Gå til innhold

Du som fikk estimert barnet til ca 3500g ved termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort var faktisk barnet til termin? Førstemann her var 3,7kg (født til termin), andremann er estimert til å bli 3,5kg, men har hørt så mye om at de tar feil? Litt redd for å få barn på 4,5 kg ;)

Anonymous poster hash: 33d3d...577

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble estimert til 3500 og var 3530, nestemann estimert til 3700 og var 3770.. bra treff ☺

Anonymous poster hash: 06561...1a7

Skrevet

Eldste var estimert til "over fire kg" på overtidskontroll. Han var 4,5 da han ble født to dager senere.

Andremann var estimert til 4 ved termin, han var 4,2 en uke over. Så der traff de ganske bra.

Skrevet

Mellomste estimerte de til å veie 3 kg i uke 35 og til å veie ca 4 kg ved termin, han ble født 3 dager senere og veide 3 kg :)

Yngste ble estimert i uke 32, uke 35, uke 36 og uke 38 til å veie 3,8 ved termin, hun ble født 1 uke over termin og veide 4 kg :)

Så her har de truffet ganske bra :)

Skrevet

De estimerte til 4,5 kg to dager før fødsel. Jeg fikk fullstendig noia der de sto 2 stk med spenntak i sengekanten og DRO babyen ut samtidig som jeg presset. Ut kom en baby på nesten 3,5 kg. De bomma på over 1 kg. Takk og lov for at babyen faktisk ikke var det de estimerte den til. For da trur jeg ikke jeg hadde fått den ut vaginaen!

Anonymous poster hash: 10cfa...6a1

Skrevet

Hvor stort var faktisk barnet til termin? Førstemann her var 3,7kg (født til termin), andremann er estimert til å bli 3,5kg, men har hørt så mye om at de tar feil? Litt redd for å få barn på 4,5 kg ;)

Jeg var på ultralyd to dager før fødsel og baby ble målt til normal størrelse. Og ut kom et barn på 5 kg. Jeg må si at jeg var glad jeg ikke visste det på forhånd, for da hadde jeg nok knepet igjen stedet for å presse henne ut. Normal fødsel. Ingen bedøvelse.

Skrevet

Estimert til 3,5 kilo til termin i uke 32, men kom ut 4,8 kilo en uke over termin.

Liiiten bom der ja.

Anonymous poster hash: ba39c...044

Skrevet

Hi her, må sies at det er tre uker til termin om det har noe å si

Skrevet

Hvor stort var faktisk barnet til termin? Førstemann her var 3,7kg (født til termin), andremann er estimert til å bli 3,5kg, men har hørt så mye om at de tar feil? Litt redd for å få barn på 4,5 kg ;)Anonymous poster hash: 33d3d...577

Jeg var på ultralyd to dager før fødsel og baby ble målt til normal størrelse. Og ut kom et barn på 5 kg. Jeg må si at jeg var glad jeg ikke visste det på forhånd, for da hadde jeg nok knepet igjen stedet for å presse henne ut. Normal fødsel. Ingen bedøvelse.

Og det gikk bra? Hadde ikke problemer med 3,7kg, men 5 kg er jo litt drøyt..

Skrevet

Hvor stort var faktisk barnet til termin? Førstemann her var 3,7kg (født til termin), andremann er estimert til å bli 3,5kg, men har hørt så mye om at de tar feil? Litt redd for å få barn på 4,5 kg ;)Anonymous poster hash: 33d3d...577

Og det gikk bra? Hadde ikke problemer med 3,7kg, men 5 kg er jo litt drøyt..

Selve fødselen gikk greit, men utpressingen tok litt lengre tid. Dette var nr tre. De andre to var bare rundt tre kg, så ingen forventet et slikt barn.

Skrevet

Og det gikk bra? Hadde ikke problemer med 3,7kg, men 5 kg er jo litt drøyt..Anonymous poster hash: 33d3d...577

Selve fødselen gikk greit, men utpressingen tok litt lengre tid. Dette var nr tre. De andre to var bare rundt tre kg, så ingen forventet et slikt barn.
Ok. Du har vel romslig bekken kanskje.

Skrevet

Første var estimert til 3,4, kom 6 dager før termin og veide 3kg. Andre var estimert til 3,6, kom 1 dag før termin og veide 3580.

Anonymous poster hash: 1cda9...3c8

Skrevet

2600gram 10 dager før termin.

Anonymous poster hash: 6da55...ea7

Skrevet

Estimert til 3500 to dager før fødsel. Ut kom det ei lita jente på 2900...

Anonymous poster hash: 4ac7b...3ef

Skrevet

Estimert til ca 3,5. Veide 4,5;) Men det var ikke noe problem, selvom jeg er ganske liten. Hodet på baby var ikke spesielt stort, men han var 54 cm lang;)

Skrevet

Eldste ble estimert til å veie 3,5 ved termin (estimering 2 uker før). Ble født to dager før termin og veide 2,2......

Anonymous poster hash: 5bb36...d4b

Skrevet

Første var estimert til over 4 kg og veide 3600

Nr 2 var estimert til 2900 og kom 4300 gram ut :D

Nr 3 3720 og veide akkurat 3720.

Sistemann lå 22 % over de siste mnd mente han kunne være rundt 3700 dagen før han kom. Bommet med 100 gram ca :)

Skrevet

Estimert til 3600, kom ut 17 dager før og veide 2510

Anonymous poster hash: 4e060...dd0

Skrevet

Hvordan får dere estimert størrelsen på baby? Har født to ganger, men aldri fått vite noe om størrelsen (?)

Skrevet

Hvordan får dere estimert størrelsen på baby? Har født to ganger, men aldri fått vite noe om størrelsen (?)

Vekstkontroll.

Skrevet

Vekstkontroll.

Er dette noe man spør om selv eller som jordmor tar initiativ til dersom det er mistanke om avvik?

Skrevet

Vekstkontroll.Anonymous poster hash: 33d3d...577

Er dette noe man spør om selv eller som jordmor tar initiativ til dersom det er mistanke om avvik?

Det er jordmor på OUL som sender inn :) f.eks hvis mor tar spesielle medisiner, er overvektig, har fått stort barn tidligere, blitt satt tilbake 14 dager på OUL etc. Det er ikke noe alle får.

Skrevet

Begge unga her har blitt sagt at de kom til å være over 4 kg til fødsel. Første var 3,7 og andre 3,5. Legen min sa at de alltid tar feil;)

Skrevet

Ble estimert til 3,5 kg dagen før fødsel, var 4,65 kg og 56 cm...

Anonymous poster hash: ff184...da0
Gjest Sekretøsa
Skrevet

6 dager før han kom (født en uke for tidlig) sa de på sykehuset at han kom til å være 3.7.

Jeg gikk til private kontroller som sa 5 kilo til termin, noe sykehuset bare lo vekk. Vel, han var 4.8 én uke før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...