Gå til innhold

Hvor dårlig råd er det ok å ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at det er fint at barn lærer å spare og ta vare på tingene sine osv osv, men så er det noen som stadig ikke har mulighet til å betale fritidsaktivitetsgebyret på 400,- i halvåret....

Ja de har flere barn så til sammen blir jo utgiftene mer, men de fikk alle barna mens de hadde samme jobben....

Og av de rundt her som aldri betaler i tide eller ikke sender ungene på aktivitet plutselig, har foreldrene type 3 egne hester, alltid nyklipt hår, nye pene klær, støpte negler, farger håret i nye farger annenhver uke, dyre rasekatter osv osv.

Får sikkert kjeft for å skrive dette, men er det bare her det er slik? Jeg har ikke dårlig råd, men har aldeles ikke råd til tre hester! Ei heller kjøper jeg meg klær hver måned, men jeg sørger for at mine barn har det de trenger og får gå på de aktivitetene de liker! Først og fremst! Burde jo være en selvfølge?

Anonymous poster hash: 83775...1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du snakker om her, handler jo ikke om dårlig råd, men prioriteringer!

Anonymous poster hash: 24591...0fa
Skrevet

Er helt enig med deg! Barna må komme før foreldrenes forfengelighet. Blir ofte overrasket selv både av folk rundt meg og her inne, som ikke kan betale 300,- til klassekassen eller andre ting når det er snakk om få hundrelapper som kommer barnet til gode.

Hilsen en som faktisk har rasekatt og vil understreke at ja, den var dyr i innkjøp for åtte år siden (da jeg var alene og ikke hadde barn), men koster ikke all verden å ha nå. *smile-blunke-fjes* :) :) :)

Anonymous poster hash: 87818...d4f
Skrevet

Det du snakker om her, handler jo ikke om dårlig råd, men prioriteringer!

Anonymous poster hash: 24591...0fa

De kaller det dårlig råd. Barna kommer selv og forteller de må slutte fordi de har så dårlig råd, noen gråter til og med. Dårlig formulert av meg ser jeg. Jeg tror de nok har dårlig råd for når du er arbeidsledig og eier tre egne hester, kan det da ikke bli mye til overs?!

Hi

Anonymous poster hash: 83775...1cd

Skrevet

Feil definisjon mange bruker ja...

Min tidligere venninne brukte 20000 på tatovering, samtidig som hun satt å konstant klagde over hvor dårlig råd hun hadde.

Anonymous poster hash: 921e8...b9b

Skrevet

Jeg synes det er ille når man venter på barnetrygd for å få kjøpt mat/klær til ungene. Ikke ha mulighet til å kjøpe ny sikker bistol til ungene, ikke ha råd til å kjøpe nødvendig utstyr til nyfødt. Da har man dårlig råd og burde vel strengt tatt ikke hatt barn...

Jeg vet det ikke er det materielle som er viktig, men kjærlighet å bla bla... Men ungen MÅ faktisk ha vintersko, dress, ski og ellers ha det litt romslig så man faktisk kan feire bursdag med bhg, dra i bursdag og gi bort en gave til 50-70 kr. Det finnes folk som ikke har råd til det og det ødelegger litt for barnet...

Heng meg!

Anonymous poster hash: 3c741...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...