Gå til innhold

KS-samtale i Tønsberg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på KS-samtale i Tønsberg? Vet dere hvordan prosessen foregår der?

 

Er det rutine for at man må gjennom flere samtaler før de konkluderer? Må alle saker diskuteres i plenum av legegruppen? Eller er det en sjans for at legen man er hos kan ta en avgjørelse der og da?

 

 


Anonymous poster hash: 40672...824



Anonymous poster hash: 40672...824
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er vilt strenge.

Jeg gikk på Anemoneklinikken fra oktober til januar frem til jeg fikk samtale om KS hos overlege. De klarer helt klart å luke ut de som virkelig behøver KS, og de som kanskje ikke trenger det så mye (mitt inntrykk)

 

Overlegen jeg var hos snakket jeg med i kanskje 40 min. Hun sa hun skulle ringe meg samme dag for en avgjørelse, hun ville snakke med kollegaene sine først. Tror ikke de pleier å ta en avgjørelse der og da, de sa i hvert fall at de pleide å snakke med kollegaene sine først. :)

Skrevet

Tusen takk for svar:)
Jeg er i uke 32 + 3 når jeg skal på samtale, så det er ikke tid til månedsvis med Anemone-opplegg. Det er jordmoren min som har søkt meg til Tbg etter å ha snakket med en av overlegene der. Hun sendte så henvisning sammen med sin egen, fastlegens og nabosykehusets jordmors bekreftelse på at KS er å anbefale. Sammen med et langt brev fra meg. Håper så inderlig det er nok.

 

Kan jeg spørre hvilken lege du var hos og om han/hun var ålreit? Jeg skal til en kvinnelig overlege med initialer E.M.

Fikk du innvilget til slutt? Mtp alt du måtte gjennom - vet du hva som var avgjørende?



Anonymous poster hash: 40672...824
Skrevet

Hun jeg var hos prøvde (som alle andre) å påvirke meg til naturlig fødsel. Med forferdelige mareritt og en fødeangst som var helt uoverkommelig etter flere måneder på Anemoneklinikken, tror jeg hun skjønte hvilken vei det måtte gå når jeg faktisk gråt hele møtet.

 

Initialer husker jeg dessverre ikke. Hun hadde kort hår i hvert fall :-) Hun var streng, men hun forsto også alvoret.

Fikk innvilget samme dag da hun ringte meg, har aldri opplevd å være så lettet! Tror de forsto hvor alvorlig det var for meg etter alt jeg fortalte om hvordan jeg hadde det på grunn av angsten. Jeg regner med at det var ganske avgjørende.

 

Ønsker deg lykke til, stå på ditt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...