Gå til innhold

Ang datostempling av brev posten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et brev som må være datostemplet senest i morgen. Men min kjære kommer ikke hjem før etter posten blir sendt og han må også skrive under.. Om jeg reise på posten i morgen før posten på butikken stenger, får jeg da datostempling i morgen eller stempler de dagen etter når brevet blir sendt?

Anonymous poster hash: df601...97e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan be post i butikk stemple med sitt PiB-stempel og signere (ikke over frimerket, men ved siden av). Datostempel skjer ikke der, men hos postens sorteringssenter, og da er du ikke garantert at det skjer tidsnok.

Det er ikke sikkert mottaker godkjenner stemplet fra PiB (kommer ann på hvem det er), men da ser de jo at du har levert det tidsnok og det pleier å gå bra

Anonymous poster hash: 12934...82e

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken type brev det er snakk om? Jeg jobber hos forliksrådet og på brev som har frister, må de være levert post senest fristdato. Ser mange får stempel av posten når de leverer brevet inn, mens det er poststemplet dagen etter. Vi pleier her å godta poststempel dagen etter frist siden vi vet at det likevel da kan ha blitt levert fristdato og dermed innen fristen.

Anonymous poster hash: 37a11...be6
Skrevet

Det er snakk om en bekreftelse på mottat brev til tingretten..

Anonymous poster hash: df601...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...