Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Står i valget mellom lite. Leilighet i Oslo eller passe hus en halvtime utenfor. Det innebærer et skolebytte eventuelt. Blir så i tvil! Hva ville dere valgt? Og hvorfor? Anonymous poster hash: 50f8c...ee7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Oslo, fordi jeg elsker byen og alt den har å tilby :-). Har bodd i byen med barn i 8 år og det er ikke noe problem å vokse opp innenfor ring 3. Vi har koselig bakgård, flere barn i sameiet og hun har mange venner som bor rett i nærheten. Anonymous poster hash: 6bc5b...48b
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 Hadde glatt flyttet så lenge det ikke på noen måte skader barna. Men jeg er ikke stor fan av barn i by. Liker meg ikke i byen heller. Anonymous poster hash: 0a877...2a5
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 Vi har akkurat flyttet en halvtime fra Oslo og stortrives. Byen er ikke så viktig for oss, men det er i Oslo og omegn vi har nettverk i form av både venner og familie så vil ikke flytte for langt vekk. Jeg hadde lagt mest vekt på hva skolebytte vil innebære. Hvor fornøyd er dere med skolen der dere bor, og hvordan barnet/barna trives og hva de har av nettverk? Kunne de selv tenke seg å flytte? Anonymous poster hash: 76068...3be
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #5 Skrevet 15. oktober 2015 Hadde holdt meg der ungene går på skole. Har flyttet mye i oppveksten min og det har ført til at jeg kun har en barndomsvenn. Hun er fra ungdomsskolen...jeg synes det er trist Anonymous poster hash: 1c552...6d0
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #6 Skrevet 15. oktober 2015 Vi sto i det samme valget og flyttet 20 min ut av byen. Barna stortrives, men jeg savner byen må jeg si. Trøster meg med at barnehagen og skolen her er mye bedre enn de vi soknet til i Oslo, men jeg flytter rett tilbake den dagen barna har flyttet ut. Oslo er en veldig fin by å bo i, både med og uten barn. Bare synd det er så forferdelig dyrt. Vi hadde ikke 8-10 mill å bruke på bolig. Anonymous poster hash: 57cc6...b39
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #7 Skrevet 15. oktober 2015 Vi bor i Asker, og trives kjempegodt. Rolig og fint, natur, kort vei til kollektivt, kort vei til Oslo, hav og skog Anonymous poster hash: 78fad...9f3
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #8 Skrevet 15. oktober 2015 Vi bor i blokk i Oslo nå (veldig sentrumsnært), men nå når vi venter barn kjenner vi at behovet for å bo så nære sentrum ikke er så stort lengre. Med barn ønsker vi oss heller litt større plass og en liten hage, enn å bo i leilighet. Og for å få noe til en fornuftig penge må vi da belage oss på å flytte litt ut av byen. Anonymous poster hash: d81ba...b66
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #9 Skrevet 15. oktober 2015 Utenfor byen UTEN TVIL. Anonymous poster hash: 6bc9b...8a7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #10 Skrevet 15. oktober 2015 Å flytte ut av byen innebærer kanskje lang reisevei til jobb for dere voksne? Synes også det må med i vurderingen. Dersom dere kommer til å bruke laaang tid hver dag, synes jeg det teller veldig negativt. På den annen side bruker jeg 45 min til jobb når jeg både bor og jobber i Oslo. Anonymous poster hash: 092c1...363
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #11 Skrevet 15. oktober 2015 Å flytte ut av byen innebærer kanskje lang reisevei til jobb for dere voksne? Synes også det må med i vurderingen. Dersom dere kommer til å bruke laaang tid hver dag, synes jeg det teller veldig negativt. På den annen side bruker jeg 45 min til jobb når jeg både bor og jobber i Oslo. Anonymous poster hash: 092c1...363 Jeg bor og jobber i Oslo og bruker mellom 30-45 til jobb. Uheldig med kollektivrutene. Ikke lønner det seg å kjøre heller pga tid/parkering. Jeg kunne like gjerne bodd utenfor oslo et sted med togforbindelse. Hadde ikke brukt lengre tid til jobb. Anonymous poster hash: bef6c...a05
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #12 Skrevet 15. oktober 2015 Hva med en mellomløsning? Vi bodde i sentrum og flyttet til Hovseter før ungene begynte skolen. Mange områder i Oslo med 8-20 minutter med tbane fra sentrum som er flotte og markanære. Vi bor i en blokkleilighet på ca 95 kvadrat og stortrives med det. Jeg elsker byen med alle opplevelsene den fører med seg. Vil ikke ofre mine interesser og sosiale liv for hus og hage. Mange velger større plass på landet, men de flese av disse menneskene forsvinner mye fra det sosiale og kulturelle live i byen og holder seg mest hjemme om kveldene Lykke til med valget! Anonymous poster hash: c2eb1...a51
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #13 Skrevet 15. oktober 2015 Hadde holdt meg der ungene går på skole. Har flyttet mye i oppveksten min og det har ført til at jeg kun har en barndomsvenn. Hun er fra ungdomsskolen...jeg synes det er trist Anonymous poster hash: 1c552...6d0 Jeg flyttet ikke en eneste gang i løpet av oppveksten men har ikke kontakt med noen av mine tre barndomsvenner i dag. Vi hadde egentlig aldri noenting til felles annet enn geografisk nærhet. Min beste venninne møtte jeg på studier i midten av tjueårene. Det føles som om vi har kjent hverandre hele livet Barn kan reagere på flytting med modning og utvikling, eller de kan gå rett i kjelleren og skylde et liv i ensomhet på den gangen de flyttet da de gikk i andre klasse. Det er ingen andre enn barnets omsorgspersoner som har den minste sjanse til å spå hvordan det vil gå. Vi flyttet ut av byen, jeg pendler og bruker 40-50 minutter hver vei. Savner byen, men ser at vi totalt sett har det bedre på landet. Flytter muligens tilbake til byen når barna har blitt store. Anonymous poster hash: dcbcb...ec6
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #14 Skrevet 15. oktober 2015 Vi har valgt, og bor sentralt i Oslo. Det ville ikke falle oss inn å flytte fra et nabolag vi stortrives i og en skole skolebarnet er godt integrert på, for å få hage og ekstra areal. Vi har aldri ønsket oss enebolig og ingen av oss har lyst å bo på et småsted. Dessuten er denne halvtimen veldig sjelden en faktisk halvtime, om jobben er i Oslo sentrum og man skal bevege seg i rushtiden. Anonymous poster hash: 2ace1...ece
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #15 Skrevet 15. oktober 2015 Ville ikke flyttet når barna må bytte skole. Anonymous poster hash: cda4c...59a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #16 Skrevet 15. oktober 2015 Vi flyttet ut av byen for å få mer plass og jeg angrer. Fra å ha 5 min til jobben bruker jeg nå over 1 time per vei. Bor riktignok kun knapt 1 mil utenfor sentrum men det tar tid å komme seg inn og ut av byen. Før syklet jeg til jobb på 5 min 😢 Anonymous poster hash: 3c21c...fc2
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #17 Skrevet 15. oktober 2015 De fleste tror nok at barn har det bedre utenfor byen. Jeg tror ikke hage og det er viktigere en miljø. Anonymous poster hash: 50f8c...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå