Livmor Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Jenta mi på 6 dager må jobbe voldsomt for å bæsje. Hun ammes. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne litt? Hun er ellers ei veldig rolig frøken, men akkurat bæsjingen gjør henne kavete og urolig.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg tror det går seg til etter hvert og st det ikke er så mye du kan gjøre. Litt stryking på magen eller "sykling" med bena kan kanskje hjelpe, men ikke sikkert at det gjør noen forskjell. Anonymous poster hash: 1d8a9...7a0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Hør med helsesøster. Husker vi gav malrekstrakt når mine var nyfødte og strevde. Hadde det i litt kokt vann. Men det er 9 år siden. Er ikke sikkert det anbefales nå lenger. Alltid noe nytt de finner ut ;-) Anonymous poster hash: 14382...29c
Mamma til 2 søte Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Det går seg til. Mm-barn kan ha forstoppelse i 2 uker uten at det gjør noe. Så lenge hun ikke har vondt, går det bra. Stryk på magen i sirkelbevegelser, bær henne opp-ned (kolokkbæring), det kan hjelpe. Babymassasje kan også funke ☺
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Hør med helsesøster. Husker vi gav malrekstrakt når mine var nyfødte og strevde. Hadde det i litt kokt vann. Men det er 9 år siden. Er ikke sikkert det anbefales nå lenger. Alltid noe nytt de finner ut ;-) Anonymous poster hash: 14382...29c Vi brukte også det. Hjalp veldig! Det er for øvrig 15 år siden, men det var et råd jeg fikk fra min mor som hun brukte på meg og mine søsken, så uansett vil det funke i dag også :-) Du får kjøpt det på vanlig dagligvarebutikk.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Med første hadde vi det sånn. Masse! Med andre, ikke i det hele tatt. Det jeg gjorde annerledes var å ikke amme så snart jeg hørte en lyd. Det gikk en god stund mellom hvert måltid, ungen tømte brystene skikkelig og ble mett og førnøyd, bæsjet og sov Anonymous poster hash: 3bf29...a86
Gjest Antarctica Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Massasje! Bruk en nøytral olje, f eks mandelolje. Start med tærne. Gni inn lilletåa, masser den, gå videre til "tottil", "tillerot" osv. "Rull" hver tå mellom fingrene. Masser så tåballen, ned langs siden av fotsålen, hæler, ankler, legger og lår. Etterfyll med olje hvis det blir friksjon mellom hånda di og barnets hud. Du kan gjøre begge føtter/bein samtidig hvis du masserer med begge hender. Når du kommer opp i lysken masserer du akkurat i "hengslingen" der låret møter kroppen (bekkenet) og lager syklebevegelser med bena hennes. Du kan også jobbe deg oppover og massere magen forsiktig. Vær oppmerksom på reaksjonene hennes. Endret 16. oktober 2015 av Pashla&pashlingene
Gjest Antarctica Skrevet 16. oktober 2015 #8 Skrevet 16. oktober 2015 Hør med helsesøster. Husker vi gav malrekstrakt når mine var nyfødte og strevde. Hadde det i litt kokt vann. Men det er 9 år siden. Er ikke sikkert det anbefales nå lenger. Alltid noe nytt de finner ut ;-) Anonymous poster hash: 14382...29c Sviskesaft anbefalte vår helsesøster 😊
anonomous Skrevet 16. oktober 2015 #9 Skrevet 16. oktober 2015 Hør med helsesøster. Husker vi gav malrekstrakt når mine var nyfødte og strevde. Hadde det i litt kokt vann. Men det er 9 år siden. Er ikke sikkert det anbefales nå lenger. Alltid noe nytt de finner ut ;-) Anonymous poster hash: 14382...29c Sviskesaft anbefalte vår helsesøster 😊 Sviskesaft til nyfødt?
Gjest Antarctica Skrevet 16. oktober 2015 #10 Skrevet 16. oktober 2015 Hør med helsesøster. Husker vi gav malrekstrakt når mine var nyfødte og strevde. Hadde det i litt kokt vann. Men det er 9 år siden. Er ikke sikkert det anbefales nå lenger. Alltid noe nytt de finner ut ;-) Anonymous poster hash: 14382...29c Sviskesaft anbefalte vår helsesøster Sviskesaft til nyfødt? Husker ikke hvor stor han var, en måned kanskje?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Brukte også maltekstrakt . Anonymous poster hash: e52bb...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå