Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Får jobber natt, mor skal på jobb og skulle egentlig kjørt barnet i barnehagen. Men når barnet er sykt, må det være hjemme. Hvem skal passe barnet? Mor tar fri, eller far slutter tidligere på nattevakt? Anonymous poster hash: 200cd...163
Mamma til 2 søte Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Den som ikke var hjemme sist. Uansett, er dette virkelig ett problem hjemme hos folk?? Man tar jo annenhver gang. Skal være unødvendig å spørre på ett forum.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Har far mulighet til å slutte tidligere på nattevakt? Om han har det så er det kanskje den beste løsningen kontra at mor tar fri en hel dag Anonymous poster hash: 13d5e...98b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Den som ikke var hjemme sist. Uansett, er dette virkelig ett problem hjemme hos folk?? Man tar jo annenhver gang. Skal være unødvendig å spørre på ett forum. Synes bare det føltes rart og være hjemme fra jobb når pappan egentlig er hjemme, men sover p.ga nattevakt. Det pleier ikke være noe problem eller. Tusen takk.. Anonymous poster hash: 200cd...163
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg jobber selv natt og hvis barn er syke her, og det er min tur til å være hjemme,går jeg på nattevakt og tar sykt barn dag på neste natt. Kan ikke jobbe natt uten søvn. Anonymous poster hash: 39d63...131
Mamma_til_2 Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Er det mulig for mor og starte senere på jobb slik at far får sovet noen timer etter nattevakten? Ellers så er det den som var på jobb sist sykt barn som tar fri nå. Ett annet alternativ er at mor bytter vakt om det er mulig. Mor kan og ta fri imorgen slik at far får sovet ut og så tar far fri fra neste vakt om den imorgen kveld/ natt eller i overmorgen slik at mor får dratt på jobb i overmorgen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg synes det blir mest naturlig at mor er hjemme i dette tilfellet. Far trenger å sove. Hos oss har vi vurdert hvem som skal være hjemme etter arbeidssituasjon og arbeidsoppgaver. Vi har barn som har vært lite syke, men far har vært mer hjemme enn mor. Anonymous poster hash: 907ab...03d
Hjertefru Skrevet 14. oktober 2015 #8 Skrevet 14. oktober 2015 Da er mor hjemme, slik at far får sovet etter nattevakt.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #9 Skrevet 14. oktober 2015 Her har vi hatt mye syke barn, så vi har vel gjort de fleste varianter som finnes. Går mannen av siste nattevakt og har fri en dag eller mer, er han med barnet mens jeg jobber dagvakt. Om ikke prøver jeg å bytte til kveldsvakt slik at han kan sove og overta når jeg drar på jobb. Går ikke dette som vi prøver først, tar en av oss syktbarn dag. For den det passer best med. Vi fordeler litt dager, men ikke annen hver som endel gjør. For begges jobber er det mest praktisk at den ene tar de dagene de trenger slik at det ikke blir snnenhverdag. Lettest for jobben å ordne vikar. Siden vi har mye sykdom i hus, to kronisk syke barn så prøver vi å bytte vakter så fremt det lar seg gjøre. Sjefene er veldig glade for at. I gjør det slik også, så de er veldig greie slik sett. Vi får endel slingringsmonn å gå på. Anonymous poster hash: 24316...efb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #10 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg tenker at dette må dere faktisk greie å løse selv utfra hva som er best for dere og deres arbeidssituasjon. Man må ikke gå i den felle at den ene parten får alt fraværet - uavhengig av om det er kvinnen eller mannen, men det er også helt unødvendig å være helt rigid på at man skal ta fri annenhver gang. Når vi får syke-barn i hus så ser vi alltid på jobbsituasjonen; hvem skal hva den aktuelle dagen og hvem har enklest for å ta fri. Dersom man er møteleder for en stor forsamling, skal delta på en stor, planlagt operasjon, skal være med på et opplæringstiltak, undervise, eller delta på et møte som er planlagt lang tid i forveien, er det gjerne vaskeligere å ta fri enn om man skal ha en ren kontordag, har en vakt som noen andre kan steppe inn i, kan jobbe hjemmefra etc. I går var mannen i hust hjemme med minstemann frdi jeg skulle på et fagmøte som har vært planlagt i lang tid. Neste fagmøte er om 3 måneder, så dette var liksom ikke noe jeg kunne "ta igjen" dersom jeg var borte. Anonymous poster hash: 7c894...ace
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå