Gå til innhold

Hvor mye gir barna i gave til venner (skolebarn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ble vi i kveld enige på foreldremøte at kr 50,- Oppfordret til å da spleise eller gi pengegaver, kr 50. Jeg synes det er supert. De er 35 gutter på trinnet og det er veldig vanlig at alle gutta inviterer alle gutta til utebursdager etc.

Anonymous poster hash: b2c28...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er normalen 100,-, litt mer til nære venner.

Anonymous poster hash: 2da12...bd9
Skrevet

50-100. Helt ok med 50. Da gir man ofte en 50 lapp eller går sammen med andre og spleiser på noe større.

Skrevet

Noe kjøpt for 50-100 kr. Jeg er ganske god på å finne ting på salg og de får dermed gitt ganske ålreite gaver selv i den prisklassen.

Anonymous poster hash: 55599...ca8
Skrevet

her har vi ingen grense. jeg handler ofte gaver på tilbud og sparer i en skuff, så får ungene velge hva de vil gi fra skuffen om det er noe som passer burrsdagsbarnet. På salg finner jeg ofte små gaver til 50 lappen eller billigere, selvom verdien på gaven er rundt 100. syns dette fungerer greit, men regner med at når ungene blir större vil de nok kjöpe selv og velger dyrere ting. (eldste går i försteklasse)

Anonymous poster hash: f1543...34b
Skrevet

Enighet om 50,- på trinnet. Noe som resulterer i at de fleste gir penger - veldig kjekt å kunne gå ut og kjøpe seg noe skikkelig for pengene! Skal han i selskap til noen andre utenom klassen, blir summen litt høyere.

Anonymous poster hash: 79f07...7ab

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ca 100. Han har en god kompis som han gjerne får og gir mer til.

Skrevet

God regel. Her er det 150-200. Vi har fem barn. Blir dyrt i lengden med alle bursdagene.

Anonymous poster hash: e8d5c...a39

Skrevet

50 duger kanskje de første åra på barneskolen, etter det er det litt lite synes jeg... Er dessuten litt imot at de minste barna skal få pengegave. Mye av spenningen ligger jo å i å pakke opp gaver. ...og synes heller ikke noe om at det blir et tema om "hvor mye fikk du? "

Det er konfirmasjonstidens gullreplikk💀

Anonymous poster hash: 58dcb...27c

Skrevet

50 duger kanskje de første åra på barneskolen, etter det er det litt lite synes jeg... Er dessuten litt imot at de minste barna skal få pengegave. Mye av spenningen ligger jo å i å pakke opp gaver. ...og synes heller ikke noe om at det blir et tema om "hvor mye fikk du? "

Det er konfirmasjonstidens gullreplikk💀

Jeg har eldre barn og 50 duger lenge. Handler om å skape gode holdninger og verdier....

Skrevet

Gir for mellom 100- 150 kr

Anonymous poster hash: a41d5...084

Skrevet

Det er konfirmasjonstidens gullreplikk

Jeg har eldre barn og 50 duger lenge. Handler om å skape gode holdninger og verdier....

Skaper du gode verdier og holdninger ved å bruke lite penger på bursdagsgaver?

Skrevet

100 er normalen, og litt mer til gode venner

Skrevet

Her er enighet om 50kr på trinnet! De går nå i 7. Trinn og alle følger regelen!

De får som regel penger og syns det er kjekt å kjøpe noe de ønsker seg etterpå!

Pengene blir ofte gitt enten i konvolutt, inni en potet, i kronestykker på ståltråd formet som en figur, kronestykker hengende på plante, inne en ballong, pengen brettet som papirfly osv

Anonymous poster hash: 13cee...881

Skrevet

Rundt 150,-

Litt større barn.

Anonymous poster hash: 4ab07...4bc

Skrevet

Det er konfirmasjonstidens gullreplikk

Skaper du gode verdier og holdninger ved å bruke lite penger på bursdagsgaver?

Skaper gode verdier at verdien og størrelsen på gaven ikke teller, men faktisk at vennene vil komme å feire bursdag sammen

Skrevet

Jeg har tre barn, og i alle klassene er det blitt enighet om ca 50 kr. Det vet jeg er vanlig i de andre klassene på skolen også. 10 årsdagen er siste feiring med alle av samme kjønn i klassen. Etter det inviteres kun de de er sammen med. Da er det snakk om 4-5 kamerater/venninner, og da er det vanlig at de gir 100 kr.

Skrevet

100-150 er vanlig hos oss, men det er ingen faster regler eller enighet om noe. Jeg ser at de som gir penger ofte gir en 100-lapp.

Skrevet

Her er det bestemt på foreldremøter. 4.klassingen 50 kr og 7.klassingen 100 kr.

Skrevet

50,- var vanlig da jeg gikk på barneskolen for 25 år siden... Ville gitt litt mer nå; rundt 100,- kanskje. Vanskelig å finne noe til 50,- nå til dags også...

Anonymous poster hash: 7aad5...df0
Skrevet

Ble bestemt på foreldremøte i første klasse at ved pengegaver gir man 50 kr, og om man vil kjøpe gave så kan man strekke seg litt lenger men holde det mellom 50-70 kr.

Skrevet

Ved pengegaver gir vi 100 kr noe alle andre gjør også. Kjøper vi en gave bruker vi fra 100-200 kr. Har ingen regel i klassen og aldri vært et problem (5.klasse)

Anonymous poster hash: 3e78b...ee9

Skrevet

Ved pengegaver gir vi 100 kr noe alle andre gjør også. Kjøper vi en gave bruker vi fra 100-200 kr. Har ingen regel i klassen og aldri vært et problem (5.klasse)

Anonymous poster hash: 3e78b...ee9

Her er det ca 30 bursdager i året....det hadde jeg ikke hatt råd til. Her ligger vi på 50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...