Gå til innhold

Hatt "rier" i 7 timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det tar seg ikke opp. Seriøst, blir utslitt av dette! :( er det virkelig vanlig at falske rier holder på så lenge? Har nesten ikke sovet i natt. Skikkelige mensmurringer og/eller tak i korsryggen og i lårene. Kommer i tak, men utvikler seg ikke styrkemessig. Har "tømt kroppen" for å kalle det det 3 ganger siden i går kveld. Er jo lov å håpe at noe skjer! Men føles ikke sånn. Ikke noen blødning eller noe som helst der nede som tyder på fødsel. Er 38 uker på veg.

Anonymous poster hash: 6bdcd...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi.. Du kan få noen lange uker foran deg om du er lei etter 7 timer 😂

Anonymous poster hash: 0cc70...e07

Skrevet

Oi.. Du kan få noen lange uker foran deg om du er lei etter 7 timer Anonymous poster hash: 0cc70...e07

Det kan jeg nok :) må sies at jeg har slitt med vonde kynnere av og på i 6 uker, holder det for deg eller? Og at jeg ikke har sovet de to siste ukene nesten?

Anonymous poster hash: 2ca58...48f

Skrevet

Det er sikkert modningsrier. Hadde det selv i 2 døgn første gang, da ble jeg satt på drypp pga vannet hadde gått, for å komme ordentlig i gang.

Andre gang hadde jeg sånne rier i ett døgn før fødsel kom i gang.

Når jeg først var i fødsel (åpning på mer enn 2 centimeter) gikk det temmelig fort. 4 timer første gang og 3 timer andre gang.

Veldig kjedelig å gå sånn. Forsøk å slappe mest mulig av, selv om du ikke får sove. Få i deg næring og lad opp. Plutselig er du i gang ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: d19f0...5c4

Skrevet

Med andremann så hadde jeg rier i 5 timer, før det stoppet helt opp. Det tok 7 timer før de startet igjen. Derfra tok det 20 timer før han var ute. Jeg sov ikke på disse timene.

I følge sykehuset er det ikke unormalt at rier stopper opp. Jeg fikk beskjed om å gå tur, og at riene ville starte opp igjen.

Skrevet

Det er sikkert modningsrier. Hadde det selv i 2 døgn første gang, da ble jeg satt på drypp pga vannet hadde gått, for å komme ordentlig i gang.

Andre gang hadde jeg sånne rier i ett døgn før fødsel kom i gang.

Når jeg først var i fødsel (åpning på mer enn 2 centimeter) gikk det temmelig fort. 4 timer første gang og 3 timer andre gang.

Veldig kjedelig å gå sånn. Forsøk å slappe mest mulig av, selv om du ikke får sove. Få i deg næring og lad opp. Plutselig er du i gang ;)

Lykke til!Anonymous poster hash: d19f0...5c4

Takk :) hatt det i en uke, men det har bare vart i maks 4 timer hver natt. Nå slutter det ikke, kroppen synes kanskje den trenger litt ekstra modning :P ? Har født før så vet hva ekte rier er, og det kan minne om starten på noe, men foreløbig tenker jeg at det bare er modning ja. Står på internett at maserier kan komme regelmessig, men ikke tar seg opp i styrke så det passer jo bra inn med dette opplegget her. Første fødsel varte i 16 timer.

Skrevet

Med andremann så hadde jeg rier i 5 timer, før det stoppet helt opp. Det tok 7 timer før de startet igjen. Derfra tok det 20 timer før han var ute. Jeg sov ikke på disse timene.

I følge sykehuset er det ikke unormalt at rier stopper opp. Jeg fikk beskjed om å gå tur, og at riene ville starte opp igjen.

Uff, høres slitsomt ut. Men vet litt hvordan du hadde det, da jeg fikk første hadde jeg ikke sovet på et par dager pga maserier (de varte dog bare 2 timer hver kveld før fødselen startet natt 3, så dette med langvrige maserier er nytt for meg).

Kanskjej jeg skal gå tur ja, om ikke annet så for å stoppe masingen.

Skrevet

Jeg hadde slike modningsrier i fire døgn. Sov nesten ikke.

Når fødselen endelig startet var jeg rimelig sliten fra starten av, men klarte da å få henne ut. 🙊

Anonymous poster hash: f2edc...69c

Skrevet

Jeg hadde slike rier i to døgn før aktiv fødsel. Klarte ikke sove, ikke spise eller drikke. Jeg klarte kun ligge i senga. "Riene" kom med 3-8 min mellomrom, og var også smertefullt imellom riene. 

Jeg ble lagt inn på sykehus natt nr. 2 (var ut og inn før den tid da vi sjekket om jeg var i aktiv fase), og fikk morfin så jeg kunne få hvile litt. Kl. 6 dagen etter gikk vannet og jeg var 5 cm åpen, jeg hadde fått en noenlunde ok søvn (vekket av rier av og til, men langt fra alle gangene), men jeg var utslitt i bunn og grunn, hadde ikke spist på over to døgn og heller ikke fått mye væske i meg (fikk intravenøst av sykehuset). Så fødselen kunne nok gått bedre, om jeg bare hadde hatt krefter til den i det hele tatt (dette sa også jordmor, hun merket at jeg var utslitt før det hele var kommet skikkelig i gang i det hele tatt).

Men må nevne at dette var over ei uke etter termin. 

Lykke til. Håper du snart er i gang. 

Anonymous poster hash: e4ff4...238
Skrevet

Jeg hadde slike modningsrier i fire døgn. Sov nesten ikke.

Når fødselen endelig startet var jeg rimelig sliten fra starten av, men klarte da å få henne ut. Anonymous poster hash: f2edc...69c

Bra det da :)

Skrevet

Oi.. Du kan få noen lange uker foran deg om du er lei etter 7 timer Anonymous poster hash: 0cc70...e07

Det kan jeg nok :) må sies at jeg har slitt med vonde kynnere av og på i 6 uker, holder det for deg eller? Og at jeg ikke har sovet de to siste ukene nesten?

Prøv med vonde kynnere fra uke 20, du...

Anonymous poster hash: 25d90...8b2

Skrevet

Det kan jeg nok :) må sies at jeg har slitt med vonde kynnere av og på i 6 uker, holder det for deg eller? Og at jeg ikke har sovet de to siste ukene nesten?Anonymous poster hash: 2ca58...48f

Prøv med vonde kynnere fra uke 20, du...Anonymous poster hash: 25d90...8b2

Du er f.en meg ikke god :D

Skrevet

Hadde sånne rier i fem døgn før første fødsel. Skikkelig slitsomt, men en må jo bare holde ut... Lykke til!

Anonymous poster hash: 51327...297

Skrevet

Prøv med vonde kynnere fra uke 20, du...

Anonymous poster hash: 25d90...8b2

Dette er skikkelig sisterhood :)

Anonymous poster hash: a56f6...04a

Skrevet

Høres kjent ut! De siste ukene er nokså slitsomme.....Hadde det slik tom med nr 6. Han kom 10 dager på overtid! Lykke til:)

Skrevet

Prøv å stimuler brystvortene..det kan få fart på sakene :) funka her allefall :)

Anonymous poster hash: ec0e9...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...