Gå til innhold

Positiv test 6 uker etter fødsel..uæh. .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig? Jeg fødte 2 september og gjennopptok sexlivet 3 uker etter.. har vel hatt sex 3 ganger uten prevensjon. Jeg fullammer, men poden sover svært godt om natta..

Skulle for skoy bare teste da jeg hadde en digital test liggende sov nå lyser gravid 1-2..

6 ukers kontroll 22 okt. Er da 7 uker siden fødsel.

Noen som har peiling på hcg etter fødsel?

Anonymous poster hash: 35259...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hcg forsvinner raskt så du er gravid.

Anonymous poster hash: f9917...e82

Skrevet

Hcg etter fødsel vet jeg ikke, men jeg vet at å fullamme ikke er prevensjon. Har man sex uten prevansjon kan man bli gravid, så det er mulig

Anonymous poster hash: c7997...dab

Skrevet

Ja det er fullt mulig du er gravid igjen nå. Hadde bedt om en blodprøve på legekontoret hadde jeg vært deg. Og spurt hvordan det er med Hcg når man har født.

Skrevet

Herregud jeg svetter.. seriøst? Google meg gal men finner ingenting om hvor lenge hcg forblir i kroppen etter fødsel, bare at det finnes lenge etter MA eller sa..

HI

Skrevet

Jeg har ei venninne som har en storebror som er 9.5mnd eldre..

Anonymous poster hash: 96685...cbf

Skrevet

Hjelpes meg til dårskap! Trodde dere jenter var og er mer opplyste i dag enn på 30 tallet? :babygutt::babyjente::babysmokk:

Skrevet

Man slutter å teste positivt i løpet av første eller senest andre trimester. Det er nok ny baby ja! Om du har hatt sex 3 ganger er jo det veldig sannsynlig også da..

Anonymous poster hash: cdf1b...d5e

Skrevet

Amming er selvfølgelig ikke prevensjon!

12 mnd mellom mine..... Men jeg gikk på minipille - som tydeligvis ikke virket - og sto på venteliste for å sette inn spiral. Hadde sex 2 ganger før jeg var gravid igjen!

Anonymous poster hash: 3afec...89e

Skrevet

Har ei venninne som er jordmor, prata tilfeldigvis med henne i telefon mens jeg leste dette, hun sier at man kan teste positivt på hcg helt opp til 10 uker etter fødsel, men at det ikke er normalt og at det er gode sjanser for at du er gravid :)

Anonymous poster hash: 51eb3...2b1

Skrevet

Det er sjelden kvinner får eggløsning om de ammer minst hver fjerde time, men så fort barnet sover mer en 4 timer mellom måltidene om natta funker ikke amming som prevansjon lenger.

Har to kusiner med 9 mnd mellom, yngste ble født litt før termin

Anonymous poster hash: 59645...e96

Skrevet

Det er sjelden kvinner får eggløsning om de ammer minst hver fjerde time, men så fort barnet sover mer en 4 timer mellom måltidene om natta funker ikke amming som prevansjon lenger.

Her ammes det alltid minmum hver tredje time og likevel har jeg fått tilbake menstruasjon. Amming er ikke prevensjon.

Anonymous poster hash: 08b22...b6a

Skrevet

Man slutter å teste positivt i løpet av første eller senest andre trimester. Det er nok ny baby ja! Om du har hatt sex 3 ganger er jo det veldig sannsynlig også da..

Anonymous poster hash: cdf1b...d5e

Det stemmer ikke. Man tester positivt i hele svangerskapet. Mot slutten av første trimester/begynnelsen av andre synker hcg nivået noe, det samme i mot slutten av  andre og starten av tredje trimester, men en test vil fortsatt slå positivt ut(jeg testet dette i uke 24).

Anonymous poster hash: 5527f...4aa

Skrevet

Herregud jeg svetter.. seriøst? Google meg gal men finner ingenting om hvor lenge hcg forblir i kroppen etter fødsel, bare at det finnes lenge etter MA eller sa..

HI

Hcg halveres daglig. Men er vanskelig å vite(individuelt) eksakt hvor mye hcg man har i kroppen ved fødsel, så hvor lang tid det tar før hcg er ute av kroppen er vanskelig å si.

Du må nesten få målt hcg for å se om der er stigning.

Anonymous poster hash: 5527f...4aa

Skrevet

Man vet vel at man kan bli gravid ved sex? Og iallfall uten prevensjon!

Skrevet

Sex uten prevensjon er alltid latterlig dumt!

Amming fungerer ikke som prevensjon, hvor dum er du egentlig??

Anonymous poster hash: 3e112...341

Skrevet

Slutter aldri å la meg bli overrasket over hvor dum og frekk folk kan være på nett. Hvordan føles det å spy ut dritt på den måten?

Anonymous poster hash: 06f5e...954

Skrevet

Her ammes det alltid minmum hver tredje time og likevel har jeg fått tilbake menstruasjon. Amming er ikke prevensjon.

Anonymous poster hash: 08b22...b6a

Selvfølgelig er det noen som får igjen mensen selv om de fullammer, men statistikken er likevel klar. Fullamning som prevensjon er like sikkert som minipillen, ca 3% blir gravide...

Men kriteriene er jo at man ammer minst hver 3.-4. time, også om natten, barnet er under 6 mnd gamme og at man ikke har hatt noen blødning.

Du kan ikke argumentere mot statistikk, fullaming er 97% sikker prevensjon første månedene etter fødsel.

Men Hi kan selvfølgelig være av de 3% som blir gravide...... (akkurat som jeg var av de få prosentene som blir gravid på cerazette, bare avholdenhet er 100% sikkert)

Skrevet

Slutter aldri å la meg bli overrasket over hvor dum og frekk folk kan være på nett. Hvordan føles det å spy ut dritt på den måten?

Føler meg oppegående sammenlignet med HI. Takk som spør!

Skrevet

Føler meg oppegående sammenlignet med HI. Takk som spør!

Dårlig dag?

Anonymous poster hash: 577cc...e8c

Skrevet

At vi ikke har brukt prevensjon er vår egen feil, men jeg er ikke dum. Om skulle stemme at jeg var gravid igjen så er knøttet hjertelig velkommen. Men helt ærlighet ville jeg jo et at sannsynligheten er liten mtp amming, altså liten trolig eggløsning. Så graviditet er ingen negativ ting.

Jeg lurer jo bare på om det er hcg fra svangerskapet som henger igjen..

Jeg blir lett gravid, fødte nylig min tredje og har planer om den fjerde, men planen var kanskje sjekke ikke så raskt...

HI

Skrevet

Sorry. . Skriver fra pad som skriver det den vil..

Skrevet

Slutte å lage barn alle sammen da...

Anonymous poster hash: 333e3...100

Skrevet

Snakker du sånn til vennene dine også, eller er det bare som anonym på nett du mener det er helt greit å spørre andre mennesker om hvor dumme de er?

Skrevet

Søk på hcg levels, så finner du tabeller. Står at i uke 25 og frem til termin er hcg mellom 3.200-117.000 (altså veldig stor variasjon). Fra 4-6 uker etter fødsel er hcg mindre enn 5. Så dersom du har hatt høye hcg-verdier i svangerskapet, så kan det jo fortsatt sitte igjen litt slik det slår ut på test. Ta 2 stk CB digital med ukeindikator, men noen dagers mellomrom, så ser du om hcg øker eller synker. Enller ta blodprøver hos legen. Uansett lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...