Gå til innhold

Er dette teit julegave til min mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma er den typen menneske som sparer 50 øre her og 50 øre der, og vet nøyaktig hva som er billigst å kjøpe i butikken. Hun bruker ikke mer penger enn hun absolutt må (og det skal sies at hun ikke har så veldig mye å penger heller). Det som er, er at hun bruker så godt som aldri penger på klær. Klærne hun går i er slitte, gamle og utvasket, og hun prioriterer ikke å kjøpe seg noe nytt. 

Jeg syns hun fortjener nye klær, og kunne tenkt meg å gi henne noe i julegave, men hun har veldig sær smak og sannsynligheten for at jeg "treffer riktig" er nesten lik null. 

Er det da dumt å gi henne penger som er øremerket klær? Tenkte kanskje å gi f.eks penger som hun kan bruke på shopping sammen med meg + spandere lunsj et sted.

Er det en OK gave, eller er det på grensen til frekt?

Anonymous poster hash: 613f4...e1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med et gavekort fra et kjøpesenter?

Eller er det en spesiell butikk hun liker?

Synes kanskje gavekort virker bedre enn øremerkede penger

Anonymous poster hash: 0e4c7...a3a

Skrevet

God idé, det tenkte jeg ikke på. Tusen takk  :D HI

Skrevet

Mamma er den typen menneske som sparer 50 øre her og 50 øre der, og vet nøyaktig hva som er billigst å kjøpe i butikken. Hun bruker ikke mer penger enn hun absolutt må (og det skal sies at hun ikke har så veldig mye å penger heller). Det som er, er at hun bruker så godt som aldri penger på klær. Klærne hun går i er slitte, gamle og utvasket, og hun prioriterer ikke å kjøpe seg noe nytt. 

Jeg syns hun fortjener nye klær, og kunne tenkt meg å gi henne noe i julegave, men hun har veldig sær smak og sannsynligheten for at jeg "treffer riktig" er nesten lik null. 

Er det da dumt å gi henne penger som er øremerket klær? Tenkte kanskje å gi f.eks penger som hun kan bruke på shopping sammen med meg + spandere lunsj et sted.

Er det en OK gave, eller er det på grensen til frekt?

Det synes jeg hørtes ut som en super gave! Ikke frekt en plass :-)

Skrevet

God idé, det tenkte jeg ikke på. Tusen takk :D HI

Husk på at da kan hun bruke det i hvilke butikk hun vil, også matbutikk. Jeg ville nok heller gjort som du tenkte først, eller gi et selvlaget gavekort hvor du invitere til lunsj og shopping.

Anonymous poster hash: 3dc90...88f

Skrevet

Om du vet hvilken butikker hun pleier å handle klær i ville jeg valgt å kjøpe gavekort i den butikken, slik at hun måtte kjøpe tøy. Ikke ett gavekort som kan brukes andre steder, for det virker som hun da heller hadde brukt det på mat og annet.

Hadde dette vært min mor så hadde hun syns det var ekkelt om jeg hadde laget ett kort der det sto at vi skulle handle klær og spise lunsj sammen. Hun syns det hadde blitt helt feil om jeg skulle betalt. Så ett gavekort hadde vært mer passende. (Nå er min mor så sær at hun kun ønsker seg hjemmelagede gaver fra barn og barnebarn. Hun ender alltid med å få en god blanding. Ungene her mener hun må få begge deler siden hun er så grei)

Anonymous poster hash: cd812...cce

Skrevet

Skriv et gavekort selv, om at du blir med henne på shopping og lunsj, og betaler klær for inntil xx kroner. Da blir det brukt til klær. Både penger og vanlig gavekort kan brukes på andre ting, gis videre som gave, o.l.

Skrevet

Jeg har en svigermor som elsker gjenbruk og loppemarked som fikk i gave å være med å kjøpe nye klær til seg selv for kr... Hun syns det var helt tullete å sløse bort pengene på nye klær når hun kunne få mye mer på loppemarked for de samme pengene og overtalte hun som ga gaven til det. Hele poenget var nok at hun skulle få noe som var helt nytt og hun har ikke fått lignende gaver senere.

Anonymous poster hash: f4dfa...e64

Skrevet

Hadde tatt sjansen på å kjøpe klær til henne... Virker som hun synes det er bortkastede å bruke penger på klær, så hun vil uansett ikke kose seg på shopping. Er hun så gjerrig som det virker er hun vel ikke typen dom lar være å bruke/kaster/gir bort nye klær uansett.

Anonymous poster hash: 8a5bc...8ba

Skrevet

Jeg syns "øremerkede penger til klær" høres ut som en totalt misforstått gave til en person som ikke er opptatt av klær. Da gir du henne jo gaven mest for din egen skyld, fordi du syns hennes garderobe pr idag er sjaskete. Hvis hun er så sparsom har hun nok råd til klær selv, men ingen interesse av dem?

Anonymous poster hash: 9009e...35e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...