Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Til 2-åringen. Nei, du kan ikke få rosiner nå, og ikke kjeks. Nei, ikke dra ut søpla, nei ikke trykk på vaskemaskinen, ikke stå på bordet, nei vi kan ikke stå opp nå, det er midt på natta! Nei vi trenger ikke se på tv nå, hi kan heller leke med dokka. Nei, nei, nei! Føler meg dritkjip, er dette normalt?! Anonymous poster hash: 31c26...3b4
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Til 2-åringen. Nei, du kan ikke få rosiner nå, og ikke kjeks. Nei, ikke dra ut søpla, nei ikke trykk på vaskemaskinen, ikke stå på bordet, nei vi kan ikke stå opp nå, det er midt på natta! Nei vi trenger ikke se på tv nå, hi kan heller leke med dokka. Nei, nei, nei! Føler meg dritkjip, er dette normalt?! Anonymous poster hash: 31c26...3b4 Det blir fort mye nei. Men prøv å bruke avledning i størst mulig grad. To-åringer lar lett fokuset sitt påvirke. F. Eks hvis to-åringen vil ha kjeks kan du svare:" vet du, du kan få litt agurk" (min eeeeelsket agurk på den tiden). Eller, "vet du, jeg synes heller vi skal gå og bygge et tårn av byggeklosser". Anonymous poster hash: be95d...77f
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 En toåring er lett å avlede og det blir mye mer positivt for dere begge to. For eksempel så trenger du ikke si "nei, du får ikke se på TV", men heller "kom! Så leker vi med dokka!" Hør skikkelig positiv og engasjert ut så skal du se han kommer Samme med søpla. Ikke si at han ikke får lov, men fortell han hvor søpla skal være. Og, selvsagt, gi ros og bekreftelse når han gjør det riktig
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 "Ikke" er et ord hjernen oppfatter dårlig. Hvis man sier "ikke gå på veien" vil barnet faktisk gå på veien. Bedre å si "gå her, på fortauet ved siden av veien" Fokus på ønsket oppførsel Anonymous poster hash: b65ae...4a0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Hvorfor velger du den metoden hvis du ikke liker det? Jeg sier sjelden nei, kun ved alvorlige ting dom biting, at de kan skade seg etc. Jeg er litt i forkant stort sett, og avleder ved behov. Ofte for de beskjed om å finne på noe selv, fremfor nei, du før ikke de tv, for eksempel. Det er mange måter å oppdra barn på, du må jo gjøre det på et vis du trives med:) Anonymous poster hash: f6b04...952
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Enig med de over, bruke andre ord! Barnet: jeg vil ha rosin! Du: du kan heller få en agurk! Barnet: jeg vil se på tv, du: vi kan heller gå å leke! Men deg er kkart det er fort gjort å si nei! Er dager jeg sier det minst tusen ganger føler jeg (har tre barn da..) Anonymous poster hash: 80afd...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå