Gå til innhold

Hvilken dag er best å feire bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selve dagen er midt i uken og det er ikke aktuelt å feire da.

Blir lørdag eller søndag.

Selv tenker jeg søndag ettermiddag slik at ikke hele helgen blir spolert av en bursdag.

Men i ALLE bursdager mine har blitt invitert til de siste mnd, er feiringen lørdag midt på dagen. Max irriterende for vår del, vi bruker å reise bort i helgene, og en slik bursdag ødelegger jo det. (Greit innimellom, men det blir jo endel helger som blir ødelagt med 2 barn som skal i 10 - 15 bursdager i løpet av året..)

Jeg lurer derfor litt på hva dere mener. Hva passer best for dere? Lørdag eller søndag?

Anonymous poster hash: ef69c...5a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lørdag eller søndag. Gidder virkelig ikke irritere meg over at barna mine blir invitert i bursdag en helg. Skal vi noe helt spesielt takker nei til bursdag. Men vi strekker oss langt for at de skal være med i bursdager.

Å irritere seg over bursdager i helger må være slitsont

Skrevet

Jeg er enig med deg, søndag litt sent er bedre enn lørdag kl 12. Selv valgte jeg fredag etter skolen denne gangen. Genialt for meg, for da var det gjort innen helga satte inn, men ungene bar faktisk preg av å være slitne etter skoleuka. Men de åt som ville dyr ;)

Anonymous poster hash: c0cc5...226

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi skal ha lørdag kl 15. Det var det bursdagsbarnet som fikk velge. Alt før 15 på en lørdag er litt ukurant. Men jeg strekker meg langt for at ungene skal dra i bursdag altså... Nå er det 3 stk som er bortreist når min skal ha bursdag, men sånn er det uansett. Hele klassen spiller fotball, så ukedagene utgår uansett. Og fredag er hellig :P

Skrevet

Lørdag eller søndag- et fett. Har 3 barn som blir invitert i ca 20 bursdager hver ila året, så har lærtmegå holde meg hjemme i helgene nå som de er "små". Enkelte dager skal alle 3 i bursdag samtidig. Har sjelden takket nei, men noen ganger må man.

Anonymous poster hash: 3e19f...4e7

Skrevet

Lørdag morgen/formiddag. Søndag ettermiddag er det alltid familiebesøk. Skal vi vekk så er vi vekke fredag kveld til søndag, så da kommer se ikke uansett.

Hvis barna er litt større og kan komme seg dit selv, kan det fungere med hverdag. F.eks at du henter gjengen i bhg eller skolebarn går hjem til dere/lokalet. Men det er vel alltids noen som har fritidsaktiviteter da...

Skrevet

Takk for svar :)

Blir jo ikke kjempe irritert, men når vi har ting som bør gjøres på hytta, og det 4 helger på rad kommer bursdags iinvitasjon på lørdag, ja da kjenner jeg jeg blir litt oppgitt. Hadde bursdagen vært søndag, kunne vi gjort begge deler ;)

Eneste bursdag vi droppet, var de som valgte å feire midt i høstferien. Da orket jeg ikke avbryte midt i for å reise hjem.

Anonymous poster hash: ef69c...5a4

Skrevet

Ikke lørdag, da har man ikke sjans til å reise vekk. Fredag og søndag kan man kanskje klare å kombinere med hyttetur feks, men lørdagsbursdager holder gjerne hele familien hjemme hele helgen...

Skrevet

Førsteklassingen vår skal feire bursdag nå på fredag. Familiebesøk på søndag. Tror det skal funke bra:)

Anonymous poster hash: 28a31...fef

Skrevet

Det blir feil uansett fordi vi er så ulike ;) En del reiser vekk i helger og synes derfor at både fredag, lørdag og søndager kjipe dager.Andre igjen har lørdag som sin hellige familiedag med taco/pizza og kos og synes det er kjipt om denne dagen blir ødelagt. Andre igjen vil helst løpe på fjellet hver søndag og så i familiebesøk på ettermiddagen og da blir hele søndagen deres ødelagt uansett når på dagen besøket er. Så er det dem som synes det er stress i ukedagene fordi de knapt rekker å hente barnet først, eller de da må velge vekk en trening el, eller de synes det blir så sent om besøket er ferdig kl 19.

Jeg personlig foretrekker ukedager fordi vi liker å ha helgene i fred. Barna våre er begynt å bli store, og om de går glipp av en og annen trening spiller ikke så stor rolle. Skal det nå absolutt være en helg likevel, så synes jeg sånn i 12-13- tiden på en søndag er innenfor. Lørdager er etter min mening helt håpløst, det er jo i mine øyne familiedagen over alle familiedager.

Anonymous poster hash: e07e6...b86
Skrevet

Jeg har valgt søndag ettermiddag når min snart 10-åring skal ha sin bursdag :) Tenker litt som deg HI, at da har man mulighet for å reise bort for helgen og allikevel rekke bursdag.

Skrevet

Det blir feil uansett fordi vi er så ulike ;) En del reiser vekk i helger og synes derfor at både fredag, lørdag og søndager kjipe dager.Andre igjen har lørdag som sin hellige familiedag med taco/pizza og kos og synes det er kjipt om denne dagen blir ødelagt. Andre igjen vil helst løpe på fjellet hver søndag og så i familiebesøk på ettermiddagen og da blir hele søndagen deres ødelagt uansett når på dagen besøket er. Så er det dem som synes det er stress i ukedagene fordi de knapt rekker å hente barnet først, eller de da må velge vekk en trening el, eller de synes det blir så sent om besøket er ferdig kl 19.

Jeg personlig foretrekker ukedager fordi vi liker å ha helgene i fred. Barna våre er begynt å bli store, og om de går glipp av en og annen trening spiller ikke så stor rolle. Skal det nå absolutt være en helg likevel, så synes jeg sånn i 12-13- tiden på en søndag er innenfor. Lørdager er etter min mening helt håpløst, det er jo i mine øyne familiedagen over alle familiedager.

Anonymous poster hash: e07e6...b86

Her er søndagen familiedag. Alle har fri og butikker er stengt, ingen som "må" noe.

Anonymous poster hash: d63e8...694

Skrevet

Ta det som passer dere. Alltid noen som vil foretrekke noe bedre enn noe annet uansett. Er det søndag, synes jeg imidlertid det er greit å avslutte tidligere enn om det er lørdag. Avhengig av barnas alder, men på en lørdag kan msn gjerne ha bursdag til kl 1930. På en søndag synes jeg det er greit om den avsluttes kl 18.

Uansett dag foretrekker jeg at bursdager starter fra kl 14 og utover. Da har man formiddagen til familietid. Bursdager fra kl 12-14 låser jo hele dagen.

Anonymous poster hash: d3e47...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...