Gå til innhold

Jeg har 60% fast...overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg jobber over dette, blir det automatisk overtidsbetaling?

Eller må jeg jobbe opptil 100% først? Dagtid.

Anonymous poster hash: 1e0ad...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må naturligvis jobbe mer enn full stilling for å få overtidsbetaling! Med mindre man har en helt spesiell avtale med sin arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 42446...851

Skrevet

Heldigvis mistenkte jeg det var rett ;)

Fight med mannen :D

Skrevet

En deltidsansatt som tar en ekstravakt får ikke overtid nei ;)

Anonymous poster hash: 8751c...b87
Skrevet

Det jeg jobber får man vanlig timebetaling for ekstravakter opp til 35,5t/uke, hvis timene overstiger det per uke blir det overtid. Hvis man har 100% stilling, eller har minst 35,5 t den uken man tar ekstravakter blir der overtid med én gang. Dette er innen helse.

Anonymous poster hash: 2338d...7b0

Skrevet

Utrolig at det fortsatt finnes mennesker i dette landet som ikke vet slikt. Hils mannen og si at han imponerer 👏

Anonymous poster hash: ea0a1...530

Skrevet

Jeg får overtid for ekstravakter. Ikke alle som jobber i offentlig sektor. Det avhenger helt av kontrakt.

Anonymous poster hash: 585e9...2dc

Skrevet

Man må naturligvis jobbe mer enn full stilling for å få overtidsbetaling! Med mindre man har en helt spesiell avtale med sin arbeidsgiver.Anonymous poster hash: 42446...851

Nokså fasinerende at du svarer så bastant når du svarer feil. Dersom du jobber redusert men jobber mer enn 7,5 / 8 timer en dag skal du ha overtid. Jeg jobber 60% og har 7,5 timers dag. I går var jeg på personalmøte 2 timer om kvelden og får overtid for dette. Hadde jeg ikke vært på jobb i går men likevel gått på personalmøte hadde jeg fått vanlig timebetaling for to timer. Dette vet jeg for det er jeg som sitter på lønn på min jobb.

Anonymous poster hash: edd9b...25e

Skrevet

Utrolig at det fortsatt finnes mennesker i dette landet som ikke vet slikt. Hils mannen og si at han imponerer 👏

Anonymous poster hash: ea0a1...530

🙊🙊👍🏼

Skrevet

Overtid regnes på dag og uke, det er derfor fullt mulig å få overtid selv om man jobber i redusert stilling. Dvs. hvis du på din turnus /vaktplan har ei vakt på 8 timer, men må gå to timer over så skal du ha overtidsbetalt for disse timene. Det samme gjelder på uke, dvs hvis du overskrider det timeantall du max har lov til å jobbe i løpet av en uke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...