Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 dager må jobbe voldsomt for å bæsje. Hun ammes. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne litt? Hun er ellers ei veldig rolig frøken, men akkurat bæsjingen gjør henne kavete og urolig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det går seg til etter hvert og st det ikke er så mye du kan gjøre. Litt stryking på magen eller "sykling" med bena kan kanskje hjelpe, men ikke sikkert at det gjør noen forskjell.

Anonymous poster hash: 1d8a9...7a0

Skrevet

Hør med helsesøster. Husker vi gav malrekstrakt når mine var nyfødte og strevde. Hadde det i litt kokt vann. Men det er 9 år siden. Er ikke sikkert det anbefales nå lenger. Alltid noe nytt de finner ut ;-)

Anonymous poster hash: 14382...29c

Skrevet

Det går seg til. Mm-barn kan ha forstoppelse i 2 uker uten at det gjør noe. Så lenge hun ikke har vondt, går det bra. Stryk på magen i sirkelbevegelser, bær henne opp-ned (kolokkbæring), det kan hjelpe. Babymassasje kan også funke ☺

Skrevet

Hør med helsesøster. Husker vi gav malrekstrakt når mine var nyfødte og strevde. Hadde det i litt kokt vann. Men det er 9 år siden. Er ikke sikkert det anbefales nå lenger. Alltid noe nytt de finner ut ;-)

Vi brukte også det. Hjalp veldig! Det er for øvrig 15 år siden, men det var et råd jeg fikk fra min mor som hun brukte på meg og mine søsken, så uansett vil det funke i dag også :-) Du får kjøpt det på vanlig dagligvarebutikk.

Skrevet

Med første hadde vi det sånn. Masse! Med andre, ikke i det hele tatt. Det jeg gjorde annerledes var å ikke amme så snart jeg hørte en lyd. Det gikk en god stund mellom hvert måltid, ungen tømte brystene skikkelig og ble mett og førnøyd, bæsjet og sov :)

Anonymous poster hash: 3bf29...a86
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Massasje! Bruk en nøytral olje, f eks mandelolje. Start med tærne. Gni inn lilletåa, masser den, gå videre til "tottil", "tillerot" osv.

"Rull" hver tå mellom fingrene. Masser så tåballen, ned langs siden av fotsålen, hæler, ankler, legger og lår. Etterfyll med olje hvis det blir friksjon mellom hånda di og barnets hud. Du kan gjøre begge føtter/bein samtidig hvis du masserer med begge hender.

Når du kommer opp i lysken masserer du akkurat i "hengslingen" der låret møter kroppen (bekkenet) og lager syklebevegelser med bena hennes. Du kan også jobbe deg oppover og massere magen forsiktig. Vær oppmerksom på reaksjonene hennes.

Endret av Pashla&pashlingene
Gjest Antarctica
Skrevet

Sviskesaft anbefalte vår helsesøster 😊

Skrevet

Sviskesaft anbefalte vår helsesøster 😊

Sviskesaft til nyfødt?

Gjest Antarctica
Skrevet

Hør med helsesøster. Husker vi gav malrekstrakt når mine var nyfødte og strevde. Hadde det i litt kokt vann. Men det er 9 år siden. Er ikke sikkert det anbefales nå lenger. Alltid noe nytt de finner ut ;-) Anonymous poster hash: 14382...29c

Sviskesaft anbefalte vår helsesøster

Sviskesaft til nyfødt?

Husker ikke hvor stor han var, en måned kanskje?

Skrevet

Brukte også maltekstrakt .

Anonymous poster hash: e52bb...b85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...