Gå til innhold

Noen som er/bor i Harstad??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :-)

Jeg har fått ett jobbtilbud i Harstad, som jeg ønsker å takke ja til! Hadde det bare vært meg hadde jeg flyttet på dagen uten problem!

Men så har jeg to søte små. Og lurer på hvordan fritidsaktiviter det er der? Hvordan er det å bo der? Og hvor i byen det er best å bosette seg mtp barnehage og skole?

Er så usikker på om jeg skal flytte pga barna eller bare være her vi bor nå.. Familien får like lang reisevei uansett, så det er ikke noe jeg tenker på. Og barn er jo tilpasningsdyktig.

Anonymous poster hash: 11b99...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonymous poster hash: 11b99...8c6

Skrevet

Stakkars deg hvis du flytter dit.

Anonymous poster hash: 55048...b16

Skrevet

Harstad er flott. Fin by å vokse opp i. Jeg ville bosatt meg litt utenfor sentrum, f.eks Kanebogen, Medkila, Holtet, Breivika, Gangsås, Grønnebakkan, Ervika, Bergseng mm

Det er lite liv i sentrum bortsett fra lørdags formiddag. Fin natur lett tilgjengelig. De som bor der er litt reserverte og kanskje litt vanskelig å komme innpå, men når man først blir kjent med noen så er det lettere å bli kjent med flere.

Det er et ganske rikt kulturliv i byen, og fin variasjon i fritidstilbud for barn.

Anonymous poster hash: 1b19d...8e5

Skrevet

Hvor bor du nå?

Harstad er en rimelig død by, og jeg personlig synes det var vanskelig å komme i kontakt med folk.

Spørs også hva du er ute etter. Hvis du liker å ha det rolig, setter pris på naturen og slike ting er Harstad helt greit.

Bryr du deg mer om å ha kontakt med folk, større aktivitetstilbud ol ville jeg heller prøvd å skaffe jobb i Tromsø.

Jeg er fra Harstad og lovet meg selv at barna mine skulle få slippe å vokse opp der. Jeg hatet både plassen og folkene. Lite aktivitetstilbud og mye mobbing som ikke ble tatt tak i (er i begynnelsen av 20 årene, ting er ikke blitt mye bedre- heller tvert imot

Anonymous poster hash: 5c762...685

Skrevet

Jeg bor i Harstad, og stortrives. har også små barn i barnehagealder. Det er flust av aktiviteter for de små, både turn, dans, barnegym, kor, fotball, svømming, lekeland, bibliotek, kulturhus, kino osv, pluss at byen har veldig mange fine turområder man kan dra på utflukter i. Vi stortrives og er veldig aktiv rundt omkring, og med på mye med barna. bare å melde seg inn i diverse grupper på facebook og følge litt med så er det plutselig veldig lett å få med seg ting som skjer og også være med på ting som skjer. Det blir hva man gjør det til. Er også mye som skjer for oss voksne. Er du med på ting og går inn for å bli kjent med folk så tror jeg ikke det er noe problem å bli kjent med folk, og med barn er det jo ganske lett. Byen er ikke for stor, og veldig bra for unger å vokse opp i. Vi har flere vennepar med barn i skole, og jeg har ikke hørt noe om mobbing og at det er et "problem" i byen vår. Jeg ville absolutt gitt det en sjanse :)

Anonymous poster hash: 40039...699
Skrevet

Forresten, hvor du bosetter deg kommer an på hvor sentralt du vil bo- og om du skal leie eller kjøpe. Leiemarkedet er ganske hett, så kan ta tid før du finner leilighet om du skal leie, og da må du jo gjerne flytte der du får leilighet :D

Anonymous poster hash: 40039...699

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...