Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Hvordan forløp det seg? Kontroll på sykehuset etter termin, hva gjør de? Hvordan opplevde du å bli satt igang, hørt ulike ting ang dette. Hvordan blir man sstt i gang? Evt hvordan startet fødselen? Kjapp? Fæl? Førstegangs eller flergangsfødende? Anonymous poster hash: d51a5...b1c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Førstegangs: hadde rier to døgn FØR jeg ble satt igang. Fikk først sjekk om jeg var moden. Det var ikke antydning til modning. De satte inn en ballong som datt ut 4 timer senere. Hadde heftige rier i et døgn før jeg var i aktiv fødsel. Det var kraftige rier, men ikke effektive (altså det skjedde ingenting!!). Men så tok det 7 timer fra 4 cm til babyen var ute. Eneste jeg ville ha gjort annerledes. Takk ja til epidural.. Til slutt var jeg så sliten at jeg klarte nesten ikke å presse babyen ut. Håper du slipper å bli satt igang. Anonymous poster hash: 63ab5...5f2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Hadde kraftige rier i to døgn og litt lekkasje med fostervann. Hadde rier når de målte meg på sykehuset. De valgte å undersøke åpningen siden riene var så kraftig. Jeg var overhode ikke moden men siden vannet hadde begynt å sive og de hadde undersøkt meg kunne jeg ikke sendes hjem. Ble satt i gang og lille var ute på fem timer. Jordmor sa alt gikk etter boka og at det hadde vært en drømmefødsel. Henne om det, jeg skrek etter epudiral. 😏 Anonymous poster hash: d9474...5b8
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Førstemann: Merket ingenting, kontroll på sykehuset 11 dager over. De strippet meg og sa jeg skulle komme tilbake etter to dager. Riene begynte halvannet døgn etter stripping, så slapp å bli satt i gang. Lang og jævlig fødsel, 24 t, tatt med tang til slutt, pustet ikke da han kom ut. Men tok bare et par sekunder før han skrek heldigvis. Andremann: Riene startet 6 dager over termin, dagen før overtidskontroll. Mye lettere fødsel, totalt 18 timer og bare to press på slutten. Anonymous poster hash: 3ace6...b9c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Gikk 9 dager over termin da fødselen starter. Hadde rier i noen timer før vi dro på sykehuset. Tok 6 timer før babyen kom ut. Var slitsomt, men greit. Anonymous poster hash: 2e253...16f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Gikk 13 dager over termin uten en antydning til fødsel. Var moden da, åpning på 3-4 cm. Ble satt i gang med første pille i nitiden om morgenen. Fikk flere piller ut over dagen, men ingenting skjedde. På kvelden rett etter siste pille begynte jeg å få litt murringer som ble sterkere og sterkere, men jeg trodde ikke det var rier. Var bare så sterkt at det var ubehagelig å sitte stille. Halvannen time etter murringene startet gikk vannet. Hadde regelmessige rier i en halvtime før styrtriene kom. Da fikk jeg ikke noen pause imellom, klarte ikke slappe av i det hele tatt før pressriene kom. Hele fødselen tok to og en halv time fra vannet gikk. Har bare gode minner egentlig, det som var ille var å miste kontrollen og ikke klare å hente seg inn igjen. Fikk ingen rifter og var i topp form etterpå, bare veldig trøtt. Anonymous poster hash: 0341d...47c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Takk for svar jenter. Dette er min tredje. De to andre kom rett før termin, men de sier jo at tredjemann ofte er en luring. Hun ønsker ikke å komme ut virker det som. Hørt mye negativt om igangsetting, så det er kjekt å høre ulike historier. Jeg er moden da. Jordmor sjekket meg i uke 39, 2 cm åpen og myk mormunn (men ikke helt tilbaketrukkket, ca 1 cm lang da). Dette er 2 uker siden. Anonymous poster hash: d51a5...b1c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #8 Skrevet 14. oktober 2015 Var på overtidskontroll en uke etter termin. Jeg hadde gått med modningsrier et par døgn, men kom liksom ikke lenger. Jeg hadde 4 cm åpning og helt moden. Lege ville sette i gang men føden var full. Ble da bestemt at jeg skulle settes i gang dagen etter. Barnet var stort og de ville ikke vente. Hatt komplikasjoner i de foregående svangerskapene som følge av overtid og store barn. Dagen etter satt de meg i gang ved at de tok vannet. Vips var barnet født Beste fødsel! Anonymous poster hash: a0834...0be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå