Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Venter barn om ikke lenge og har forelsket meg helt i et navn Problemeg er at en venninne av meg kaller barnet sitt det samme. Det er ikke hele mavnet, men starten av navnet. F.eks: Barnet hennes heter Elise, men hun kaller barnet Eli. Jeg ønsker å navngi barnet mitt Eli Sofie. (Dette er et eksempel, men har samme prinsipp) Hva mener dere? Blir det helt feil? Anonymous poster hash: 03c64...6c9
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Mja... Skal dere bruke begge navnene er det kanskje ikke noe problem. Men hvis begge blir kalt Eli blir jo det litt vel likt...? Anonymous poster hash: 18339...8cf
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Tenkt å bruke begge navnene Anonymous poster hash: 03c64...6c9
magica fra tryll Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Enig med hun over. Hvis det blir helt likt i det som blir brukt, blir det litt feil synes jeg...
Tipp topp Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg hadde tatt det navnet jeg ønsket uavhengig av hva venninners barn heter. Og i ditt tilfelle er det jo ikke samme navn heller.
TPK Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Hvis barnet heter Elise blir det vel ikke kalt Eli? Jeg synes ikke det er noe problem. Jeg har to venninner som fikk barn samme måned og de valgte akkurat samme navn! Det er jo litt spesielt da...
TPK Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Hvis barnet heter Elise blir det vel ikke kalt Eli? Jeg synes ikke det er noe problem. Jeg har to venninner som fikk barn samme måned og de valgte akkurat samme navn! Det er jo litt spesielt da... Sorry, leste ikke HI skikkelig. Men jeg synes fortsatt ikke det er et problem om du tenker å bruke begge navnene. Men ofte tenker man det, og så blir det bare det første som blir brukt likevel. Spesielt når de blir eldre og venner velger selv hva de vil kalle dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå