Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg skjønner faktisk ikke hba det betyr, ser folk nevner det ofte her inne. Eks i tråden ang det å sette på kaffe om morgenen. Noen skriver "så om man glemmer å sette på kaffe skal man sparkes etter prøvetiden?" med en smiley som ler så tårene spruter... Da sier en at man vinner ikke en diskusjon med å bruke hersketeknikker med latterlige smileys bak. Greit, smileyen "hånler" jo, og den er latterlig. Men hvorfor er et helt normalt spørsmål en hersketeknikk?. Forklar meg gjerne enklest mulig Anonymous poster hash: 7ec7e...72f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Hersketeknikk er å få noen til å føle seg dumme eller mindreverdige for meninger og ting de gjør. Hvis jeg hadde svart deg: "herregud, vet du ikke hva hersketeknikk er? Jeeesus, er det mulig...". dette er en form for hersketeknikk, men det finnes mange andre måter å få folk til å begynne å tvile på seg selv. Anonymous poster hash: a1197...eb7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Enig med den over her. Hersketeknikk er å gjøre seg selv større ved å trykke andre ned. Å trumfe gjennom sitt syn/sine meninger foran andres enten gjennom typer renkespill, men gjerne direkte. Det kan være med ord, kroppsspråk, bilder, symboler og handlinger. Anonymous poster hash: cfafc...823
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg er ikke HI, men er dette hersketeknikk? Min mor spurte min bror om å hente en stol til henne. Han svarte at den står jo der og pekte. "Kan ikke du hente den til meg?" svarte mamma "Ja, kan ikke du gjøre det du, du som sitter innerst?" (han satt ikke innerst) Blir det en form for hersketeknikk. Mamma sa at hun ikke brydde seg, men tror nok hun følte seg lita i den situasjonen. Anonymous poster hash: 1bb25...ff5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg er ikke HI, men er dette hersketeknikk? Min mor spurte min bror om å hente en stol til henne. Han svarte at den står jo der og pekte. "Kan ikke du hente den til meg?" svarte mamma "Ja, kan ikke du gjøre det du, du som sitter innerst?" (han satt ikke innerst) Blir det en form for hersketeknikk. Mamma sa at hun ikke brydde seg, men tror nok hun følte seg lita i den situasjonen. Anonymous poster hash: 1bb25...ff5 Hvorfor skulle briren din hente den stolen og hvorfor ville han ikke? Det kan godt hende minst en av dem forsøkte å bruke en hersketeknikk. Å innta martyrrollen og liknende er metoder mange kvinner bruker for eksempel. Anonymous poster hash: ed683...67e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg er ikke HI, men er dette hersketeknikk? Min mor spurte min bror om å hente en stol til henne. Han svarte at den står jo der og pekte. "Kan ikke du hente den til meg?" svarte mamma "Ja, kan ikke du gjøre det du, du som sitter innerst?" (han satt ikke innerst) Blir det en form for hersketeknikk. Mamma sa at hun ikke brydde seg, men tror nok hun følte seg lita i den situasjonen. Anonymous poster hash: 1bb25...ff5 Hæ? Hvis mora di satt nærmere stolen er det jo, som broren din påpekte, fornuftig at hun bare tar den selv. Dette har ingenting med hersketeknikk å gjøre. At mora di var litt korttenkt må hun ta på egen kappe rett og slett. Anonymous poster hash: a1197...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå