Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Fullammet baby i 6 mnd, får masse melk nå også (9 mnd), og har luftveisinfeksjon på luftveisinfeksjon ... Arg ... Trodde liksom at amming skulle være sååå bra og forhondre sykdom ... Anonymous poster hash: 1e55b...681
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Samme her. Baby er syk for 3. gang på 5 mnd Anonymous poster hash: 2f229...b82
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Kommer mye an på ditt eget immunforsvar og hav du kan overføre til babyen Anonymous poster hash: acab5...e7c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 For at amming skal beskytte mot sykdom må du ha dannet antistoffer først, slik at de kan komme over i melken. Det tar 8-10 dager fra du er eksponert for virus til du har dannet antistoffer. Baby'en rekker å bli smittet av mye i løpet av den tiden Men det du har vært eksponert for før, som du allerede har antistoffer mot, vil babyen få via melken, og ikke bli (like) syk av. Anonymous poster hash: 2eb6a...126
Gjest Antarctica Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Du vet ikke hva barnet ville ha fått om den bare hadde spist MME
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Populasjon, ikke individ... Anonymous poster hash: fb5c1...a96
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 Hvordan morsmelken er avhenger jo av mors kosthold før og under svangerskap og mens hun ammer. Mor velger langt på vei via sitt kosthold og sin livsstil kvaliteten på morsmelken sin. Mors ernæringsstatus spiller selvfølgelig inn. Likeså mors immunforsvar. I tillegg så er barnet eget individ og om mor spiser ting hun tåler, men ikke babyen, så vil babyens immunforsvar slite med det. Uansett får barnet viktige stoffer i seg via morsmelk som de ikke får via MME, så morsmelk er å foretrekke der det er mulig! Og som Pashla sier - du vet ikke hvordan det ville vært hvis du ga MME i steden for... Anonymous poster hash: 65cfc...84b
Gjest Muji81 Skrevet 16. oktober 2015 #8 Skrevet 16. oktober 2015 Populasjon, ikke individ... Anonymous poster hash: fb5c1...a96 Dette!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #9 Skrevet 16. oktober 2015 Mitt barn ble ammet til hun var 2 år. Syk maks 1 gang i året! Anonymous poster hash: 105ff...12b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #10 Skrevet 16. oktober 2015 Mitt første barn fikk kun mme. Har vært syk tre ganger på 4 år, da med 4 og 5 barnesykdom. Alle i samme termingruppe som ammet, hadde syke babyer titt og ofte. Det går nok på mer enn bare amming eller ikke. Anonymous poster hash: 9763a...83d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Fullammet baby i 6 mnd, får masse melk nå også (9 mnd), og har luftveisinfeksjon på luftveisinfeksjon ... Arg ... Trodde liksom at amming skulle være sååå bra og forhondre sykdom ...Anonymous poster hash: 1e55b...681 Amming beskytter, men er ingen garanti mot å bli syk. Trodde du det? Anonymous poster hash: 3ed5d...313
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #12 Skrevet 17. oktober 2015 Mitt første barn fikk kun mme. Har vært syk tre ganger på 4 år, da med 4 og 5 barnesykdom. Alle i samme termingruppe som ammet, hadde syke babyer titt og ofte. Det går nok på mer enn bare amming eller ikke. Anonymous poster hash: 9763a...83d Dette er min erfaring også. Første barnet mitt ble forløst med keisersnitt da jeg ble livstruende syk, dette igjen førte til at melkeproduksjonen ble ødelagt (jeg lå i koma i 6 dager etter fødselen) og hun fikk kun mme. Hun har i løpet av sine første 6 år vært forkjølet 2 ganger og hatt omgangssyke engang. Mine to neste barn som har blitt fullammet frem til 6 mnd og ble ammet frem til henholdsvis 15 mnd og 17 mnd har vært syke mange ganger i året. De to minste smitter hverandre hele tiden, mens den eldste aldri smittes. Anonymous poster hash: caf2c...cfa
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 Mine venninner fullammet å hadde syke babyer hele tiden. Jeg måtte gi flaske pga medisiner å min har ikke vært syk enda. Anonymous poster hash: 88db2...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå