Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Opplevd å bli kasta ut av barnefaren? At han var utro? Mista penger i oppgjøret? Opplevd dette? Eller noe annet? Hvordan leve med bitterheten? Eller hvordan bli kvitt den? Hvordan komme videre og glede seg over det man har? Anonymous poster hash: d6861...108
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Opplevd å bli kasta ut av barnefaren? At han var utro? Mista penger i oppgjøret? Opplevd dette? Eller noe annet? Hvordan leve med bitterheten? Eller hvordan bli kvitt den? Hvordan komme videre og glede seg over det man har? Anonymous poster hash: d6861...108 Har desverre ikke så mye å komme med. Men du kan jo være glad du slipper å bo sammen med en slik drittsekk. Fikk dere barn sammen? Isåfall er jo barna noe positivt. Nå er tida kommet for å slutte å kaste bort på ham, men bruke på degselv. Lykke til med fremtiden! Klem fra meg Anonymous poster hash: efd4d...bc1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Ja flere barn, og du har helt rett! Kan glede meg over de og at jeg slipper å bo med han. Men skulle gjerne ha sittet igjen med noen penger til å kjøpe meg et nytt hjem med... Anonymous poster hash: d6861...108
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har ikke opplevd akkurat det, men noe som innebærer mye av det samme både følelsesmessig og økonomisk. Bitterhet er en vanskelig følelse. Men det er lettere å bli kvitt den når du innser at den eneste bitterheten skader er deg selv. Bitterheten skader ikke den skyldige i det hele tatt. Tvert imot, din bitterhet gjør at den skyldige vinner enda mer, fordi du tillater at h*n ødelegger også nåtiden og fremtiden. Så for meg har det vært viktig å bestemme meg for at bitterhet ikke er noe jeg aksepterer, jeg aksepterer ikke at personen skal få ødelegge mer enn h*n allerede har gjort for meg. Jeg er fri, jeg kan leve mitt liv. Og den beste "hevnen" er at jeg ikke lar fortiden få ødelegge noe for meg. Jeg har greid det i all hovedsak. Det gir meg en følelse av styrke å vite at jeg ikke har latt meg knekke av det den andre har gjort. Nå har mitt liv endret seg pga. andre ting, og jeg må igjen jobbe for å ikke få bitterhet for det som skjedde for mange år siden. Min situasjon i dag ville vært helt anderledes om personen ikke hadde gjort det den gjorde den gang. Men jeg minner meg selv på - hver gang jeg kjenner en antydning av bitterhet - at det ikke er en hensiktsmessig følelse. Bitterhet gjør ikke noe godt for meg. Og så velger jeg å fokusere på noe helt annet, noe som heller er positivt for meg - selv nå når ting er så mørke som de er. Men jeg nekter å la meg knekke! Jeg har også prøvd å forstå den andre. Jeg har forstått at den andre gjorde mot meg som den gjorde fordi den trodde ting skulle gå anderledes da h*n gjorde da h*n gjorde det. H*n trodde h*n hadde tid og mulighet til å gjøre ting godt igjen. Det som ble gjort var ikke lovlig, men personen trodde oppriktig at det der og da var det riktigste - selv om det var ulovlig og umoralskt. I ditt tilfelle - tenk at mannen er ganske stakkarslig, han er nesten som et lite barn. Han trodde han kunne få i pose og sekk. Både familie, hushjelp, kone, elskerinne, ha rett på alle penger. Ja, han fikk kanskje "alt" en periode, og han sitter kanskje ikke igjen med særlig økonomisk tap. Men han har tapt noe mye verre - han har tapt i personlighet, han har tapt integritet, han har mistet familie. Hva har du fått ut av dette? Kanskje har du fått mer tid med barnet enn han? Du slipper å leve livet ditt på en løgn. Du får mulighet til å treffe en mann som elsker deg, som respekterer deg, som ønsker deg alt godt. Det at han gjorde det han gjorde mot deg har gitt deg muligheten å etter hvert bli lykkeligere enn du noengang har vært med ham. Fokuserer du på bitterhet gir du ham makt over deg i dag og fremover. Ikke gi ham den makten. Aksepter det som har skjedd, også de økonomiske problemene han har gitt deg, aksepter at hans utroskap ikke sier noe om deg som person, partner eller kvinne - og så fokuserer du på alt som er positivt i livet ditt, sett deg mål fremover. Begynn i det små, lag deg en ting du gleder deg over eller til hver dag. Om så bare det å stå to minutter og la høstsolen skinne på ansiktet ditt. Så begynner du å legge planer fremover, en uke, en måned, et halvt år, ett år, flere år. Tillat deg å drømme og å tro at drømmene dine kan bli virkelighet. Fokuser på det gode Anonymous poster hash: 065a9...3eb
