Gå til innhold

Vektøkning og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gikk du opp i svangerskapet? Var du tynn, normal eller overvektig fra før? Og når i svangerskapet kom kiloene?

Anonymous poster hash: 92e61...f3e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

80 kg startvekt - gikk opp 16 kg, mesteparten på slutten. Var nok mye vann, for var 12 kg lettere da jeg kom hjem fra sykehuset og tilbake til startvekt etter 4 uker. Gikk så videre jevnt og trutt nedover i ammeperioden til 65 kg.

65 kg startvekt - gikk opp 25. Gikk opp litt hele tiden og mye på slutten. 8 kg borte 2 dager etter fødsel. Og var vel nede i 65 igjen etter ett års tid.

Men det er jo veldig individuelt. Så kommer det an på aktivitetsnivå og om man spiser sunt.

Spiser du sunt og holder deg litt aktiv, så er ikke kiloene noe å bekymre seg over ;)

Anonymous poster hash: 25b01...94c
Skrevet

Overvektig, gikk opp 0 kilo og ned 15 kg etter fødsel.

Anonymous poster hash: 51f5c...5b9

Skrevet

Var 80 og 85 da jeg ble gravid og la på meg hhv 27 og 21 kg, mest på slutten. Var veldig inaktiv pga bekkenløsning. Gikk ned alt i ammeperioden, i løpet av hhv 10 og 5 mnd.

Anonymous poster hash: 38c0c...75d

Skrevet

Feit (stumpa røyken før vi startet med prøving, gikk opp 5kg 😱)

67kg - gikk opp 9kg, det meste på slutten. Gikk ned til 70 etter graviditet.

Ble gravid, MA, la på meg 4kg i "trøstespising".

Veldig Feit:

74kg - ble gravid, gikk opp 6kg fra uke 25-40. 72ish etter fødsel.

La på meg 2kg når jeg starta med trening etter fødsel. Begynte så med skikkelig slanking, gikk ned 15kg på under 6mnd.

Normalvektig:

Gravid igjen; 60kg og 12uker på vei.

Livredd for å bli feit igjen!!

Anonymous poster hash: c8f38...a51

Skrevet

Var undervektig med et par kilo i utgangspunktet og la på meg 23 kg. 

Anonymous poster hash: 79b1a...6d8
Skrevet

Jeg veide 54 (173cm høy) før jeg ble gravid og har endt på 80. Har lagt på meg jevnt helt siden jeg ble gravid og så stoppet det litt opp i uke 37.

Anonymous poster hash: b7e49...f2d

Skrevet

Overvektig, la på meg fem kilo, alt fra uke 30 og ut. Tok av 13 kilo de første ti dagene etter fødselen, og så sto det stille.

Skrevet

Normal (53kg). Ble 66-67 på slutten tror jeg. Så 13-14 kg opp. 32 år itillegg, det hjalp nok ikke 😁

Ca det samme med førstemann. Var da i 20-årene. Litt lettere å gå ned igjen etterpå.

Anonymous poster hash: af949...5f4

Skrevet

Var ganske tynn,gikk opp en kg i mnd i begge svangerskapene og barna var 3,4 og 3,2 kg.

Skrevet

Normalvektig begge gangene. 

Gikk opp 6 kg, begynte å legge på meg rundt uke 30 (gikk ned 6 kg i starten, men disse kom jevnt på igjen rundt uke 24, og i uke 30 var jeg tilbake til startvekt). Gikk ned 15 kg ei uke etter fødsel. Jeg var dårlig trent og inaktiv hele svangerskapet (var utrolig kvalm, lavt blodtrykk og trøttere enn trøttest), og klarte kun få i meg søte ting hele svangerskapet.

Gikk opp 9 kg, begynte å legge på meg rundt uke 25 (gikk ned 4 kg i starten, som begynte å komme på igjen rundt uke 20). Gikk ned 10 kg ei uke etter fødsel. Dårlig trent og inaktiv hele svangerskapet (formen var helt lik som med førstemann), og klarte bare å spise brød. 

Anonymous poster hash: 7fbc7...192
Skrevet

Normalvektig i utgangspunktet, 174 cm og 65 kg.

Gikk opp 12 kg, og alle kiloene kom siste halvdel av svangerskapet, i uke 18 veide jeg 63 kg og hadde altså gått ned 2 kg.

Andre gangen gikk jeg opp 14 kg, og da kom kiloene mer spredd gjennom hele svangerskapet.

Anonymous poster hash: 2656f...02e
Skrevet

Var ca 57 kg, gikk opp 12 kg med begge. Ganske jevn vektøkning.

Anonymous poster hash: 22ac6...dd5

Skrevet

90 kg da jeg ble gravid. Hadde gått ned til 77 kg da jeg ble lagt inn på sykehuset pga ekstrem svangerskapskvalme i uke 11. Gikk opp 5 kg på sykehuset, og ytterlige 1 kg etter det. Er nå i uke 28, og veier 84 kg. Spent på hvor jeg ender når jeg er ferdig, og ikke minst hvor mye/om jeg går ned i ammeperioden!

Anonymous poster hash: 247cd...1cd

Skrevet

Veldig Feit:

La på meg 2kg når jeg starta med trening etter fødsel. Begynte så med skikkelig slanking, gikk ned 15kg på under 6mnd.

Normalvektig:

Høres ut som du har litt problemer med vekt. 72 kg er ikke kjempefeit..kjære vene.

Anonymous poster hash: f26c1...313

Skrevet

88 kg da jeg ble gravid. Gikk opp ca 5 kg frem til uke 28. Da måtte for tidlig fødsel stoppes og jeg måtte ligge resten av svangerskapet. Gikk opp 20 kg de siste månedene. 

Veide 90 kg ved begynnelsen av dette svangerskapet og håper jeg veier det samme ved fødsel :)

Anonymous poster hash: 81f70...2c5
Skrevet

Veldig Feit:

Normalvektig:

Høres ut som du har litt problemer med vekt. 72 kg er ikke kjempefeit..kjære vene.

Anonymous poster hash: f26c1...313

Med min 160, så er vel 74kg fedme. Så vil nå si at jeg var veldig feit jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...