Gå til innhold

Hvor skal jeg starte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en guttunge på snart 7 år som så fort han får satt seg ned peller og klyper seg på tissen. Med shorts/bukse på...og i helgene inni trusa med pledd over seg for å skjule det hele. Det er hjemme, på toget, over alt!

Jeg har sagt pent, jeg har sagt hardt - at det ikke er pent med andre rundt seg. Det kan han gjøre alene i dusjen.

Jeg har forklart at det ikke er noe andre gjør. For han klarer ikke å fortelle om et annet menneske som han husker å ha sett gjøre dette.

Først visste han ikke hvorfor, så var det fordi det var godt. Brukt 4 mnd på å få han til å sette ord på det.

Nå er det noe redusert da jeg hver gang sender han i dusjen fordi han skvetter i trusa i tillegg.

Nå drar han i buksa i skrittet heeeeeele tiden. Jeg har kjøpt store truser, boksere, nye bukser.. Mild såpe i dusjen...

Jeg blir gaaaal!

I dag rant det rett og slett over for meg!

Vi var ute i 30 min og han plukket seg der og bak sikkert 30 ganger! Offentlig!!

Da vi kom hjem snakket jeg med han på badet for igjen han sto å dro seg i skrittet.

Han føler den er rødt, føler den klør, den sier han skal ta på den...dere aner ikke alt tullet...

Jeg har sjekket tisse hans regelmessig i lengre tid. Tatt ormkur. Smørt bak med sink salve. Skifter truser 3 ganger om dagen...

Så...jeg tok tak med to fingre i skrittet på buksa han og han friker helt ut! Det likte han ikke! Det var ekkelt!!

Jeg var rådvill og fortalte om mennesker der ute i verden som ikke er som andre. Som liker å ta på barn, å se barn ta på seg selv og som tvinger barn til stygge ting.

Det var kanskje ikke lurt, men jeg kan ikke ta han med noe sted lenger.

Jeg ser han gjør det på vei til skolen, i oppstilling og etter skolen.

Venter bare på brev fra læreren...

Hva i alle dager skal jeg gjøre!?

Vært til legen og det er en helt vanlig gutter tiss uten eksem eller trang forhud. Nøtter på plass etc.

Dette er et så stort problem blitt at det splitter meg og mannen. Han får noia av å se dette over alt og er en veldig privat og sjenert mann.

Og sønnen vår som er et år yngre har startet å gjøre som sin bror...

Anonymous poster hash: 09272...f03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU trenger hjelp

Anonymous poster hash: d64fe...f66

Skrevet

Du skal få deg en legetime.

Der må du fortelle at du har en sykelig trang til å:

enten fortelle skrøner på Internett,

eller:

trang til å kontrollere dine barn og legge ut svært intim info om dem på nett.

Jeg vet rett og slett ikke hvilket alternativ jeg synes er verst.

Anonymous poster hash: 5e4f9...e0b

Skrevet

Men kjære vene folkens. Dama er jo forståelig nok fortvilet.

Det er jo ikke uvanlig at barn utforsker kroppen sin. Men ser at dette kanskje er på et litt annet nivå enn det som er "normalt".

Jeg ville tatt en ny prat med legen. Gutten er såpass stor at han burde skjønne at det ikke skal gjøres offentlig, hvis han gjør det bare fordi det er godt. Men hvis det er noe som plager han er det klart at det sikkert ikke er lett og la være.

Blir han flau på noen måte hvis du kommenterer det? Eller bryr han seg ikke?

Anonymous poster hash: 3dfe1...467

Skrevet

Det er jo ikke uvanlig at barn utforsker kroppen sin. Men ser at dette kanskje er på et litt annet nivå enn det som er "normalt".

Jeg ville tatt en ny prat med legen. Gutten er såpass stor at han burde skjønne at det ikke skal gjøres offentlig, hvis han gjør det bare fordi det er godt. Men hvis det er noe som plager han er det klart at det sikkert ikke er lett og la være.

Han blir ikke brydd om det kun er å pelle, som han kaller det.

Men leker han fritt vilt så ja da blir han brydd i 2 sec.

Det er foran og bak hele dagen lang.

Vi har sjekket med lege og vi har hatt disse samtalene. Det er nesten en ny samtale daglig!

Det er ikke normalt å pelle på fantn hvert 5.minutt...bare dra seg i skrittet...

Jeg har selv spurt legen om jeg er helt gal som ser dette hele tiden.

Klart han ikke gjør det der. Han vet jo at det er en sjekk!

Men nei hun forstår frustrasjonen og sier han sikkert vokser det av seg. 3 år har vi holdt på med dette tullet!

Nei jeg trenger ikke en lege selv. Nei det er ikke troll.

Klart jeg er frustrert!

Men alle de andre søppel trådene blir besvart meter opp og ned så blir de alvorlige tingene sett på som piss.

Glad jeg snart føder og ikke har tid til å fase her inne.

For nå føler jeg at det er fjas når ekte frustrasjon ikke blir tatt på alvor.

Men hvorfor det stikker i tissen om man presser i navlen!?

Men dette, er barn, mors frustrasjon....det er galskap.

Hva har dette fora blitt til..

Hi

Skrevet

Vi har sjekket med lege og vi har hatt disse samtalene. Det er nesten en ny samtale daglig!

Det er ikke normalt å pelle på fantn hvert 5.minutt...bare dra seg i skrittet...

Men nei hun forstår frustrasjonen og sier han sikkert vokser det av seg. 3 år har vi holdt på med dette tullet!