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Fikk høre en gang at 'bitterhet er å selv drikke giften, for så å håpe på at noen andre skal dø av den'.. Hvor ser du deg selv om 5 år? Du står nå i en stilling til selv å ta makt og herredømme over eget liv! Anonymous poster hash: ac499...bc5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har ikke opplevd akkurat det, men noe som innebærer mye av det samme både følelsesmessig og økonomisk. Bitterhet er en vanskelig følelse. Men det er lettere å bli kvitt den når du innser at den eneste bitterheten skader er deg selv. Bitterheten skader ikke den skyldige i det hele tatt. Tvert imot, din bitterhet gjør at den skyldige vinner enda mer, fordi du tillater at h*n ødelegger også nåtiden og fremtiden. Så for meg har det vært viktig å bestemme meg for at bitterhet ikke er noe jeg aksepterer, jeg aksepterer ikke at personen skal få ødelegge mer enn h*n allerede har gjort for meg. Jeg er fri, jeg kan leve mitt liv. Og den beste "hevnen" er at jeg ikke lar fortiden få ødelegge noe for meg. Jeg har greid det i all hovedsak. Det gir meg en følelse av styrke å vite at jeg ikke har latt meg knekke av det den andre har gjort. Nå har mitt liv endret seg pga. andre ting, og jeg må igjen jobbe for å ikke få bitterhet for det som skjedde for mange år siden. Min situasjon i dag ville vært helt anderledes om personen ikke hadde gjort det den gjorde den gang. Men jeg minner meg selv på - hver gang jeg kjenner en antydning av bitterhet - at det ikke er en hensiktsmessig følelse. Bitterhet gjør ikke noe godt for meg. Og så velger jeg å fokusere på noe helt annet, noe som heller er positivt for meg - selv nå når ting er så mørke som de er. Men jeg nekter å la meg knekke! Jeg har også prøvd å forstå den andre. Jeg har forstått at den andre gjorde mot meg som den gjorde fordi den trodde ting skulle gå anderledes da h*n gjorde da h*n gjorde det. H*n trodde h*n hadde tid og mulighet til å gjøre ting godt igjen. Det som ble gjort var ikke lovlig, men personen trodde oppriktig at det der og da var det riktigste - selv om det var ulovlig og umoralskt. I ditt tilfelle - tenk at mannen er ganske stakkarslig, han er nesten som et lite barn. Han trodde han kunne få i pose og sekk. Både familie, hushjelp, kone, elskerinne, ha rett på alle penger. Ja, han fikk kanskje "alt" en periode, og han sitter kanskje ikke igjen med særlig økonomisk tap. Men han har tapt noe mye verre - han har tapt i personlighet, han har tapt integritet, han har mistet familie. Hva har du fått ut av dette? Kanskje har du fått mer tid med barnet enn han? Du slipper å leve livet ditt på en løgn. Du får mulighet til å treffe en mann som elsker deg, som respekterer deg, som ønsker deg alt godt. Det at han gjorde det han gjorde mot deg har gitt deg muligheten å etter hvert bli lykkeligere enn du noengang har vært med ham. Fokuserer du på bitterhet gir du ham makt over deg i dag og fremover. Ikke gi ham den makten. Aksepter det som har skjedd, også de økonomiske problemene han har gitt deg, aksepter at hans utroskap ikke sier noe om deg som person, partner eller kvinne - og så fokuserer du på alt som er positivt i livet ditt, sett deg mål fremover. Begynn i det små, lag deg en ting du gleder deg over eller til hver dag. Om så bare det å stå to minutter og la høstsolen skinne på ansiktet ditt. Så begynner du å legge planer fremover, en uke, en måned, et halvt år, ett år, flere år. Tillat deg å drømme og å tro at drømmene dine kan bli virkelighet. Fokuser på det gode Anonymous poster hash: 065a9...3eb [/ Takk for langt og veldig fint svar, jeg har tenkt på det i hele dag. Du har virkelig forstått noen sannheter... Jeg skal huske på hva du har skrevet og prøve å leve etter dette. Tusen takk, og ønsker deg også lykke til Anonymous poster hash: d6861...108
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Fikk høre en gang at 'bitterhet er å selv drikke giften, for så å håpe på at noen andre skal dø av den'.. Hvor ser du deg selv om 5 år? Du står nå i en stilling til selv å ta makt og herredømme over eget liv! Anonymous poster hash: ac499...bc5 Helt rett! Takk til deg også Anonymous poster hash: d6861...108
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå