Gå til innhold

50% sykemelding og sur arbeidsgiver :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble 50% sykemeldt på svangerskapskontroll idag. Jeg er 14 uker på vei og hadde høyt blodtrykk, samt at jeg er ganske utslitt. Jeg har 2 barn fra før å ta meg av etter jobb også, så jeg kan ikke legge meg når jeg kommer hjem fra jobb.

Jeg fortalte på jobb jeg var gravid i uke 7 da jeg var sykemeldt i en uke grunnet oppkast og kvalme hele døgnet. Siden har jeg vært 100% i jobb, både før og etter den uka. Sjefen ble kjempesur og har siden ikke nevnt et eneste ord om graviditeten.

Han har ofte sag; ja nå blir det krise hvis du blir mer vekk.. Kjempehyggelig.

Nå skjedde det idag og jeg er 50% sykemeldt fra imorgen og ut neste uke, da ville legen ha meg inn igjen på ny kontroll.

Er så redd for hva sjefen kommer til å si imorgen.. gruer meg så for jobb imorgen.

Anonymous poster hash: 3f532...5d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss du er utslitt må jo far hjelpe til mer hjemme med de to barna og husarbeid.

Anonymous poster hash: 0f898...13b

Skrevet

Ble 50% sykemeldt på svangerskapskontroll idag. Jeg er 14 uker på vei og hadde høyt blodtrykk, samt at jeg er ganske utslitt. Jeg har 2 barn fra før å ta meg av etter jobb også, så jeg kan ikke legge meg når jeg kommer hjem fra jobb.

Jeg fortalte på jobb jeg var gravid i uke 7 da jeg var sykemeldt i en uke grunnet oppkast og kvalme hele døgnet. Siden har jeg vært 100% i jobb, både før og etter den uka. Sjefen ble kjempesur og har siden ikke nevnt et eneste ord om graviditeten.

Han har ofte sag; ja nå blir det krise hvis du blir mer vekk.. Kjempehyggelig.

Nå skjedde det idag og jeg er 50% sykemeldt fra imorgen og ut neste uke, da ville legen ha meg inn igjen på ny kontroll.

Er så redd for hva sjefen kommer til å si imorgen.. gruer meg så for jobb imorgen.

Drittsjef! Ikke bry deg om ham....

Anonymous poster hash: 68ed5...f66

Skrevet

Viss du er utslitt må jo far hjelpe til mer hjemme med de to barna og husarbeid.

Men det senker ikke automatisk blodtrykket. Selv om noen sier de er utslitte betyr det ikke automatisk at far er ubrukelig. Utsagnet ditt er blitt en dårlig frase her inne.

Anonymous poster hash: 6bf94...c2f

Skrevet

Man kan ikke sykemelde seg fra å være mor. Hva er viktigst barna eller jobben?....- klart mannen skal gjøre sitt og vel så det, men likevel........

Anonymous poster hash: 68ed5...f66

Skrevet

Far er offshore, opptil 3 uker av gangen. Han er verdens flinkeste til å hjelpe til når han er hjemme :)

Skrevet

Høyt BT er ikke noe å spøke med. Du skal ha verdens beste samvittighet, og sjefen din kan ta seg en bolle...

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Far er offshore, opptil 3 uker av gangen. Han er verdens flinkeste til å hjelpe til når han er hjemme :)

Da må far si opp jobben med umiddelbar virkning. Det viktigste er at du ikke er sykemeldt én eneste dag i løpet av den korte tiden i løpet av livet du går gravid. Ihvertfall i følge enkelte her inne.

Ifølge meg: drit i sjefen og lever sykemelding med god samvittighet. Høyt blodtrykk i svangerskapet skal man ta alvorlig.

Skrevet

Da må far si opp jobben med umiddelbar virkning. Det viktigste er at du ikke er sykemeldt én eneste dag i løpet av den korte tiden i løpet av livet du går gravid. Ihvertfall i følge enkelte her inne.

Ifølge meg: drit i sjefen og lever sykemelding med god samvittighet. Høyt blodtrykk i svangerskapet skal man ta alvorlig.

Takk, ja jeg hører på legen selvsagt, og vet jo at høyt blodtrykk kan være skumle greier med tanke på svangerskapsforgiftning. Jeg gruer meg bare så veldig til å si ifra,men skal prøve å ikke ta de reaksjonene jeg vet kommer personlig.

Skrevet

Etter min mening er det nok noen som får sykemelding litt vel enkelt i svangerskap, men høyt blodtrykk tuller man så absolutt IKKE med. Sjefen din kan ta seg en bolle, som en annen også sa.

Anonymous poster hash: 5e059...4ce

Skrevet

Hvis sjefen din prioriterer jobben din høyere enn barnet du bærer så drit i han!

Skrevet

For en sjef... Du kan jo ta deg en snakk med tillitsvalgt, og uansett har du ditt på det tørre hvis det skulle bli noe tull. 

Anonymous poster hash: 33c93...43c
Skrevet

Ja han er ikke kjent for å være spesielt hyggelig som sjef. Er flere før meg som har sluttet pga. han.

Jeg er ikke en som er borte uten god grunn, er nok derfor jeg gruer veldig for dette :( 

men jeg må bare få det overstått og hvis han begynner å kjefte og smelle så får jeg bare si at dette ikke er noe jeg velger selv.

Skrevet

Hæ kjefte og smelle??? Altså gjør han det hadde jeg gått videre med greia. Han kan mene det blir krise når noen blir sykemeldt for det øker presset på han og må skaffe andre til å ta jobben men det er bakdelen ved å være sjef det ansvaret , men man hverken kjefter eller smeller når ansatte kommer med sykemeldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...