Gå til innhold

Dere med katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp fått oss (ikke helt frivillig) en veldig søt katt. Han bodde i huset vi flyttet til, og har kommet vandrende fra det nye hjemmet sitt. Nå har de gamle eierne gitt han opp, og vi har igrunnen ingenting imot at han bor her. Men.

Denne katten er full av flått. Vil disse falle av og krype rundt i huset? Evt bli til mange babyflått? Grøss og gru!

Vi har ingen katteseng. Hva sover en katt i eller på...?

Hva burde han få av mat? Tørrfôr? Boksemat?

Annet vi bør tenke på?

Anonymous poster hash: 74020...2fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh my god😱 Hørt om Google?😝. Flåttene bør dere fjerne !

Anonymous poster hash: f316c...9a2

Skrevet

Flåtten plukker du av og brenner så de dør.

Så drar du til dyrlegen for sjekk, vaksiner, ormkur og evt sterilisering. Der vil du få tips om kattehold :)

Anbefaler deg agria katteforsikring. (Det har spart meg bortimot 40 000...har klønete katter med allergi)

Anonymous poster hash: 9bb31...864

Skrevet

Flått må dere fjerne med det samme dere oppdager dem. Om dere ikke vet hvordan, få noen som kan til å vise dere.

Kan være lurt å gjøre det til en rutine å gå over katten når den kommer inn.

Spør tidligere eier hva katten foretrakk å spise, og prøv dere frem. Velg et kvalitetsfor, da blir helsen til katten stort sett bedre.

Spør også tidligere eier når katten sist var hos dyrlege, fått vaksiner osv. Og så kan det være lurt å ta katten med til dyrlege bare for å få en status på helsen slik den er nå. Om den ikke er chipet så er det lurt å gjøre, er den chipet bør dere endre kontaktinfor i register.

Noen katter har egne senger, mange har det ikke. Noen får en stol som er sin hvor de foretrekker å ligge. Men katter gjør egentlig som de vil, så de ligger der de ønsker ;)

Siden det er mye flått i området bør dere ikke ha katten i sengene deres.

Men pass på å få fjernet de flåttene den har så fort som mulig!

Anonymous poster hash: b7537...4e4
Skrevet

Akkurat nå i helgen gir du den vanlig kattemat fra nærbutikken. Ikke gi katten noe ut over dette. Den sover i sofaen

Anonymous poster hash: 9bb31...864

Skrevet

Takk for svar.

Det var omtrent som jeg trodde.

De forrige eierne svarer ikke når jeg ringer, så da får vi bare kjøre løpet på egenhånd. Veterinær er en god ide, det skal vi gjøre. Og tørrfôr er notert.

Takk! Hi

Skrevet

Oida. Stakkars katt! :( Flåtten må fjernes fort som bare det!! 

Dere har litt av hvert å sette dere inn i. Og må forstå at dette er et vesen som er fullstendig avhengige av dere. Den lever i mange, mange år også. Så dere må være forberedt på dette.. 

Dere må kjøpe tørrfor ja, som katten skal ha tilgjengelig hele tiden. Samt friskt vann. Jeg anbefaler Royal canin (tørrformerke) fåes kjøpt i dyrebutikker og på plantasjen. 

Katten setter nok stor pris på å ha en egen liten seng. Men ikke bli overrasket om den helst vil ligge i sofaen sammen med menneskene sine. 

Dere må ordne dere med katteluke til huset, eller et isolert kattehus/ katteluke til garasjen der dere ordner en lun plass med pledd  ol, dersom dere vil ha katten ute om natten/mens dere er på jobb. I mine øyne bør aldri en katt tvinges ut. Den bør få bestemme selv. Er det en katt som liker seg best inne, så bør du ordne kattedo. Og ALDRI tving en katt ut på vinteren! Katter er ørkendyr, og pelsen holder varmen ute, ikke kulde slik mange tror. 

Kloremøbel bør dere også gå til anskaffelse av, sånn at den har en plass å kvesse klørne sine på. Ellers blir fort sofaen brukt som det ;) 

Ellers er det mat, drikke, kjærlighet og varme som gir en lykkelig katt! :) Skader ikke med kokt torsk og våtfór innimellom heller ;) 

Tidligere eiere har sikkert en del mat og utstyr dere kan få. 

