anonymous poster hash: 72b04...92a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...