Gå til innhold

Frekt eller ok ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min fikk masse nytt guttebaby tøy av meg når hun skulle ha baby. ( snakk om tøy til mange tusen kr)Vi trodde det ble en gutt, men ble en jente 😊

Nå skal andre søsteren min ha en liten gutt, er det da frekt av meg å si at jeg håper det tøyet jeg kjøpte blir gitt videre til søsteren som nå får en gutt?

Anonymous poster hash: ea09c...550

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke frekt når det er søsteren din. Såpass bør hun tåle..

Anonymous poster hash: a36ac...a40
Skrevet

Ja, det er frekt! Hun må selv få bestemme hva hun skal gjøre med ting hun har fått i gave. Kan jo være mulig å bytte det til "jenteting" sistedet. Og det er vel ikke sånn at du tenker å gi henne en ny runde med rosa tøy i tillegg nå? Skal du liksom spare penger og slippe å kjøpe gave til den andre søsteren din som har fått barn?

Anonymous poster hash: 1bc99...b13
Skrevet

Ja, det er frekt! Hun må selv få bestemme hva hun skal gjøre med ting hun har fått i gave. Kan jo være mulig å bytte det til "jenteting" sistedet. Og det er vel ikke sånn at du tenker å gi henne en ny runde med rosa tøy i tillegg nå? Skal du liksom spare penger og slippe å kjøpe gave til den andre søsteren din som har fått barn?

Nei, jenta er 19 mnd nå og tøyet har ikke blitt byttet. Alt tøyet ligger nedpakket.Er vel bedre at det blir brukt enn at det bare ligger i en eske?

Hi

Skrevet

Kan du ikke lulle det litt til? Si: ååå så koselig, nå kan jo xx bruke klærne du fikk av meg.

Anonymous poster hash: 4d37f...463

Skrevet

Nei, jenta er 19 mnd nå og tøyet har ikke blitt byttet. Alt tøyet ligger nedpakket.Er vel bedre at det blir brukt enn at det bare ligger i en eske?

Hi

Jo, er for så vidt enig i det. Dersom jenta er 19 mnd så burde hun jo tenke det selv at hun kanskje kunne gi det videre. Litt spesielt... Kan jo være hun sparer det til hun evt. får en gutt en gang.

Skrevet

Hadde det vært min søster kunne jeg helt klart å spurt henne direkte. Hadde garantert ikke syntes det var frekt eller sært. I vår familie deler vi det vi har. Om jeg mangler noe er min søster den første jeg spør. Stort eller smått :)

Skrevet

Det kan jo hende hun sparer det i tilfelle hun kommer til å få gutt siden eller at hun vil selge det. Klærne er hennes nå og det må være 100% opp til henne hva hun vil gjøre med dem. Kansje hun vil gi det til noen kansje ikke.

Avhengi av hvordan forholdet er mellom dere kan det godt være et naturlig samtaleemne, men hvis det blir gitt bort er det en gave fra henne, ikke fra deg. Om hun heller vil beholde det er det heller ikke noe hun bør ha dårlig samvittighet for.

Anonymous poster hash: 296b7...3f6
Skrevet

Men kjøpte du jenteklær i tillegg da dere fant ut at det ble en jente? Hvis ikke synes jeg virkelig det er opp til søsteren din hva hun gjør med klærne hun har FÅTT. Det hadde jo vært noe annet hvis det var et lån/ arvet. Kanskje hun vil spare det til hun evt får en gutt senere? Kanskje hun selv har tenkt på å gi det videre til søsteren sin? Det er uansett ikke opp til deg hva hun gjør med en gave hun har fått. Så ja, jeg synes det er frekt å blande seg i det.

Anonymous poster hash: 949b6...8ef

Skrevet

Dere er jo søstre. Er vel ingenting som kan anses som veldig frekt da?

Anonymous poster hash: a5713...76f

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at det er litt frekt ja, hun har jo fått klærne - men samtidig må vel søstre tåle såpass at du forsiktig kan spørre om det?

Anonymous poster hash: 16f0e...a7f
Skrevet

Men kjøpte du jenteklær i tillegg da dere fant ut at det ble en jente? Hvis ikke synes jeg virkelig det er opp til søsteren din hva hun gjør med klærne hun har FÅTT. Det hadde jo vært noe annet hvis det var et lån/ arvet. Kanskje hun vil spare det til hun evt får en gutt senere? Kanskje hun selv har tenkt på å gi det videre til søsteren sin? Det er uansett ikke opp til deg hva hun gjør med en gave hun har fått. Så ja, jeg synes det er frekt å blande seg i det.

Ja, jeg kjøpte masse jentetøy og utstyr når hun fant ut at det ble en jente. Hun har tillegg arvet mye fra mine jenter.

Hi

Skrevet

Jeg er litt delt. På den ene siden tenker jeg at søstre, ideelt sett, bør kunne prate om det meste og tar du den opp på en ok måte er ikke dette noe hun burde bli fornærmet for.

På den andre siden synes jeg det er mer enn bare litt spesielt å gi noen en gave, for så å skulle bestemme at den skal gis videre et og et halvt år senere.

Skrevet

Men kjøpte du jenteklær i tillegg da dere fant ut at det ble en jente? Hvis ikke synes jeg virkelig det er opp til søsteren din hva hun gjør med klærne hun har FÅTT. Det hadde jo vært noe annet hvis det var et lån/ arvet. Kanskje hun vil spare det til hun evt får en gutt senere? Kanskje hun selv har tenkt på å gi det videre til søsteren sin? Det er uansett ikke opp til deg hva hun gjør med en gave hun har fått. Så ja, jeg synes det er frekt å blande seg i det. Anonymous poster hash: 949b6...8ef

Ja, jeg kjøpte masse jentetøy og utstyr når hun fant ut at det ble en jente. Hun har tillegg arvet mye fra mine jenter.

HiAnonymous poster hash: ea09c...550

Da tenker jeg at det er innafor siden det er søsteren din.

Skrevet

Det var jo en gave? Hadde du gjort det samme dersom det var en kollega? Men siden det er søsteren din, så kan du jo være såpass raus at du faktisk spør henne hva hun tenker om det? Kan jo hende hun er helt enig, men du kan ikke kreve.

Anonymous poster hash: 47505...6be
Skrevet

Her deler vi alt. Sendes frem og tilbake. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å spørre, men kommer an på hvordan deres forhold er.

Skrevet

I mitt hode og min familie hadde det ikke vært et tema, da hadde det vært en selvfølge at andre søster fikk det :)

Skrevet

Takk for svar.

Hi

Skrevet

Er jo veldig kjedelig om alt det nye og flotte guttetøyet skal ligge i en eske og aldri bli brukt... Er jo ikke sikkert de får en gutt selv. I min familie hadde det vært en selvfølge at klærne ble lånt bort til søsteren som venter gutt.

Skrevet

Synes vel egentlig ikke det passer seg. Du har jo gitt det bort i gave. Du kan jo ikke be henne om og gi bort gaven hun har fått.

Anonymous poster hash: e3fea...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...