Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 er avgjørende i yrkeslivet? Jeg er rimelig frustrert om dagen fordi jeg opplever å ha blitt forbigått på grunna av dette. Jobben min har ulike kontorer rundt omkring i fylket. Nylig kom det den ledig stilling ved et annet kontor som jeg har jobbet mot i tre år. Inn kommer ei nyutdanna snuppe som er kjæreste med en venn av den som skulle ansette og snapper jobben min foran nesa på meg. Her sitter jeg på mitt kontor og har snudd resultatene fra negative til godt i pluss på kort tid. Beklageligvis kjente ikke ansetter til meg personlig og han hadde sykt barn da jeg ble intervjuet. Sjefen min er enig i at denne avgjørelsen ikke var riktig, men hun vil ikke lage bølger og ber meg la være at lojalitetsgrunner. Noen som vet noe om hvordan en kan dokumentere nepotisme i en slik sak? Anonymous poster hash: d946d...8dc
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Be om gjennomgang av ansettelsen. I det offentlige burde ikke det være er problem ihvertfall. Men ellers ja! Bygda her jeg bor drives på den måten dessverre Anonymous poster hash: 18aec...11e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 I det private kan man ansette hvem man vil og det er helt vanlig å gi jobber til folk man kjenner selv om andre på papiret er bedre kvalifisert. Anonymous poster hash: d0883...fe8
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Da jeg søkte lære, fikk jeg beskjed fra en slektning at jeg kom til å få jobben, siden han hadde lagt inn et godt ord for meg. Og ja, jeg fikk den. Gikk forbi flere som jeg vet hadde bedre papirer en meg. Anonymous poster hash: cb115...891
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 For alt du vet så hadde snuppa like rett til stillingen som deg. Anonymous poster hash: 515bb...82b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Da jeg søkte lære, fikk jeg beskjed fra en slektning at jeg kom til å få jobben, siden han hadde lagt inn et godt ord for meg. Og ja, jeg fikk den. Gikk forbi flere som jeg vet hadde bedre papirer en meg. Anonymous poster hash: cb115...891 Det er forskjell på karakterer fra vgs og det å ha lagt ned en solid og relevant arbeidsinnsats i firmaet. Anonymous poster hash: d946d...8dc
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 For alt du vet så hadde snuppa like rett til stillingen som deg. Anonymous poster hash: 515bb...82b Det er mulig at hun har en eller annen kvalifikasjon som gjør at min erfaring og prestasjoner internt ikke gjør meg bedre rustet for oppgavene. Det vil jeg få innsikt i om jeg får begrunnelse. Det vil ikke sjefen at jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: d946d...8dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå