Gå til innhold

Svimmelhet og blåmerker-legen finner ikke noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødsel for 2 mnd siden har jeg tidvis litt svimmelhet.Det kommer ved små bevegelser.Ikke nødvendighvis brå bevegelser men det kan komme bare jeg snur hodet til siden for å se på noe.Jeg har tatt blodprøver og de var fine.Trenger ikke ta jern eller noe.

En annen ting,er at jeg får utrolig lett blåmerker..Plutselig har jeg et nytt og aner ikke hvordan jeg har fått det.Når jeg nevnte dette for legen,før prøvene,trodde han det var mangel på jern.

Noen som har vært borti lignende og har noen råd og eller erfaring?

Takk :)

Anonymous poster hash: aba95...51b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg syns jo også det minner om mangel på jern.

Kanskje ta blodprøver på nytt? 

Anonymous poster hash: ebd43...221
Skrevet

Har tre barn og en periode etter fødsel fikk jeg også lett blåmerker. Kunne dukke opp selv om jeg ikke kunne huske å ha slått meg. Gikk over etter hvert.

Anonymous poster hash: 392fc...19b

Skrevet

Jeg får blåmerker når b12 og vit d er lav. Før jeg begynte med injeksjoner så det ut som jeg rullet utfor trappa hver morgen. Nå ser jeg det 'blomstrer opp' når det nærmer seg påfyllstid. Blåmerker kan jo komme av så utrolig mye, men spør legen om du ligger høyt/lavt i referanseområdene og ligger du lavt er det kanskje en ide og ta noe tilskudd?

Svimmelhet kan jo komme av lavt blodtrykk/søvnmangel/utmattelse. Du har jo en baby så ikke uvanlig å være litt trøtt og det som følger med da. Men lurt å ta en ny blodprøve å se om jernverdien har falt eller holdt seg.

Håper du blir raskt bedre!

Skrevet

Hva sjekket legen, da? Selv om legen sier at prøvene var "fine", så kan du likevel ligge så nær ytterkant av referanse at det for din kropp er en mangel, dette er ganske normalt ved f.eks. b12, d-vit. m.m. Du bør også få sjekket mineralene dine, bl.a. kobber, men også de andre.

Svimmelheten og blåmerkene kan ha samme årsak, men ikke nødvendigvis. Ta deg en tur til en kiropraktor, kan være at du har låsninger i ryggraden som gir deg svimmelhet.

Anonymous poster hash: 60706...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...