Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #26 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg vet om flere som utnytter systemet. Men om en prøver å si noe, så får en bare til svar; hva vet du om det? Noen kjenner jeg svært godt, og ser at det uten tvil er rest arbeidsevne igjen, men viljen til å jobbe er ikke tilstede. Hun ene har vondt over alt, men ingen prøver hos legen viser noe galt. Hun har fått diagnosen fibromylagi. Legen burde kalt det selektiv fibromylagi, for hun orker mye mer en mange andre, om hun bare har lyst. Merkelig hvordan hun må avlyse kjedelige dugnader osv. Men er aldri syk når hun selv skal ut å jobbe i hagen, gå fjelltur, ut å reise osv. Vi som kjenner disse menneskene godt, avslører de etter hvert. Det verste er at de fleste kjenner en eller flere slike, så jeg tror de totalt sett er mange. Anonymous poster hash: b2316...ed9 Du ser dette mennesket hver eneste dag? Det kan ikke hende du ser henne de dagene hun er oppegående? Så om man er syk, så skal man låse seg inne og ikke vise seg utendørs? For mange, med f.eks. fibromyalgi, er en fjelltur, luking i hagen både terapi og gjerne det eneste de klarer den ene dagen. En dags aktivitet fører ofte til flere så og si sengeliggende. Større sosiale ting, som en kjedelig dugnad, som du kaller det, er så mye mye mer for en med fibromyalgi. Men hva vet jeg, du har vel full koll på dette mennesket 24/7... Anonymous poster hash: b16eb...488 Du poengterer innlegget mitt. Ja, jeg kjenner henne så godt at jeg vet. Jeg kjenner faktisk 2. De klarer det de vil klare, og har uten tvil rest arbeidsevne igjen. Alle rundt de ser det, men ingen gidder å si noe lenger. Bare jatter med de når de skal prøve å overbevise oss om hvor syke de er. Anonymous poster hash: b2316...ed9
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #27 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg vet om flere som utnytter systemet. Men om en prøver å si noe, så får en bare til svar; hva vet du om det? Noen kjenner jeg svært godt, og ser at det uten tvil er rest arbeidsevne igjen, men viljen til å jobbe er ikke tilstede. Hun ene har vondt over alt, men ingen prøver hos legen viser noe galt. Hun har fått diagnosen fibromylagi. Legen burde kalt det selektiv fibromylagi, for hun orker mye mer en mange andre, om hun bare har lyst. Merkelig hvordan hun må avlyse kjedelige dugnader osv. Men er aldri syk når hun selv skal ut å jobbe i hagen, gå fjelltur, ut å reise osv. Vi som kjenner disse menneskene godt, avslører de etter hvert. Det verste er at de fleste kjenner en eller flere slike, så jeg tror de totalt sett er mange. Anonymous poster hash: b2316...ed9 Du ser dette mennesket hver eneste dag? Det kan ikke hende du ser henne de dagene hun er oppegående? Så om man er syk, så skal man låse seg inne og ikke vise seg utendørs? For mange, med f.eks. fibromyalgi, er en fjelltur, luking i hagen både terapi og gjerne det eneste de klarer den ene dagen. En dags aktivitet fører ofte til flere så og si sengeliggende. Større sosiale ting, som en kjedelig dugnad, som du kaller det, er så mye mye mer for en med fibromyalgi. Men hva vet jeg, du har vel full koll på dette mennesket 24/7... Anonymous poster hash: b16eb...488 Du poengterer innlegget mitt. Ja, jeg kjenner henne så godt at jeg vet. Jeg kjenner faktisk 2. De klarer det de vil klare, og har uten tvil rest arbeidsevne igjen. Alle rundt de ser det, men ingen gidder å si noe lenger. Bare jatter med de når de skal prøve å overbevise oss om hvor syke de er. Anonymous poster hash: b2316...ed9 Er hun ufør? I såfall burde hun vært meldt.. Det er ikke greit. Jeg regner med du heller ikke skjærer alle over en og samme kam Jeg selv er kraftig rammet av fm++, men prøver så godt jeg kan å holde meg i arbeid. De dagene noen ser meg ute, har jeg en god dag. Svært få vet og ser konsekvensene dagene etter. Anonymous poster hash: b16eb...488
