Gå til innhold

Ny jobb som oppleves som for krevende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne våren fikk jeg en stilling jeg hadde søkt på, etter tøffe intervjurunder og mange konkurrenter. Nå har jeg vært i jobben en stund, og føler jeg ikke klarer å henge med like godt som forventet. Det er mange endringer i firmaet, og jeg har blitt ansatt midt i kaoset. Oppgavene er spennende, og jeg blir hele tiden utfordret. Enkelte ganger har jeg et ønske om å kaste inn håndkledet og gå tilbake til den trygge, forutsigbare jobben jeg hadde tidligere. Flere som har følt det slik i ny jobb? Hvor lang tid tok det?

Den nye jobben har veldig gode betingelser, lønnen er nesten fordoblet, men selvfølgelig ansvaret også. Jeg får gode tilbakemeldinger, men føler jeg ofte henger bakpå og at jeg burde ha gjort mer. Dette er min første stilling med lederansvar, og en helt ny rolle for meg. Føler ofte at de snart vil gjennomskue meg, og se at jeg ikke er god nok.

Anonymous poster hash: 14cea...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du beskriver er helt vanlig. Det er nok dine krav til deg selv som er høye her, og det er nok kanskje nødvendig for å gjøre fremgang. Tror nok du klarer deg fint, det at du ser mer som burde gjøres betyr vel bare at du er riktig person for jobben.

Anonymous poster hash: 0ae42...630
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Neida, du skal absolutt ikke gi opp. Du skal bare stå på, du sier jo selv at du får gode tilbakemeldinger. Det vil jo si at du fikser det. Av og til er det sånn i de fleste jobber, må får følelsen av at jobben vokser en over hodet. Jeg har vært i jobben min i mange år, men kjenner av og til på samme følelse. Da er det bare å bite tennene sammen, begynne i en ende og gjøre unna sak for sak og ikke la seg stresse over at stadig nye saker kommer til. Stå på, dette fikser du!

Skrevet

Ikke gi opp - du fikser dette like godt som andre sjefer! Det er helt normalt  føle seg litt usikker og utilstrekkelig en god stund inn en ny stilling, spesielt en med såpass mye ansvar som du tydeligvis har.

Min far, som var svært anerkjent i sitt felt, var prisbelønt og hadde en tung lederjobb, sa at han ikke sluttet å engste seg for  bli avslørt som en tullebukk før han gikk av med pensjon.

Anonymous poster hash: d060b...6ed
Skrevet

For meg tok det ca 1 år før jeg følte meg trygg på at jeg gjorde en god jobb. Jeg stresset meg lett opp og var veldig perfeksjonist i begynnelsen. Jeg ville ikke gjøre feil, samt være effektiv å få unna så mye som mulig. Jeg fikk også en jobb med bratt læringskurve, men ikke lederjobb. Nå har jeg funnet mer roen, men fremdeles kan jeg kjenne på at jeg ikke er god nok enkelte dager og dersom jeg får vanskelige oppgaver.

Anonymous poster hash: 4135f...196
Skrevet

Leste en plass at alle har en 3 månedes idiot-fase i ny jobb. Det tar med andre ord 3 måneder å komme opp på samme nivå som du var før du fikk jobben, og hvis jobben krever mer utvikling enn der du var tidligere må du nok regne med lengre tid!

Anonymous poster hash: 30cfd...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...