Gå til innhold

Prater du og mannen sammen på kvelden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner samtaler m en voksen rett og slett. Jeg prøver å snakke m mannen når vi har satt oss ned for kvelden men han svarer kun ja, nei, mmm osv. Veldig koselig må jeg si. Så ser han litt på TV eller på PC. Jeg prøver å ta initiativ til diskusjon, samtale om alt mulig eller om ting som skal gjøres. Men hverken d ene eller andre virker noe spesielt interessant. Jeg legger meg alltid før mannen, så ingen samtale i sengen heller, eller ingen mulighet for det.

Jeg har lenge nå gitt uttrykk for at dette plager meg og jeg blir lei meg. Skravler med alle andre føles d ut som....

Anonymous poster hash: 1f18e...1b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, samme her. Ingen kommunikasjon utover mm, ja, nei og et og annet "hold kjeft" hvis jeg prøver å si noe midt i en serie eller sporten.

Kjempehyggelig. Min kommunikasjon på kveldstid foregår på facebookchat med venner.

Anonymous poster hash: 8e832...b01

Skrevet

Veldig ofte. Vi har lange samtaler og diskusjoner om alt fra husarbeid til meningen med livet. Det er en av tingene jeg elsker med mannen min❤️

Anonymous poster hash: c3322...adc

Skrevet

Han er min beste venn. Så, ja, vi prater mye sammen!

Anonymous poster hash: c88f8...3ef

Skrevet

Nei. Vi møtes knapt i perioder og har ingenting å snakke om lengere. Dvs jeg snakker og han hører ikke, svarer ikke, får ikke med seg hva jeg sier. Han er ikke interessert i mitt liv og hvis vi er hjemme samtidig på kveldene ser vi film. I taushet.

Anonymous poster hash: aff54...1b7

Skrevet

Hver eneste dag, og ofte opptil en time i senga etter vi har lagt oss ❤️ Vondt å høre at dere ikke snakker med partneren deres 😔

Skrevet

Når eldste er lagt ca 20.30 er det 1,5 time til jeg legger meg. Da vil jeg helst slippe å snakke så mye. Det samme tror jeg gjelder mannen. Savner det innimellom.

Skrevet

Snakker som regel mye sammen under middagen, om kvelden og når vi har lagt oss. :) Hender så klart at vi synes det er godt med litt stillhet også..

Skrevet

Vi prater mest når vi har lagt oss for kvelden. Elsker den stunden:)

Anonymous poster hash: 9a8fb...a22

Skrevet

Ikke bare om kvelde, men vi snakker sammen hele tiden, om alt.

Anonymous poster hash: b9be9...0a0

Skrevet

Om han skal fortelle noe er jeg pent nødt til å følge med i samtalen. Jeg viser forståelse og prøver å være interessert i ting han har fortalt hundre ganger før. Omvendt så merker jeg at det ikke er noe poeng i å snakke om dagligdagse ting som interesserer meg for han er bare negativ til alt og viser at han er uinteressert i å snakke om det. Alt han prater om er været og innvandringen....eller sine samlerhobbyer...

Anonymous poster hash: 7d82c...144

Skrevet

Vi prater mye. Men så er jeg gravid for første gang 😂 kanskje det går over

Anonymous poster hash: a8a3b...e97

Skrevet

Nei. Vi møtes knapt i perioder og har ingenting å snakke om lengere. Dvs jeg snakker og han hører ikke, svarer ikke, får ikke med seg hva jeg sier. Han er ikke interessert i mitt liv og hvis vi er hjemme samtidig på kveldene ser vi film. I taushet.

Anonymous poster hash: aff54...1b7

Huff...samme her. Rimelig lei for å si det mildt!

Anonymous poster hash: 6c09b...2cf

Skrevet

Savner samtaler m en voksen rett og slett. Jeg prøver å snakke m mannen når vi har satt oss ned for kvelden men han svarer kun ja, nei, mmm osv. Veldig koselig må jeg si. Så ser han litt på TV eller på PC. Jeg prøver å ta initiativ til diskusjon, samtale om alt mulig eller om ting som skal gjøres. Men hverken d ene eller andre virker noe spesielt interessant. Jeg legger meg alltid før mannen, så ingen samtale i sengen heller, eller ingen mulighet for det.

