Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Må man ha silikonmatte for å få det til? Selges det mandelmel på vanlige butikker? Noen tips for at det skal bli vellykket? Takk for svar 😊 Anonymous poster hash: 637fa...d00
Villbringebringebær Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Må ikle bruke silikonunderlag, men enklest å fjerne da. Husk grovmalt mandelmel og ikke det som har melfølelse.
Iiiiik Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Malte mandler får du kjøpt på helsekost. Går fint uten silikonmatte, men jeg får oftere sprekker i overflaten hvis jeg steker uten matte. Viktig å være nøye med målene, i min oppskrift angis antall gram eggehviter i stedet for antall.
Iselilja Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Det går helt fint uten! Jeg bruker å tegne opp rundinger med en femkroning som mal på undersiden av bakepapiret. Husk at de flyter litt ut, så la det være rom mellom. La gjerne makronene stå ca 30 min før du steker dem, og stek for all del ikke for lenge.
Iselilja Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Og sikt mandelmelet, hvis ikke blir det for grovt.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg synes egentlig det blir best ved å skålde og male mandler selv, og jeg synes heller ikke det gjør noe at det er litt ørsmå biter i mandelblandingen (altså at det ikke er helt finmalt mandelmel). Får alltid skryt for makronene mine, både på smak og utførelse. Anonymous poster hash: 6f72c...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå