Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 I fjor ble jeg sykemeldt og var sykemeldt i nesten 1 år. Har nå begynt å jobbe fullt og det går fint. Men jeg kom til å tenke på at HVIS det kom til å hende noe, og jeg ble sykemeldt igjen, hva skjer da? Hvor lenge må jeg ha arbeidet for å kunne bli sykemeldt igjen? Ikke at det er målet altså, men tenkt om jeg falt og knakk nakken eller noe. :-0 Anonymous poster hash: 29cdd...463
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 26 uker må du jobbe for full ny periode. Anonymous poster hash: 5cf6f...559
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 Du må jobbe i 26 uker uten sykemelding for å ha opptjent full runde med ny sykemeldingsperiode. Men.. du kan være sykemeldt i arbeidsgiverperioden, 16 dager, i tillegg. Så - dersom du får influensa eller noe og blir borte fra jobb i 2 uker så er det greit. Bare vær obs på at det da også må gå en del dager igjen for at man begynner å telle til 16 dager igjen. Dvs du kan ikke være hjemme / sykemeldt i 2 uker, så på jobb i en uke og så sykemeldt i nye 16 dager. Da fortsetter de å telle der sykemeldingen sluttet sist... Jeg skjønner godt du spør om dette, jeg var i tilsvarende situasjon og var kjemperedd for å bli syk.. heldigvis klarte jeg meg. Tvi tvi og god helse! Anonymous poster hash: cb46f...c76
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 Hvis du ikke var sykmeldt 12 mnd, vil sykmeldingene videre legges inn i de mnd du var syk. Enkelt forklart Sykmeldt i 11 mnd, jobb i 14 uker, sykmeldt 2 uker, jobb i 14 uker, så har du tilsammen vært sykmeldt i 11,5 mnd og har etter dette krav på sykepenger og kan være langtidssykmeldt. Har du allerede jobbet 26 uker etter siste sykmelding gikk ut, så har du alt på plass.. Dvs ca 6 mnd Anonymous poster hash: 78fcf...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå