Gå til innhold

gravide som gikk over termin, og evt ble igangssatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forløp det seg? Kontroll på sykehuset etter termin, hva gjør de? Hvordan opplevde du å bli satt igang, hørt ulike ting ang dette. Hvordan blir man sstt i gang?

Evt hvordan startet fødselen? Kjapp? Fæl?

Førstegangs eller flergangsfødende?

Anonymous poster hash: d51a5...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstegangs: hadde rier to døgn FØR jeg ble satt igang. Fikk først sjekk om jeg var moden. Det var ikke antydning til modning. De satte inn en ballong som datt ut 4 timer senere. Hadde heftige rier i et døgn før jeg var i aktiv fødsel. Det var kraftige rier, men ikke effektive (altså det skjedde ingenting!!). Men så tok det 7 timer fra 4 cm til babyen var ute. Eneste jeg ville ha gjort annerledes. Takk ja til epidural.. Til slutt var jeg så sliten at jeg klarte nesten ikke å presse babyen ut. Håper du slipper å bli satt igang. 

Anonymous poster hash: 63ab5...5f2
Skrevet

Hadde kraftige rier i to døgn og litt lekkasje med fostervann.

Hadde rier når de målte meg på sykehuset. De valgte å undersøke åpningen siden riene var så kraftig.

Jeg var overhode ikke moden men siden vannet hadde begynt å sive og de hadde undersøkt meg kunne jeg ikke sendes hjem.

Ble satt i gang og lille var ute på fem timer.

Jordmor sa alt gikk etter boka og at det hadde vært en drømmefødsel.

Henne om det, jeg skrek etter epudiral. 😏

Anonymous poster hash: d9474...5b8

Skrevet

Førstemann: Merket ingenting, kontroll på sykehuset 11 dager over. De strippet meg og sa jeg skulle komme tilbake etter to dager. Riene begynte halvannet døgn etter stripping, så slapp å bli satt i gang. Lang og jævlig fødsel, 24 t, tatt med tang til slutt, pustet ikke da han kom ut. Men tok bare et par sekunder før han skrek heldigvis.

Andremann: Riene startet 6 dager over termin, dagen før overtidskontroll. Mye lettere fødsel, totalt 18 timer og bare to press på slutten.

Anonymous poster hash: 3ace6...b9c

Skrevet

Gikk 9 dager over termin da fødselen starter. Hadde rier i noen timer før vi dro på sykehuset. Tok 6 timer før babyen kom ut. Var slitsomt, men greit.

Anonymous poster hash: 2e253...16f

Skrevet

Gikk 13 dager over termin uten en antydning til fødsel. Var moden da, åpning på 3-4 cm. Ble satt i gang med første pille i nitiden om morgenen. Fikk flere piller ut over dagen, men ingenting skjedde.

På kvelden rett etter siste pille begynte jeg å få litt murringer som ble sterkere og sterkere, men jeg trodde ikke det var rier. Var bare så sterkt at det var ubehagelig å sitte stille. 

Halvannen time etter murringene startet gikk vannet. Hadde regelmessige rier i en halvtime før styrtriene kom. Da fikk jeg ikke noen pause imellom, klarte ikke slappe av i det hele tatt før pressriene kom. Hele fødselen tok to og en halv time fra vannet gikk. 

Har bare gode minner egentlig, det som var ille var å miste kontrollen og ikke klare å hente seg inn igjen. Fikk ingen rifter og var i topp form etterpå, bare veldig trøtt. 

Anonymous poster hash: 0341d...47c
Skrevet

Takk for svar jenter. Dette er min tredje. De to andre kom rett før termin, men de sier jo at tredjemann ofte er en luring. Hun ønsker ikke å komme ut virker det som.

Hørt mye negativt om igangsetting, så det er kjekt å høre ulike historier.

Jeg er moden da. Jordmor sjekket meg i uke 39, 2 cm åpen og myk mormunn (men ikke helt tilbaketrukkket, ca 1 cm lang da). Dette er 2 uker siden.

Anonymous poster hash: d51a5...b1c

Skrevet

Var på overtidskontroll en uke etter termin. Jeg hadde gått med modningsrier et par døgn, men kom liksom ikke lenger. Jeg hadde 4 cm åpning og helt moden. Lege ville sette i gang men føden var full. Ble da bestemt at jeg skulle settes i gang dagen etter. Barnet var stort og de ville ikke vente. Hatt komplikasjoner i de foregående svangerskapene som følge av overtid og store barn.

Dagen etter satt de meg i gang ved at de tok vannet. Vips var barnet født :)

Beste fødsel!

Anonymous poster hash: a0834...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...