Gå til innhold

Blått rom til jente.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert dagens teiteste spørsmål, men er det rart å male rommet til datteren vår på 2 blått? Jeg har funnet to nydelige gråblå farger som jeg liter.

Men dere som har litt større jenter, som har en tendens til å like rosa, hvor mye hadde de protestert på et blått rom? 😂

Anonymous poster hash: edf07...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så veldig mye større jente. Min blir fire år om et par mnd. Jeg malte hele rommet hennes blått i en nydelig pastellblå farge når hun var to år. Så har jeg diverse pynt og tekstiler i pastellrosa og andre duse farger. Det er kjempefint og hun klager ikke på det :)

Anonymous poster hash: 93763...e49

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan du pynter ellers på rommet. Vår datter har en blåtone på veggen. Ene veggen er pyntet med flere sommerfugler i nydelige farger. Typisk jente farger.

Rommet er veldig jentete og vi får mye skryt.har også pyntet med puter og bilder i jente farger.

Anonymous poster hash: 8cb1d...b76

Skrevet

Fargen heter varm blå, så den tipper nesten litt over mot lilla. Den er hanske lys og fin. Også har jeg bestilt et gigantisk verdenskart i pastellfarger som kommer til å dekke nesten hele den ene veggen.

Jeg er sikkert på at det kommer til å bli superfint, men gidder ikke å pusse det opp på nytt hvis hun får litt mer bestemte meninger om farger 😂

Skrevet

Vår jente valgte blått rom selv!

Skrevet

jeg hadde lyseblått rom :) kjør på!

Anonymous poster hash: 3d720...8ce
Skrevet

Klart du kan male rommet blått! Galskap om jenter bare kan ha rosa rom. Og semigalskap hvis 5-åringer har majoritetsmakten når det gjelder veggfarge...

Skrevet

Gå for det!

Anonymous poster hash: df27b...ba0

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet

Anonymous poster hash: a74c3...bf3
Skrevet

Til dere som lurer på spørsmålet så kan jeg forklare. Jeg er virkelig anti rosa- dilldall- prinsesse styr. Barnet har faktisk ikke et eneste rosa plagg 😄

Då jeg ville faktisk bare høre hva andre tenkte, og at jeg ikke har tippet helt over i mitt anti rosa vil ha det nøytralt hode 😂

Skrevet

Datteren min hat blått rom:-) valgt selv og hun er 8:-)

Anonymous poster hash: d464a...d72

Skrevet

Jeg valgte å ha blått rom da jeg var liten. Og min datter på 2 har blå vegger. Folk oppfatter alikevel rommet som rosa av en eller annen grunn.... Har rosa gardiner da.

Anonymous poster hash: 69a42...1cf

Skrevet

Datteren min på 6 år fikk velge farge selv på rommet og hun ville opprinnelig ha rosa inntil hun så en nydelig blåfarge, da endret hun mening. Hun har dog et veldig jentete rom selv om det er malt blått. 

Skrevet

Ingen av mine jenter har rosa rom. Eldste på 3 har turkisblå og minste på 1 har lysegult.

Anonymous poster hash: 281f8...0e7

Skrevet

Hva heter de gråblå fargene?

Anonymous poster hash: 17133...ec2

Skrevet

Til dere som lurer på spørsmålet så kan jeg forklare. Jeg er virkelig anti rosa- dilldall- prinsesse styr. Barnet har faktisk ikke et eneste rosa plagg 😄

Då jeg ville faktisk bare høre hva andre tenkte, og at jeg ikke har tippet helt over i mitt anti rosa vil ha det nøytralt hode 😂

Jeg syns det er trist om ikke jenta di har ett eneste rosa plagg!

Jeg hadde en stemor som nektet meg all slags jenteting. Alt skulle være guttefarger og nøytralt. Hadde veldig lite jenteleker. Fikk ikke lov til å ha langt hår en gang! Alle trodde jeg var en gutt! Til og med på 17 mai når jeg var 7 år måtte jeg gå med dress og slips! Den var rosa da, men allikevel alt jeg ønsket meg var kjoler, jenteleker og langt hår!

Helt greit med andre farger en rosa, men ikke dra den for langt og nekt jenta di rosa og prinsesse ting bare fordi du ikke liker det. Din datter er ikke deg!

Skrevet

Til dere som lurer på spørsmålet så kan jeg forklare. Jeg er virkelig anti rosa- dilldall- prinsesse styr. Barnet har faktisk ikke et eneste rosa plagg

Då jeg ville faktisk bare høre hva andre tenkte, og at jeg ikke har tippet helt over i mitt anti rosa vil ha det nøytralt hode

Veggen på rommet hennes er nå en ting, og blått kan være veldig fint så det burde være uproblematisk. Men ikke vær så bestemt i forhold til rosafargen slik at hun ikke kan få noe rosa klær eller prinsesse ting. Jeg er også anti rosa og eier ingen rosa plagg eller ting selv, men jenta mi som er 4 elsker rosa. Det ville vært helt feil at mine følelser og meninger skulle nekte henne å bruke klær i sin yndlingsfarge, eller ha prinsesse ting. Jeg synes også det er merkelig at jenter skal ha blå ting, blå klær, blå rom mm for å ikke gå inn i stereotypen rosa og prinsesse, men det virker som at man glemmer at blå oppfattes som en guttefarge og på en måten fremelsker man gutteting og guttefarger og sier at det er det riktige. Hvorfor kan vi ikke oppdra selvstendige barn som gjøre sine egne valg, med veiledning fra oss voksne? Når det er sagt så mener jeg ikke at jente di må få et rosa rom altså, da det kan bli veldig  dominerende, men husk iallefall at hun er ei jente og gjør rommet jentete selvom du har blåe vegger.

Anonymous poster hash: f5dde...dae

Skrevet

Navn på fine gråblå farger takk! :)

Anonymous poster hash: 54b7d...5af

Skrevet

Begge mine har blå rom. Om du får ønske om rosa siden forteller du bare at da er det fint hun har blått rom fordi blått som bakgrunnsfarge fremhever rosa så fint. Eventuelle rosa gardiner eller puter blir dobbelt så fine med blå bakgrunn.

Anonymous poster hash: a9ca0...0da
Skrevet

Den ene datteren min har hvitt rom, men hun elsker rosa og har rosa gardiner, teppe på gulvet, sengetøy osv. Det er helt greit. Jeg har ikke en eneste rosa eiendel selv, men som det allerede er sagt i tråden så er ikke datteren min meg og hun står fritt til å ha egne meninger om farger altså.

Den andre datteren min har et lyse lyse blått rom, bare så vidt antydning til blått i fargen. Hun har blå gardiner, blått teppe på gulvet og blått sengetøy, på veggen har hun veggklistremerker i blåturkise farger. Rommet er veldig feminint likevel, hun er rett og slett ingen rosa jente. Hennes yndlingfarger er blå, turkis og gul, noen ganger lilla.

Anonymous poster hash: 33a68...c40
Skrevet

Hi skriver jo ikke at hun vil nekte datteren rosa. Kanskje hun aldri har ytret ønske om rosa? Min datter på seks mnd har noe rosa vi har arvet. Nytt blir som regel blått. Ikke fordi jeg er nazi, men jeg er nok underbevisst drittlei dillerosa. Hvis hun selv får rosadilla senere er det klart hun skal få rosa tøy, interiør etc.

Anonymous poster hash: 4bc91...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...