Anonymous poster hash: 87781...a65
Skrevet

Oida. Stakkars katt! :( Flåtten må fjernes fort som bare det!!   Dere har litt av hvert å sette dere inn i. Og må forstå at dette er et vesen som er fullstendig avhengige av dere. Den lever i mange, mange år også. Så dere må være forberedt på dette..  Dere må kjøpe tørrfor ja, som katten skal ha tilgjengelig hele tiden. Samt friskt vann. Jeg anbefaler Royal canin (tørrformerke) fåes kjøpt i dyrebutikker og på plantasjen.  Katten setter nok stor pris på å ha en egen liten seng. Men ikke bli overrasket om den helst vil ligge i sofaen sammen med menneskene sine.  Dere må ordne dere med katteluke til huset, eller et isolert kattehus/ katteluke til garasjen der dere ordner en lun plass med pledd  ol, dersom dere vil ha katten ute om natten/mens dere er på jobb. I mine øyne bør aldri en katt tvinges ut. Den bør få bestemme selv. Er det en katt som liker seg best inne, så bør du ordne kattedo. Og ALDRI tving en katt ut på vinteren! Katter er ørkendyr, og pelsen holder varmen ute, ikke kulde slik mange tror.  Kloremøbel bør dere også gå til anskaffelse av, sånn at den har en plass å kvesse klørne sine på. Ellers blir fort sofaen brukt som det ;)  Ellers er det mat, drikke, kjærlighet og varme som gir en lykkelig katt! :) Skader ikke med kokt torsk og våtfór innimellom heller ;)   Tidligere eiere har sikkert en del mat og utstyr dere kan få.        Anonymous poster hash: 87781...a65

jeg må få korrigere deg på en ting....

Katter ligger ikke sammen med menneskene sine i sofaen. De ligger OPPÅ :)

Skrevet

Er flåtten stor faller den av. Det kan vere i huset ☺ legg den i sylteglass med mye salt i. Dauer fort da ☺ kok fisk til den om du har f,ei seifilet i frysen. Legg ett teppe ute den kan ha om den ikke vil komme inn ☺

Anonymous poster hash: 4ebb3...5ea

Skrevet

Hos vetrinæren får du flottmiddel til å ha på huden i nakken på katten. Vi må gi ca hver 5 uke.

Katter bør bare spise tørrfor, ellers blir tennene dårlige.

Vår katt har katteseng med et fleece pledd over. Kjøpte billig på IKEA og og klippet opp i passe biter så det dekker senga. Kaster det når det blir skittent.

Katten får ikke være i noen møbler eller på soverommene. Vil ikke ha hår og flått der.

Anonymous poster hash: 3a667...06a

Skrevet

Oida. Stakkars katt! :( Flåtten må fjernes fort som bare det!! Dere har litt av hvert å sette dere inn i. Og må forstå at dette er et vesen som er fullstendig avhengige av dere. Den lever i mange, mange år også. Så dere må være forberedt på dette.. Dere må kjøpe tørrfor ja, som katten skal ha tilgjengelig hele tiden. Samt friskt vann. Jeg anbefaler Royal canin (tørrformerke) fåes kjøpt i dyrebutikker og på plantasjen. Katten setter nok stor pris på å ha en egen liten seng. Men ikke bli overrasket om den helst vil ligge i sofaen sammen med menneskene sine. Dere må ordne dere med katteluke til huset, eller et isolert kattehus/ katteluke til garasjen der dere ordner en lun plass med pledd ol, dersom dere vil ha katten ute om natten/mens dere er på jobb. I mine øyne bør aldri en katt tvinges ut. Den bør få bestemme selv. Er det en katt som liker seg best inne, så bør du ordne kattedo. Og ALDRI tving en katt ut på vinteren! Katter er ørkendyr, og pelsen holder varmen ute, ikke kulde slik mange tror. Kloremøbel bør dere også gå til anskaffelse av, sånn at den har en plass å kvesse klørne sine på. Ellers blir fort sofaen brukt som det ;) Ellers er det mat, drikke, kjærlighet og varme som gir en lykkelig katt! :) Skader ikke med kokt torsk og våtfór innimellom heller ;) Tidligere eiere har sikkert en del mat og utstyr dere kan få. Anonymous poster hash: 87781...a65

jeg må få korrigere deg på en ting....

Katter ligger ikke sammen med menneskene sine i sofaen. De ligger OPPÅ :)

De er også veldig glad i å komme å legge seg oppå skrivebøkene til barna SAMTIDIG som barna prøver å gjøre lekser. Det er også uaktuelt at de får ha blyanten i fred! 😜

Katter er herlige vesen! Er bra dere tar dere av den, så den ikke blir gående ute å sulte som så mange andre ville ha gjort!:(

Klorestativ, kattedo, kurv, katteskål er ting som er greie å ha. Pass på den alltid har vann! Min katt drikker mye vann!

Har ikke så mye peiling jeg heller, men lærer etter hvert! Vår katt ser iallfal ut til å trives!

Anonymous poster hash: 54249...385

Skrevet

Takk for svar.

Det var omtrent som jeg trodde.

De forrige eierne svarer ikke når jeg ringer, så da får vi bare kjøre løpet på egenhånd. Veterinær er en god ide, det skal vi gjøre. Og tørrfôr er notert.

Takk! Hi

Få dyrlegen til å skrive ut flåttmiddel til dere, det er effektivt

Anonymous poster hash: ce2da...670

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...