Jeg har lenge nå gitt uttrykk for at dette plager meg og jeg blir lei meg. Skravler med alle andre føles d ut som....

Opplever akkurat det samme selv og blir bare mer og mer lei for hver dag som går...

Anonymous poster hash: 1f18e...1b6

Anonymous poster hash: 6c09b...2cf

Skrevet

Ja, vi prater. Mannen min er en skravlebøtte, mens jeg er mer stille av meg. Vi kan prate om det meste, enten det er tull og fjas eller alvorlige ting.

Anbefaler tv- Og pc-/mobilfri kveld innimellom!

Skrevet

Vi gjør begge deler, men prater masse. Det er om kvelden vi kan virkelig kan snakke sammen. Snakker litt om løst og fast, men må ikke gå i fella med å si: "kan vi prate litt?". Da sovner han nemlig. 😉 Tar det litt sånn innimellom. Hvis han trenger å jobbe litt eller vil se noe på TV, så sier han det. Samme med meg. Litt godt å trekke seg tilbake i hver vår boble også. Så møtes vi heller når vi legger oss. 😊

Anonymous poster hash: d0bca...39f

Skrevet

Ikke bare om kvelde, men vi snakker sammen hele tiden, om alt.

Anonymous poster hash: b9be9...0a0

Dere har ikke mange barn antar jeg. Hos oss (tre skolebarn) er det ikke mulig for oss voksne å føre samtaler utover det mest essensielle. Det er alltid minst en som har noe de vil fortelle oss og ved bordet går det mer i å forhindre at de avbryter hverandre.

Vi snakker noen ganger sammen om kvelden, men ofte ikke. Er flinke til å sette av tid til bare oss to da, så synes vi får snakket om det som er viktig.

Skrevet

Hallo har vi samme mann? JEG kunne skrevet dette !

😢

Anonymous poster hash: cd020...573

Skrevet

Ja det gjør vi hver kveld, koser oss med TV av og til ei flaske vin og prater om hvordan dagen har vært å alt annet vi har på hjertet. Glad jeg har en oppegående mann som viser at han bryr seg, jeg elsker han<3

Anonymous poster hash: 44c0f...ac3

Skrevet

Det varierer veldig. Vi har hatt et turbulent forhold i småbarnsperioden. Den var preget av en del dårlig stemning. Pratet vi var det helst diskusjoner om uenigheter om forskjellige ting. Nå i det siste har det heldigvis blitt bedre. Herlig å prate om positive ting igjen...

Skrevet

Ja, prater sammen hver kveld. Han er min beste venn, så elsker å sitte sammen å skravle etter ungene er i seng.

Anonymous poster hash: 25bd7...345
Skrevet

Prater ikke så mye sammen vi heller når jeg tenker meg om. Da mener jeg sitter og skravler om løst og fast. Men syns ikke det gjør noe egentlig... Er sammen, ligger inntil hverandre og ser tv. Snakker litt her og der..

Skrevet

Ja, masse. Har "kosekveld" flere ganger i uken, hvor vi lager god mat og sitter ved bordet og snakker og spiser. Vi har aldri barnevakt, så dette er våre datekvelder. Noen ganger går vi å legger oss tidlig, fordi det er så koselig å ligge sammen under dyna i ett mørkt og kaldt rom og bare prate sammen.

Andre perioder hvor vi er slitne, ser vi på serier samme , som regle mens vi holder hender eller i armkroken. Er litt avhengig av å være nær han, er veldig glad i han :)

Trist at dere har det slikt hi, men er sikker på at det kan jobbes med.

Anonymous poster hash: 9055b...d82

Skrevet

Litt varierende, jeg vil gjerne skravle om alt mulig, mens mannen ofte er sliten og liker å slappe av med tv.

Skrevet

Nei. Vi møtes knapt i perioder og har ingenting å snakke om lengere. Dvs jeg snakker og han hører ikke, svarer ikke, får ikke med seg hva jeg sier. Han er ikke interessert i mitt liv og hvis vi er hjemme samtidig på kveldene ser vi film. I taushet. Anonymous poster hash: aff54...1b7

Huff da, dette hørtes trist ut. Håper det tar seg opp igjen for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...