Gå til innhold

Mannen er forkjøla - holder senga .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er forkjøla på tredje døgnet og har enda ikke stått opp av senga annet enn mat, drikke og toalett...

Må understreke BARE forkjøla!! 😡😡

Er det liksom greit når man er mann å ligge i senga i to-tre døgn bare fordi man er forkjøla? Har ikke feber, "bare" snørrete...

Anonymous poster hash: 5faf2...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet selv hvor dårlig jeg kan bli om jeg er skikkelig forkjøla. Så syns det kommer an på!

Skrevet

Noen blir veldig slappe og slitne av å være tette. Er trossalt noe som herjer med kroppen din. Noen takler det bedre enn andre. Jeg er oppegående når jeg har 39 i feber, min far og bestemor er utslåtte på 37-38.

Men nå kjenner jeg ikke mannen din, kan jo hende han bare er lat ;)

Anonymous poster hash: 1cb12...172

Skrevet

Noen blir veldig slappe og slitne av å være tette. Er trossalt noe som herjer med kroppen din. Noen takler det bedre enn andre. Jeg er oppegående når jeg har 39 i feber, min far og bestemor er utslåtte på 37-38.

Men nå kjenner jeg ikke mannen din, kan jo hende han bare er lat ;)

Han kunne fint ha hjulpet til med barn som skal på skole, barnehage.. Jeg tar all nattevåk uansett ... ZzzZzz er bare SÅ lei v at han legger seg ned i senga UANSETT hva som feiler han : forkjøla, litt hodepine, sliten etc etc .. Uten å tenke at det faktisk er en hel familie som må klare seg selv... Jeg tar nattevåk med baby, står opp med alle barn, henter ordner middag etc .... Hvis JEG er syk så drar han på jobb og blir sur fordi jeg ikke har fikset middag ...

Anonymous poster hash: 5faf2...2de

Skrevet

Men nå kjenner jeg ikke mannen din, kan jo hende han bare er lat ;)Anonymous poster hash: 1cb12...172

Han kunne fint ha hjulpet til med barn som skal på skole, barnehage.. Jeg tar all nattevåk uansett ... ZzzZzz er bare SÅ lei v at han legger seg ned i senga UANSETT hva som feiler han : forkjøla, litt hodepine, sliten etc etc .. Uten å tenke at det faktisk er en hel familie som må klare seg selv... Jeg tar nattevåk med baby, står opp med alle barn, henter ordner middag etc .... Hvis JEG er syk så drar han på jobb og blir sur fordi jeg ikke har fikset middag ... Anonymous poster hash: 5faf2...2de

Jaja, forstår deg godt :) så lenge du mener han i form til å hjelpe til forstår jeg frustrasjonen :)

Skrevet

Du må lære deg til å bli likedan når du er syk. Slik at han merker hvordan det er. Har du litt hodepine går du i senga. Lukker ører for alt, blir skikkelig sur hver gang han stikker hodet innfor å spørre om noe, sier surt at de må dempe seg osv osv. Dra skikkelig på. Ikke pga at du igrunn trenger det, men bare for å vise hvordan han er når han er syk og hvordan det på irler resten av familien.

Slik måtte det til her i huset før mannen fikk øyne opp for hvordan han var. Nå har jeg en mann som bidrar selv hvor syk han er. Orker han ikke folk rundt seg, lager han middag på kjøkkenet med døren lukket. Han kan underholde barne ved å se barnetv med de, mens jeg gjør erend osv. Små ting, men som gjør hverdagen enklere.

Han merket også hvor langt jeg strekker meg når jeg er syk, hvor mye jeg faktisk må gjøre selv om kroppen sier stopp.

Jeg har blitt flinkere til å siifra at nå er jeg syk og han må ta mer ansvar. Han har blitt flinkere til å vise hensyn når han er syk og når jeg er syk. Han har fortsatt mannesyken, men det kommer seg.

Anonymous poster hash: b7f5f...264

Skrevet

Jeg blir skikkelig dårlig av forkjølelse de første 2-3 dagene, og kan jeg det holder jeg senga.

Anonymous poster hash: 635da...22e

Skrevet

Det er faktisk bevist at menn blir dårligere av forkjølelse /influensa så "mannfluensa" er ikke bare tull. Noe med testosteronet vistnok. Dersom han bare er lat, ville jeg bedt ham om å hjelpe til på morgen/kveld, men sagt at han kunne sove på dagen.

Anonymous poster hash: 636cb...4cc

Skrevet

Forkjølet uten feber og så tar han 3 dager fri fra jobb?

Anonymous poster hash: 0aa9e...997

Skrevet

Det eneste som hjelper er å kopiere adferden!

At menn blir dårligere av forkjølelse enn damer er reinspikka tøv! At de lettere legger seg ned å sutrer ved minste basill er et faktum!

Anonymous poster hash: e7a7e...b28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...