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #28 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg vet om flere som utnytter systemet. Men om en prøver å si noe, så får en bare til svar; hva vet du om det? Noen kjenner jeg svært godt, og ser at det uten tvil er rest arbeidsevne igjen, men viljen til å jobbe er ikke tilstede. Hun ene har vondt over alt, men ingen prøver hos legen viser noe galt. Hun har fått diagnosen fibromylagi. Legen burde kalt det selektiv fibromylagi, for hun orker mye mer en mange andre, om hun bare har lyst. Merkelig hvordan hun må avlyse kjedelige dugnader osv. Men er aldri syk når hun selv skal ut å jobbe i hagen, gå fjelltur, ut å reise osv. Vi som kjenner disse menneskene godt, avslører de etter hvert. Det verste er at de fleste kjenner en eller flere slike, så jeg tror de totalt sett er mange. Anonymous poster hash: b2316...ed9 Herregud. Skjønner at folk mener du ikke vet hva du snakker om. Hvordan vet du f eks hva som gjør smertene verre? Og hvor lenge de varer når de er blitt framprovosert? Hva vet du om hvordan morgenen er hos henne før hun i det hele tatt er kommet seg på jobb? Om hun bruker tre timer på i det hele tatt å få dusjet og få på seg klær pga smerte? Om smertene gir henne fri til å sove? Og hvilken arbeidsgiver skal ha folk i jobb som har veldig forskjellige dager, noen gode, noen dårlige, så de ringer inn med sykefravær 4 av 5 dager den ene uka, 3 den neste, så ingen i to uker, så hele uka deretter...? Eller kanskje er det sånn at hun kommer seg på jobb hver dag, men er utslitt etter to timer og må hjem igjen. Sånne ting sees ikke utenpå. Mange som lurer på hvorfor broren min går på AAP. Har nevnt han i en annen tråd, fordi han er et godt eksempel: han har tinnitus, en usynlig lidelse, som ikke hindrer han i å gå på fjellet (der er det stille!), men derimot gjør en tur på butikken til et slit, og et barneselskap til tortur... Anonymous poster hash: b8e09...0ef
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #29 Skrevet 16. oktober 2015 Orker ikke engang å åpne noe som er skrevet på den sidenIkke? Det kan du ha gjort uten å vite det. Jeg fikk en artikkel publisert der i fjor. Dagen etter kom det telefoner fra andre interesserte, og samme stykke ble satt på trykk hos nettavisene til både Nordlys og VG. Anonymous poster hash: b8e09...0ef Men så skriver jeg ikke artikler så det er ingen overhengende fare Eehhmm,det var vel ikke akkurat det som var anonym 0ef sitt poeng heller..... Anonymous poster hash: f801e...68a Måtte du virkelig bruke en halv siden for å si det? Regner med at du skjønte at det ikke var meningen, men som anonym så kan jeg ikke redigere svaret mitt. Men takk for flott svar......... Anonymous poster hash: f801e...68a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #30 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg vet om flere som utnytter systemet. Men om en prøver å si noe, så får en bare til svar; hva vet du om det? Noen kjenner jeg svært godt, og ser at det uten tvil er rest arbeidsevne igjen, men viljen til å jobbe er ikke tilstede. Hun ene har vondt over alt, men ingen prøver hos legen viser noe galt. Hun har fått diagnosen fibromylagi. Legen burde kalt det selektiv fibromylagi, for hun orker mye mer en mange andre, om hun bare har lyst. Merkelig hvordan hun må avlyse kjedelige dugnader osv. Men er aldri syk når hun selv skal ut å jobbe i hagen, gå fjelltur, ut å reise osv. Vi som kjenner disse menneskene godt, avslører de etter hvert. Det verste er at de fleste kjenner en eller flere slike, så jeg tror de totalt sett er mange. Anonymous poster hash: b2316...ed9 Herregud. Skjønner at folk mener du ikke vet hva du snakker om. Hvordan vet du f eks hva som gjør smertene verre? Og hvor lenge de varer når de er blitt framprovosert? Hva vet du om hvordan morgenen er hos henne før hun i det hele tatt er kommet seg på jobb? Om hun bruker tre timer på i det hele tatt å få dusjet og få på seg klær pga smerte? Om smertene gir henne fri til å sove? Og hvilken arbeidsgiver skal ha folk i jobb som har veldig forskjellige dager, noen gode, noen dårlige, så de ringer inn med sykefravær 4 av 5 dager den ene uka, 3 den neste, så ingen i to uker, så hele uka deretter...? Eller kanskje er det sånn at hun kommer seg på jobb hver dag, men er utslitt etter to timer og må hjem igjen. Sånne ting sees ikke utenpå. Mange som lurer på hvorfor broren min går på AAP. Har nevnt han i en annen tråd, fordi han er et godt eksempel: han har tinnitus, en usynlig lidelse, som ikke hindrer han i å gå på fjellet (der er det stille!), men derimot gjør en tur på butikken til et slit, og et barneselskap til tortur... Anonymous poster hash: b8e09...0ef Som nevnt, jeg kjenner de godt. Jeg selv har leddgikt og en del smerter. Det ville vært en smal sak å bli 100% ufør om det var målet, men jeg liker å bidra og jobber 67%. For å si det sånt, hun ene av de har spurt meg hvorfor ikke jeg også vil ha fri, slik som henne. Jeg sier ikke at alle som er uføre er snyltere, men at det er mange som utnytter systemet er jeg ikke i tvil om. Og ja, nære og bekjente avslører dere. Anonymous poster hash: b2316...ed9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå