Gå til innhold

Kreftdiagnose via brev

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få en kreftdiagnose via brev i posten.
Ok, det er "bare" en føflekk/hudflekk som fjernet, men de har ikke skjært langt nok ut så det er fremdeles kreft i kroppen. Og det står at slik kreft sjelden spres. Men likevel, er det vanlig? Og har noen erfaring med denne type kreft? Har fått legetime om en drøy uke for skjære bort mer.

Anonymous poster hash: d0170...d7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det basalcellekarzinom? Det er i såfall ikke den type hudkreft man frykter og kan fjernes med enkel kirurgi. Den med dårligst prognose er malignt melanom.

Anonymous poster hash: ed0d8...fbe

Skrevet

Er det bacalcelle? Den typen har jeg og er ennå ikke ferdig. Holdt på siden mai og skal søren ikke kimse av det!

Skrevet

Det stod ikke noe navn. 
Håper det er basalcellekarzinom da :-S

Skrevet

Er det bacalcelle? Den typen har jeg og er ennå ikke ferdig. Holdt på siden mai og skal søren ikke kimse av det!

Oææææ. Kan du fortelle mer :-( God bedring til deg!

Skrevet

Det finnes to typer basalcellekarsinom. Ingen av dem metastaserer (=spredning). De kan spre seg lokalt. Dersom det er i ansiktet kan det gjøre noe skade, men stort sett er det rimelig greit å bli kvitt.

Ring legen fin i morgen for å finne ut mer.

Anonymous poster hash: cb2e3...631

Skrevet

Jeg fikk innved neseroten og akkurat der er det et herk. Vil ikke gro og har stadige infeksjoner . Og skal nå inn til min fjerde operasjon om 14 dager. Har også tatt en biopsi på nesen som jeg venter svar på. Er det noe der, så er det snakk om hudtransplantasjon fra halsen. Trur jeg gir opp snart..

Skrevet

Jeg fikk innved neseroten og akkurat der er det et herk. Vil ikke gro og har stadige infeksjoner . Og skal nå inn til min fjerde operasjon om 14 dager. Har også tatt en biopsi på nesen som jeg venter svar på. Er det noe der, så er det snakk om hudtransplantasjon fra halsen. Trur jeg gir opp snart..

Huff. Men gi opp skal du ikke! Håper biopsien er bra, og at du slipper hudtransplantasjon. Samt at neste operasjon går bra og blir den siste. 

Takk for svar :-) HI

Skrevet

Det finnes to typer basalcellekarsinom. Ingen av dem metastaserer (=spredning). De kan spre seg lokalt. Dersom det er i ansiktet kan det gjøre noe skade, men stort sett er det rimelig greit å bli kvitt.

Ring legen fin i morgen for å finne ut mer.

Anonymous poster hash: cb2e3...631

Takk for oppklarende svar. Godt å vite at de ikke spres til andre organer i alle fall. Ringer i morgen jeg :-)

Skrevet

Jeg fikk fjernet en føflekk i 2006. Jeg fikk beskjeden fra dagkirurgen pr telefon fordi jeg også måtte inn til en reoperasjon. De hadde ikke fjernet nok hos meg heller. Flekken var 6x8mm, og ikke så veldig dyp. Det er dybden som er viktigst.

Etterpå var det kontroller hos lege hver 3mnd i 3 år. Ingen problemer etterpå.

Lykke til, det går helst godt!

Anonymous poster hash: 5886d...7ec

Skrevet

Det var et Malingt melanom.

Anonymous poster hash: 5886d...7ec

Skrevet

Jeg jobberpå legesenter selv, og dette er en litt lei sak,for du må jo få beskjed, og da er valget over tlf eller via brev. Tlf er dumt for det er ikke alltid det passer å snakke i tlf hvis du feks er på jobb , I butikken, osv. Bedre med brev, det leser du hjemme I ro og fred.

Anonymous poster hash: 14c3d...2d8

Skrevet

Huff. Men gi opp skal du ikke! Håper biopsien er bra, og at du slipper hudtransplantasjon. Samt at neste operasjon går bra og blir den siste. 

Takk for svar :-) HI

Takk for det :) Ønsker deg masse lykke til også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...