Klart jeg er frustrert!

Men alle de andre søppel trådene blir besvart meter opp og ned så blir de alvorlige tingene sett på som piss.

Hi

Å herregud....!

Anonymous poster hash: d64fe...f66

Skrevet

Det spiller da ingen rolle om hun legger ut sensitiv informasjon. Ingen vet da hvem de er!

Anonymous poster hash: f9fac...12f

Skrevet

For noen ufattelig merkelige svar du har fått hi. Er det retarderte personer som ikke har forstått innlegget, men svart likevel?

Jeg har full forståelse for at dette er både pinlig, ubehagelig og til en viss grad ekkelt. Det er jo tross alt en veldig seksualisert oppførsel som han ikke klarer å få bukt med selv. Hm... Jeg hadde nok tatt kontakt med helsesøster. Kanskje hun kan tilby samtaler med gutten eller noe sånt, noe legen ikke har mulighet til. Muligens. Også må jeg bare spørre.. De menneskene du fortalte gutten din om, de trenger ikke være store skumle fremmede. Det er sikkert at ingen i barnets omgangskrets har vært på barnet på en eller annen måte..?

Anonymous poster hash: d1091...62e

Skrevet

Kan det ikke være et slags tics? Noen kremter/hoster til det plutselig er blitt en skrekkelig uvane. Så må de få hjelp for å bremse den. Ta kontakt med legen og fortell omfanget. Skriv ned alle plukkinger innen et døgn, så har du "bevis". Føler med deg!

Anonymous poster hash: 9fe5e...1d3

Skrevet

La den ungen få være i fred, sier jeg. Null oppmerksomhet på det!

Anonymous poster hash: b9141...43b

Skrevet

Kontakt lege igjen og få henvisning til psykolog/barnelege?

Jeg har ingen råd dessverre, min begynte å ta seg på tissen da han var 4 år, men jeg var konsekvent på at det fikk han gjøre på rommet sitt eller på badet, og han måtte vaske hendene etterpå. gikk vel 2 mnd så var "problemet løst". Men 3 år, skjønner godt du er fortvilet!

Anonymous poster hash: 5fbd8...752

Skrevet

Hei

Jeg forstår godt at dette ikke er lett.

Vi har hatt mange samtaler med helsestasjonspsykolog sammen med vår sønn (om noe helt annet). Har dere mulighet til det der dere bor? Vi tok kontakt med helsestasjonen og ble henvist videre til helsestasjonspsykolog. Helsesøster trodde ikke det var nok grunnlag for å komme til samtale hos psykologen, men sendte henne en melding der hun forklarte problematikken. Psykologen mente absolutt at vi burde komme, og nå har vi vært der så mange ganger at jeg har kommet ut av tellingen... Så press gjerne litt på helsesøster for å få videre oppfølging.

Ellers kan det være verdt å undersøke om det er tics. Uansett tror jeg en psykolog kan være rette stedet å gå.

Anonymous poster hash: c3f2d...5e3
Skrevet

Kan det ikke være et slags tics? Noen kremter/hoster til det plutselig er blitt en skrekkelig uvane. Så må de få hjelp for å bremse den. Ta kontakt med legen og fortell omfanget. Skriv ned alle plukkinger innen et døgn, så har du "bevis". Føler med deg!

Jeg synes dette var et veldig godt råd. Begynn å registrere, for å se hvor stort omfanget egentlig er. Kanskje er det rett og slett tics? 

Gjest Antarctica
Skrevet

La den ungen få være i fred, sier jeg. Null oppmerksomhet på det!

Anonymous poster hash: b9141...43b

Enig. Største problemet her er jo mora og faren som er så fulle av skam og fortrengning at de tillegger dette enorme virkninger. Noe det ikke har. Det er en fase.

Skrevet

Jeg synes dette var et veldig godt råd. Begynn å registrere, for å se hvor stort omfanget egentlig er. Kanskje er det rett og slett tics?

Støtter denne. Jeg slet selv med lignende tics i barndommen/ungdommen og det ble veldig mye verre av mine foreldres kjeftbruk. Jeg fikk aldri hjelp og har først i voksen alder skjønt at dette var tics. Jeg har slitt med ulike tics gjennom hele livet, men deg har roet seg veldig etter at jeg ble voksen. (Jeg har ikke tourettes)

Anonymous poster hash: c78ec...d40

Skrevet

Han er 7 år og vet at sånn gjør man ikke I all offentlighet. Ingen I klassen som reagerer på det? Kan hjelpe å høre det fra noen andre enn deg. Barn må selfølgelig få utforske seg selv men da for seg selv. Jenta mi begynte plutselig å bite negler og hun klarer ikke la være! Sier ifra hver gang jeg ser det og hun blir litt flau selv også innimellom...men rett etterpå har hun fingrene I munnen igjen. Sikkel if dårlig uvane.

Anonymous poster hash: 2aa43...0bd

Skrevet

Tvangshandling antagelig.. Styrer det nok ikke selv.

Anonymous poster hash: f0248...e37

Skrevet

Gi god oppførsel oppmerksomhet og uønsket oppførsel ingen oppmerksomhet. Forsterk det positive han gjør, istedet for det negative.

Anonymous poster hash: 28e87...8f9

Skrevet

Klart jeg er frustrert!

Hi

Dette gjør mannen min hver dag i sofaen og over alt... Koselig det

Anonymous poster hash: e963a...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...