Gå til innhold

Ekte pels/skinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere i mot ekte pels og skinn? det vil si både der pelsen bare brukes får "pynt" og der pelsen benyttes og kjøttet til dyret også? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Og hadde dere noen gang kjøpt eller brukt ekte pels/skin på deres barn 0-8 År?

Anonymous poster hash: 8e58a...004
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er imot pelsdyroppdrett. Mink etc.

Mye pga av forholdene mange av dyrene lever under.

Men...er nok ikke engasjert på den måten at jeg går i fakkeltog for å sørge for bedre dyrevern.

Å bruke skinn av sau/ ku etc synes jeg er helt supert, da går ingenting til spille. Man utnytter ressursen best mulig. Spiser kjøtt gjør jeg også, så det skulle bare mangle.

Har ikke hatt rene skinnklær på mitt barn, men har jo ullklær på og skinn i vogna.

Skrevet

Nei.

Er selvsagt i mot dyreplageri, men så lenge dyrene behandles ordentlig kan de brukes til både klær og mat etter mitt skjønn.

Ja, kan bruke skinn og pels på barna selv om det vel har begrenset seg til skinnsko til nå. Ser ikke for meg at pelskåpe er spesielt flatterende på barn, men en pelskant på en hette er pent.

Skrevet

Er helt i mot pelsoppdrett, det er reinspikka dyreplageri. Hadde dyrene levd vilt og blitt avlivet på en rask og human måte, kunne jeg brukt pels. Derfor bruker jeg ull av sauer som ikke er utsatt for muesling.

Skrevet

Jeg ser ikke den store forskjellen på minkhold og annet dyrehold. Så jeg ikke noen motstander av pelsdyr.

Men jeg synes selvfølgelig at dyra skal bli holdt under best mulig forhold.

Og jeg blir oppgitt av folk som klager på priser og samtidig klager på dyrehold uten å se sammenhengen.

Anonymous poster hash: 3d6cd...8cd

Skrevet

Er imot pelsoppdrettere, men pels - nei, jeg elsker pels!

Anonymous poster hash: 33ee7...f06
Skrevet

Synes selv jeg kan stå for det jeg bruker.

Bruker ikke skinn, spiser ikke ku. Synes ikke noe om oppdretten. Spiser ikke svin, kylling eller oppdrettsfisk, pga dyreveferden. Unngår dunprodukter, for jeg vet ALT for lite om dunproduksjon.

Bruker skinn av vilt og sau, samt ull, såfremt den er mulesing-fri. Spiser norsk lam og viltkjøtt, samt viltfanget fisk/skalldyr. Begrenser meg til maks et par ganger i måneden. Viktig å tenke bærekraftighet.

Prøver å være bevisst i kosmetikk-jungelen også.

Pels utgår selvsagt. Vi har brukt mange hundre år bare på å få kyrne og grisene så tamme som de er. Synes det er helt hårreisende at vi behandler pelsdyr - som har MYE sterkere drifter enn disse dyra på en dårligere måte. Fatter ikke at det er lov...

Anonymous poster hash: ada85...acb
Skrevet

Er i mot pelsdyroppdrett på grunn av måten det drives på. Vi har ca 70 minkskinn hjemme, men det er selvskutt mink fra skjærgården. Minken hører ikke til i norsk natur og et skadedyr som tar utrolig mye fugl hvert år. Selv om jeg er jeger betyr det ikke at jeg ikke setter pris på god dyrevelferd. Det gjelder alle typer prosuksjonsdyr.

Anonymous poster hash: ffe4c...cdc
Skrevet

Er imot pyntepels og hadde aldri kjøpt det til hverken barn eller voksne. Mener at pelsoppdrett må bli forbudt.

Skrevet

Er selvfølgelig HELT imot pels! Det er en grusom næring! Og det verste av alt: Det er KUN for forfengelighetens skyld. 

De som ikke ser dette, er empatiløse mennesker som virkelig ikke VET hva denne næringen handler om.

Skinn som er fra sau, ku ol er greit- da vi spiser disse dyrene. Men de har det helt klart ikke godt mange av disse dyrene heller. Og det er fryktelig synd :( 

Anonymous poster hash: 8b373...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...