Gå til innhold

Vedvarende hoste, feber av og på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hostet i to uker. Hosten varierer mellom veldig tørr og bittelitt slimete. I begynnelsen var jeg veldig hes og mistet stemmen. Trodde etter en uke at det begynte å bli bedre, virket sånn. Men så ble det verre igjen, og feber kom samtidig.

Har hatt to runder med litt feber på kveldstid i denne perioden.

Har tidvis vondt i muskler/ledd og hodepine.

Har litt "ising" i pusterøret/brystet når jeg trekker pusten dypt, igår hadde jeg også vondt et sted i brystet.

Veldig sliten og øm i ryggen.

Hva kan dette være??

Anonymous poster hash: e1af2...b3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjetter virus- type forkjølelse. Kanskje med sekundærinfeksjon.

Anonymous poster hash: e7fb6...aa8

Skrevet

Jeg gjetter virus- type forkjølelse. Kanskje med sekundærinfeksjon.

Anonymous poster hash: e7fb6...aa8

Hva er sekundærinfeksjon?

Vil det være bortkasta med en tur til legen?

Og hva med jobb? Liksom greit å bare være hjemme, men blir jo utslitt av lite søvn osv...

Skrevet

Litt likt sånn jeg har det nå. Er sannsynligvis luftveisinfeksjon. Hvis du har mye slimhoste og dyp hoste, så kan det være du har fått infeksjonen ned i bronkiene. Kan ta noen uker å bli frisk da... Jeg har hatt dette noen ganger før, og varer som regel i 3-4 uker.

Men ta gjerne en tur til lege for å utelukke at det ikke er noe annet...

Anonymous poster hash: 7c811...181

Skrevet

Litt likt sånn jeg har det nå. Er sannsynligvis luftveisinfeksjon. Hvis du har mye slimhoste og dyp hoste, så kan det være du har fått infeksjonen ned i bronkiene. Kan ta noen uker å bli frisk da... Jeg har hatt dette noen ganger før, og varer som regel i 3-4 uker.

Noen uker  :sur:

Er så lei… man kan jo ikke være hjemme fra jobb i flere uker. Jobber i barnehage, kan ikke gå hele dagen og hoste alle opp i ansiktet heller…  :frown:

Skrevet

Noen uker :sur:

Er så lei… man kan jo ikke være hjemme fra jobb i flere uker. Jobber i barnehage, kan ikke gå hele dagen og hoste alle opp i ansiktet heller… :frown:

Huff, det skjønner jeg. Har selv kontorjobb, så er sånn sett ikke noe problem.

Noe som har hjulpet meg litt er å puste inn vanndamp (heller kokende vann i en bolle, og har en håndduk over hodet) med noen dråper eukalyptusolje. (Eterisk olje). Men det har hatt best effekt om jeg har tatt det tidlig da. Denne gangen var jeg sen, men kjennes ut som jeg har greid å stoppe at infeksjonen kryper videre nedover.

Skrevet

Og fribol halsdrops fra apoteket hjelper mot hostingen. Pleier å legge meg med et drops i munnen for å få sove.

Noskapintabeletter er kjempebra mot tørrhoste, og bisolvon er slimløsende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...