Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Babyen min er nå 2,5 mndr, og nå må jeg jo snart begynne å tenke på å få inn en grei leggerutine. Eller, det vil si, et greiere tidspunkt for leggerutinen. Han har siden han var en uke gammel sovnet for natta rundt midnatt, senest halv 1, og det har jo vært helt greit det. Men han kan jo ikke legge seg så sent "for alltid", og ved 3 mndr alder skal man liksom starte med ordentlige rutiner. Så hvordan gjør jeg det da? Hvordan forskyve tidspunktet slik at han kan ta kveld til en mer rimelig tid? Samme når på morgenen vi står opp så sovner han ikke for natta noe tidligere, hvilket jeg håpte på.... Kan innrømme at siden det bare er meg og han så står vi jo heller ikke så tidlig opp da siden vi ikke må noen ting... Men om vi har vært oppe til en mer normal tid pga time på helsestasjon f.eks, så har ikke det hatt noen innvirkning på hans søvn til kvelden. Det kan sies at han sover tidligere på kvelden også, men da er det samme greia som på dagen, at han sover veldig lett, våkner hvis jeg legger han fra meg (han sover kun på meg på dagtid), og lengden på duppene er kun fra 10 minutter til en times tid toppens. Slik er det helt til natta. Når han sovner for natta kan jeg legge han fra meg, flytte på han og det som måtte være, han sover uansett. Så, ja... Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: e96fd...502
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Min la seg alltid kl 0000, men så begynte jeg å legge han 30min tidligere om gangen. Funket fint her, og vi sto som vanlig opp rundt 1000, men var oppe om natten å ga han flaske. Nå sovner han av seg selv kl 1900 ogvstår opp 0600, han er 8mnd. Anonymous poster hash: 3dbdb...a8e
Lunelene Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Nå er min 4 mnd og legger seg kl 19:00. Eneste vi gjorde var å starte kveldsstell etter kvelds kl 18. Så bysse litt og legge henne i sengen. Da våkner hun i 1-tiden og spiser, og sover videre til 07:00. Er nok bare å starte en fast rutine, så barnet vet hva som kommer til å skje😊 Kan og være vi har vært veeeldig heldig og da🙊 Hun får bare mme hvis det har noe å si.
Ariel83 Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Følger denne tråden og håper på tips, har en liten snuppe på 4 mnd som er akkurat lik, bare at hun tar natta i 22-tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå