Gå til innhold

Dere som har vært gjennom brudd (med barn inne i bildet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle litt om hvordan det gikk? Hvordan taklet/ takler barna det? Fordeling av samvær? Klarer dere det greit økonomisk?

Anonymous poster hash: acfc0...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Har vært separert i nesten ett år, kommer til å bli skilt. Barnet er tre år nå. For henne går det fint, hun var vant til at far var mye borte. Det går greit for meg også, selv om det er en sorg over at livet ikke ble som jeg hadde tenkt, på tross av at det var jeg som gikk. Av og til er det ensomt, spesielt på kveldene når jeg ikke kan dra noe sted. Inviterer litt hjem til meg selv, da. Økonomisk går det bra, jeg har en ganske godt betalt jobb. Får én ekstra barnetrygd, og frem til jeg gikk opp i lønn fikk jeg støtte til barnetilsyn (2/3 av bhg regningen ble betalt). I tillegg kommer bidrag, ikke en stor sum, men det hjelper jo, og så får jeg skattefordel av å være enslig forsørger. I tillegg er det mye lettere å h oversikt over økonomien når det bare er meg selv å ta hensyn til. Vil ikke tilbake.

Anonymous poster hash: c33c0...cbb

Skrevet

Har vært separert i nesten ett år, kommer til å bli skilt. Barnet er tre år nå. For henne går det fint, hun var vant til at far var mye borte. Det går greit for meg også, selv om det er en sorg over at livet ikke ble som jeg hadde tenkt, på tross av at det var jeg som gikk. Av og til er det ensomt, spesielt på kveldene når jeg ikke kan dra noe sted. Inviterer litt hjem til meg selv, da. Økonomisk går det bra, jeg har en ganske godt betalt jobb. Får én ekstra barnetrygd, og frem til jeg gikk opp i lønn fikk jeg støtte til barnetilsyn (2/3 av bhg regningen ble betalt). I tillegg kommer bidrag, ikke en stor sum, men det hjelper jo, og så får jeg skattefordel av å være enslig forsørger. I tillegg er det mye lettere å h oversikt over økonomien når det bare er meg selv å ta hensyn til. Vil ikke tilbake.

Hvilken fordeling anbefalte fvk når dere har 3 åring?

Anonymous poster hash: 493a7...085

Skrevet

Flere?

Skrevet

Jeg dytter litt for deg, Hi, jeg lurer på det samme.

Anonymous poster hash: a4629...182

Skrevet

Jeg gikk da jeg fortsatt var gravid med nr2.

I starten taklet vi ikke hverandre i det hele tatt, og barnet vårt var ennå så lite at samvær best ble holdt hjemme hos oss ved at far kom på besøk.

Det var ikke noe hyggelig i det hele tatt.

Vi fikk hjelp på familievernkontoret, så det gikk vel et år fra bruddet, med hjelp,før vi lærte å samarbeide.

Etterhvert som barna har vokst har vi økt fra dagsamvær 3 ganger i uka, til dagsamvær 2 dager i uka pluss en overnatting,til 2 overnattinger og et dagsamvær.

Nå er barna 3 og 4 og vi har gradvis økt til Tors-mand annenhver uke,og Tors-fre motsatt uke. Far har 2 uker i sommerferien, som vi deler opp i 2 bolker,siden 2 uker sammenhengende er litt for lenge ennå. En uke om gangen holder for barna våre ennå.

Jul,påske og andre ferier har vi ikke noe fast opplegg på. Annet enn at jeg alltid har julaften, men far er velkommen om han har mulighet.

Det har vært vanskelig å takle bruddet når vi måtte ha så mye kontakt... Men det gikk jo på et vis.

Økonomisk er det nok vanskeligst for han. Han får jo ikke alle stønadene jeg får. Jeg har barnetrygd for 3, bidrag og forsørgertillegg i uføretrygden min. Vi har ikke i overflod,men vi greier oss. Blir ingen utskeielser.

Far har måttet ordne med ekstra jobb de helgene han ikke har barn,så hqn klarer seg jo han også,men har heller ikke råd til utskeielser.

Vi er i dag,litt over 3 år etter bruddet,venner og samarbeider godt. Barna virker trygge på ordningen vi har,og de ser ut til å trives slik vi har det nå.

Anonymous poster hash: e1a8f...60f

Skrevet

Hvilken fordeling anbefalte fvk når dere har 3 åring?

Anonymous poster hash: 493a7...085

Jeg har henne 100%, far er ikke frisk. Vi treffer far ca én gang i uken, men da er jeg med. Det går greit for oss alle.

Skrevet

Til Hi,

Er Anja snart ledig på markedet altså? 😍😄😉😂

Anonymous poster hash: aab5e...e86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...