Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer her?

Jeg vurderer å kjøpe for å pendle 14mil hver vei og har litt lyst på Peugot. Noen som har erfaring eller andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg du ikke klarer. Ihvertfall ikke i vinterstider. Jeg har en egolf og rekkevidden er på 190, men med varme og min kjøremåte, så går den ikke mer en 14 mil. Har du ladeplass da? Rekker du å lade hele batteriet før du skal kjøre tilbake?

Anonymous poster hash: ae911...863

Skrevet

Vi har Tesla. Jeg elsker den bilen!

Nå har jeg ikke spesielt god greie på Peugeot, så mulig dette ikke er relevant for den. Men skal du kjøre 14 mil hver vei bør du virkelig sjekke rekkevidden. Mulig du må ha tilgang til lading på jobb.

Der jeg jobber har vi vanlige kontakter for motorvarmer, det kunne gått fint å lade i dem, men de har satt i effektbegrensing for å hindre det. Så jeg får ikke ladet på jobb. Sjekk dine lademuligheter, og sjekk bilens rekkevidde. 

Jeg har en app på telefonen som gjør at jeg kan starte bilens varmeapparat eller aircondition, og  på den måten kommer jeg alltid ut til en passe varm bil med isfrie ruter om vinteren, og en kjølig bil om sommeren. Deilig.

Ellers er det utrolig behagelig at den er så stillegående, men det er også en fare. Fotgjengere og syklister hører ikke at du kommer, så du må være veldig forsiktig.

Jeg vet ikke helt hva mer jeg skal skrive om, men kan du ikke si litt mer konkret hva du lurer på så kan jeg forsøke å svare. det er jo også mulig at noen andre her på forumet har erfaring med Peugeot.

Anonymous poster hash: c6d05...4b5
Skrevet

14 mil går ikke med de små bilene på vinterstid.

Anonymous poster hash: ab026...98a

Skrevet

Med såpass lang vei, er ikke el-bil brukbart. Da trenger du en stor, god gjerrig dieselbil. Helst en litt tung en, som ligger godt på veien.

Anonymous poster hash: b9912...e0b

Skrevet

Med såpass lang vei, er ikke el-bil brukbart. Da trenger du en stor, god gjerrig dieselbil. Helst en litt tung en, som ligger godt på veien.

Anonymous poster hash: b9912...e0b

Du klarer det fint med en tesla. Ligger godt på veien den også.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Tesla er knallfin, men dessverre for dyr for meg.

Jeg kan lade på jobb, så det går bra, men jeg må kunne kjøre 14/15mil og her vi bor er det kaldt!

Hmmm....

Skrevet

Elbilforbundet har en fin oversikt over rekkevidde på bilen etc. Sjekk litt rundt på de sidene.

Anonymous poster hash: 8f004...07f

Skrevet

Tusen takk for svar!

Tesla er knallfin, men dessverre for dyr for meg.

Jeg kan lade på jobb, så det går bra, men jeg må kunne kjøre 14/15mil og her vi bor er det kaldt!

Hmmm....

Vi har en leaf (2015 modell)og på sommerstid er rekkevidden ca 160  km. På vinteren kanskje 130...uten at vi bruker varmeapparatet . Brrrr, det blir kaldt :-)

Anonymous poster hash: 81bf1...f22

Skrevet

Ville heller gått for en hybrid dersom du skal kjøre så langt hver dag, og du ikke har råd til Tesla.

Anonymous poster hash: 7a186...ba8

Skrevet

Vet ikke hvor lang tid du er på jobb, men 8 timer er gjerne ikke nok til å fullade batteriet. Noe du jo må siden du har såpass lang vei. Forsto Tesla var uaktuelt. Dersom det er hurtigladere på veien, kan du legge inn en halvtime hver vei, men ikke alle er gratis, og det blir fort mye styr. El-bil er supert, men tror du vil slite. Vet Renault Zoe har lenger rekkevidde enn Golf. Kanskje den greier 14 mil på vinterstid. Peugeot kjenner jeg ikke til.

Anonymous poster hash: 89f0f...349

Skrevet

Dei som er på marknaden no, med unntak av Tesla, har for små batteri.  Den oppgjevne køyrelengda vert bortimot halvert når det er kaldt vinterstid.  Nissan Leaf kjem snart med 30kWh batteri på 2016 modellen, og den vil eg tru skal klare det.  Trur ikkje den er lansert enno, men du kan sikkert få meir info hjå Nissan. 

Leaf er jo ein godt utprøvd bil etter kvart, som mange er nøgde med.

Skrevet

Da må du sjekke opp Kia Soul. Knall bil😊 Vi har den, og den kjøres 11 mil til jobb, lader 8 timer og kjører hjem igjen.

Skrevet

Tusen takk for mange innspill! Jeg sjekker Kia og Leaf 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...