Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Er så i tvil om hva vi skal gjøre da 38 visstnok ikke er feber for barn ( feberen telles fra 38.5 ble jeg forklart av en snobbete lege en gang) Allmenntilstanden er virkelig opp og ned, litt sliten i kroppen bare, litt vondt i halsen og siden kl 15 i dag temperatur på 38. Jeg hadde tatt en Paracet å reist på jobb, men skal jeg sette samme standard for barnet som må være hjemme alene hele dagen, hvis han skal være hjemme altså. Hva ville du ha valgt? Anonymous poster hash: 65c7d...354
TinaK 1990 Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg ville nå diskutert dette med 12 åringen i morgen tidlig. Høyst trolig god nok i form etter en natts søvn
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Ville sett det an til i morgen. Men du får jo sykt barn dager ut det året han fyller 12, der er ikke til 12-årsdagen. Anonymous poster hash: 0aebf...480
klg,2 boys now:) Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 38 er nå feber.dummeste jeg har hørt at det ikke skal være det. Synes helt klart han skal ha en hjemme dag,når han er i den formen
HvittHus Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Hadde latt den unge få være hjemme. Dårlig form og feber tilsier at det blir lite læring på skolen uansett. Så har man også smitteaspektet. Veldig greit at unge som er potensielle smittebærere holder seg hjemme, slik at færrest mulig blir smittet.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Ville sett det an til i morgen. Men du får jo sykt barn dager ut det året han fyller 12, der er ikke til 12-årsdagen. Anonymous poster hash: 0aebf...480 Hjemme med en så stor unge som bare har litt feber? Snakk om sløsing med velferdsgoder! Anonymous poster hash: dc1a4...866
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Ville virkelig tatt avgjørelse i morgen tidlig. Kanskje han bare trenger en god natts søvn. Anonymous poster hash: 61ee8...17f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #8 Skrevet 14. oktober 2015 Sendte min (ikke 12 år, men 8) på skolen i dag med halsvondt, litt feber og hodepine med paracet i lommen, fordi allmenntilstanden var topp. Kom hjem 6 timer senere i verre form. Nå: 41 i feber, paracet tatt, men ingen forbedring i smertene. Tenkte at "jeg ville jo gått på jobb slik", men dakan jeg jo lett kjenne igjen sykdom på følelser, det kan ikke et barn som er "normalt ofte" syk. Anonymous poster hash: 10216...2e7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #9 Skrevet 14. oktober 2015 Hadde latt ham være hjemme hvis han har feber i morgen, men med bare 38 i feber hadde jeg nok reist på jobb! hadde ringt og sjekket ofte da! Anonymous poster hash: 7f0a5...735
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #10 Skrevet 14. oktober 2015 Den snobbete legen er visst uenig med mange andre, men jeg har hørt ligenden uttalelser både oppover og nedover på temperaturskalen, så ikke alltid så godt å vite. Men definisjonen på feber er 38 for alle uansett, ung gammel tidlig sent... 38 er uansett ikke høy feber, og det er mulig å sove av seg. Er almentilstanden dårlig har han sikkert godt av en dag hjemme. Anonymous poster hash: c63f6...446
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 Ville sett det an til i morgen. Men du får jo sykt barn dager ut det året han fyller 12, der er ikke til 12-årsdagen. Anonymous poster hash: 0aebf...480 Hjemme med en så stor unge som bare har litt feber? Snakk om sløsing med velferdsgoder! Anonymous poster hash: dc1a4...866 12 åringer er fortsatt barn altså. Har nå sendt han i seng med håp om at han blir bedre i morgen, snakket med en kollega som kan erstatte meg på møte 2 t unna så er jeg hvert fall bare på kontoret hvis jeg skulle trenges. Sjefen har misforstått mange regler mtp sykefravær, egenmelding, sykt barn og permisjon da de bare gjelder når det passer han så jeg får ikke sykt barn uansett. Nå går han av med førtidspensjon i januar så vi bare holder ut til han er ferdig da kan han ikke gjøre mer dritt. Takk for svar, så får vi se an. Anonymous poster hash: 65c7d...354
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #12 Skrevet 14. oktober 2015 Faktisk så synes jeg det er bedre at ungene er hjemme når de har feber og er slappe, fremfor å gi de paracet å sende de avgårde. Det er jo kroppen som sier ifra at den trenger å ta det med ro. Skoledagen kan være nokså aktiv og krevende. Bedre at de får slappet av hjemme og får hentet seg litt inn. Paracet er noe man bør være litt restriktiv med å gi. Har fått beskjed fra legen vår at med mindre barnet har så høy feber at de ikke får i seg mat eller drikke, så kan vi gi paracet. Ellers er det best for kroppen å få ordne opp selv. Blir litt annerledes for oss voksne tenker jeg. Jeg unngår også paracet, men trenger jeg det for å holde ut på jobb en dag, så tar jeg det. Men jeg har ikke noen krevende jobb, så sliter meg ikke ut på det. Jeg drar aldri på trening eller aktiviteter med feber... Jeg blir forresten veldig slapp og elendig med en temperatur på 38, så skjønner ikke helt at det ikke regnes som feber... Anonymous poster hash: 1c33f...c4a
Mandala Skrevet 14. oktober 2015 #13 Skrevet 14. oktober 2015 Det hadde aldri falt meg inn å sende et barn med temperatur på 38 grader på skolen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #14 Skrevet 14. oktober 2015 Sendte min (ikke 12 år, men 8) på skolen i dag med halsvondt, litt feber og hodepine med paracet i lommen, fordi allmenntilstanden var topp. Kom hjem 6 timer senere i verre form. Nå: 41 i feber, paracet tatt, men ingen forbedring i smertene. Tenkte at "jeg ville jo gått på jobb slik", men dakan jeg jo lett kjenne igjen sykdom på følelser, det kan ikke et barn som er "normalt ofte" syk. Anonymous poster hash: 10216...2e7 Er halsvondt, feber og hodepine tipp topp allmenntilstand...??? Stakkars unge som har ei mor som tenker mer på jobb enn barnet.. Hvordan trodde du egentlig dagen hans skulle bli med de forutsetningene...? Læring med hodepine og feber ble det vel ikke mye av?? Anonymous poster hash: 7da9b...9cc
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #15 Skrevet 14. oktober 2015 Hjemme - uten tvil!!! Anonymous poster hash: 8cacb...bb5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #16 Skrevet 14. oktober 2015 Sendte min (ikke 12 år, men 8) på skolen i dag med halsvondt, litt feber og hodepine med paracet i lommen, fordi allmenntilstanden var topp. Kom hjem 6 timer senere i verre form. Nå: 41 i feber, paracet tatt, men ingen forbedring i smertene. Tenkte at "jeg ville jo gått på jobb slik", men dakan jeg jo lett kjenne igjen sykdom på følelser, det kan ikke et barn som er "normalt ofte" syk. Anonymous poster hash: 10216...2e7 Er halsvondt, feber og hodepine tipp topp allmenntilstand...??? Stakkars unge som har ei mor som tenker mer på jobb enn barnet.. Hvordan trodde du egentlig dagen hans skulle bli med de forutsetningene...? Læring med hodepine og feber ble det vel ikke mye av?? Anonymous poster hash: 7da9b...9cc Signerer!!!! Anonymous poster hash: 4919c...1ef
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #17 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg hadde latt han være hjemme. Hadde gått på jobb selv og ringt hjem til han. Han hadde kost seg på sofaen hjemme alene med tv, halspastiller, kakao i termos og mobil om det er noe! Anonymous poster hash: d25b4...f45
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #18 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg hadde latt han være hjemme. Hadde gått på jobb selv og ringt hjem til han. Han hadde kost seg på sofaen hjemme alene med tv, halspastiller, kakao i termos og mobil om det er noe! Anonymous poster hash: d25b4...f45 Hvis ungen er for dårlig til å gå på skolen, så kan h*n sove i senga si. Får h*n lyst på mat, så finnes brød i brødboksen, pålegg i kjøleskapet, og kakao kan h*n lage selv. Ha noen poser med rett-i-koppen-kakao, så trengs det kun litt vann i vannkokeren. 12-åringer er da vel ikke så hjelpeløse, vel? Ring en gang i løpet av dagen. Anonymous poster hash: dc1a4...866
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #19 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg hadde latt han være hjemme. Hadde gått på jobb selv og ringt hjem til han. Han hadde kost seg på sofaen hjemme alene med tv, halspastiller, kakao i termos og mobil om det er noe! Anonymous poster hash: d25b4...f45 Hvis ungen er for dårlig til å gå på skolen, så kan h*n sove i senga si. Får h*n lyst på mat, så finnes brød i brødboksen, pålegg i kjøleskapet, og kakao kan h*n lage selv. Ha noen poser med rett-i-koppen-kakao, så trengs det kun litt vann i vannkokeren. 12-åringer er da vel ikke så hjelpeløse, vel? Ring en gang i løpet av dagen. Anonymous poster hash: dc1a4...866 Ja, for det var noe å henge seg opp i. At en syk 12-åring får ting tilrettelagt for seg. Jeg som voksen hadde blitt veldig glad for å få kakao servert istedet for å måtte lage selv når jeg er syk. Anonymous poster hash: 1f57a...fc7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #20 Skrevet 15. oktober 2015 Jo, 28 er feber enten man er barn eller viksen. Han bør bli hjemme. Anonymous poster hash: 21734...535
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #21 Skrevet 15. oktober 2015 Jo, 28 er feber enten man er barn eller viksen. Han bør bli hjemme. Anonymous poster hash: 21734...535 Retter: "38" og "voksen" Anonymous poster hash: 21734...535
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #22 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg hadde latt han være hjemme. Hadde gått på jobb selv og ringt hjem til han. Han hadde kost seg på sofaen hjemme alene med tv, halspastiller, kakao i termos og mobil om det er noe! Anonymous poster hash: d25b4...f45 Hvis ungen er for dårlig til å gå på skolen, så kan h*n sove i senga si. Får h*n lyst på mat, så finnes brød i brødboksen, pålegg i kjøleskapet, og kakao kan h*n lage selv. Ha noen poser med rett-i-koppen-kakao, så trengs det kun litt vann i vannkokeren. 12-åringer er da vel ikke så hjelpeløse, vel? Ring en gang i løpet av dagen. Anonymous poster hash: dc1a4...866 Er man syk så får man litt ekstra stell i heimen vår! Har han feber og vondt i halsen vil jeg ikke han skal sove hele dagen, men heller legge seg ekstra tidlig til kvelden. 12 åringen vår er veldig selvstendig og klarer seg godt selv. Er han syk duller jeg litt ekstra med han! Er jeg syk er både mann og barn ekstra snille mot meg. Lager suppe de vet jeg liker, spør om jeg trenger noe og duller litt med meg. (Noe jeg selvsagt gjør for mannen og) Anonymous poster hash: d25b4...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå