Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 De har jo desse smart boardene nå, med undervisning fra datamaskin. Hva når ungene kommer hjem og er oppgitt over at læreren sitter med nasa nedi egen telefon og i dataen i stedet for å gå rundt å hjelpe barna med oppgaver? Omfanget av dette vet jo ikke vi foreldre noe om, men vi har ingen grunn til å ikke tro dem på at det stemmer. Det er forøvrig en 4. klasse i kaos. Hva kan vi forvente av rektor i en slik situasjon, hvor lenge skal en klasse få lov til å være en kaos klasse før rektor griper inn? Hvor mange år bør læreren ha på å få oden på klassen? Læreren har mye fravær, både enkelttimer, og lengre sykemeldinger. Det er mobbing og plaging, det er generelt dårlig miljø, det er flere svake elever som ikke kan skikkelig lese, det er dårlig undervisningsmiljø, det er lite faglig innhold, de ser mye youtube og film i timene. Særlig gymtimene blir til kosetimer. I hvilken grad kan foreldre gå inn å diktere hva som skal skje i timene, og legge seg opp i det pedagogiske opplegget til læreren? Har selv faglig sterke barn, så kan ikke presse på for at det skorter på å ikke fylle lærekravene, men det er ikke nødvendigvis skolen som har sørget for at lærekravene er innfridd. Vi ønsker å kreve mer. Dette med youtube og film har vi ikke vært klar over før nylig. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 De har jo desse smart boardene nå, med undervisning fra datamaskin. Hva når ungene kommer hjem og er oppgitt over at læreren sitter med nasa nedi egen telefon og i dataen i stedet for å gå rundt å hjelpe barna med oppgaver? Omfanget av dette vet jo ikke vi foreldre noe om, men vi har ingen grunn til å ikke tro dem på at det stemmer. Det er forøvrig en 4. klasse i kaos. Hva kan vi forvente av rektor i en slik situasjon, hvor lenge skal en klasse få lov til å være en kaos klasse før rektor griper inn? Hvor mange år bør læreren ha på å få oden på klassen? Læreren har mye fravær, både enkelttimer, og lengre sykemeldinger. Det er mobbing og plaging, det er generelt dårlig miljø, det er flere svake elever som ikke kan skikkelig lese, det er dårlig undervisningsmiljø, det er lite faglig innhold, de ser mye youtube og film i timene. Særlig gymtimene blir til kosetimer. I hvilken grad kan foreldre gå inn å diktere hva som skal skje i timene, og legge seg opp i det pedagogiske opplegget til læreren? Har selv faglig sterke barn, så kan ikke presse på for at det skorter på å ikke fylle lærekravene, men det er ikke nødvendigvis skolen som har sørget for at lærekravene er innfridd. Vi ønsker å kreve mer. Dette med youtube og film har vi ikke vært klar over før nylig. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Dette er virkelig ikke noe du skal legge deg oppi. Dette er læreren og rektor sin oppgave. Enkelte foreldre altså!!!! Anonymous poster hash: 1d822...563
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 De har jo desse smart boardene nå, med undervisning fra datamaskin. Hva når ungene kommer hjem og er oppgitt over at læreren sitter med nasa nedi egen telefon og i dataen i stedet for å gå rundt å hjelpe barna med oppgaver? Omfanget av dette vet jo ikke vi foreldre noe om, men vi har ingen grunn til å ikke tro dem på at det stemmer. Det er forøvrig en 4. klasse i kaos. Hva kan vi forvente av rektor i en slik situasjon, hvor lenge skal en klasse få lov til å være en kaos klasse før rektor griper inn? Hvor mange år bør læreren ha på å få oden på klassen? Læreren har mye fravær, både enkelttimer, og lengre sykemeldinger. Det er mobbing og plaging, det er generelt dårlig miljø, det er flere svake elever som ikke kan skikkelig lese, det er dårlig undervisningsmiljø, det er lite faglig innhold, de ser mye youtube og film i timene. Særlig gymtimene blir til kosetimer. I hvilken grad kan foreldre gå inn å diktere hva som skal skje i timene, og legge seg opp i det pedagogiske opplegget til læreren? Har selv faglig sterke barn, så kan ikke presse på for at det skorter på å ikke fylle lærekravene, men det er ikke nødvendigvis skolen som har sørget for at lærekravene er innfridd. Vi ønsker å kreve mer. Dette med youtube og film har vi ikke vært klar over før nylig. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Dette er virkelig ikke noe du skal legge deg oppi. Dette er læreren og rektor sin oppgave. Enkelte foreldre altså!!!! Anonymous poster hash: 1d822...563 Jeg er lærer selv og for meg høres dette ut som en uholdbar situasjon for klassen. Hadde mitt barn hatt det på dette viset hadde jeg garantert tatt det videre til rektor eller klassekontakt. Anonymous poster hash: f4023...014
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 De har jo desse smart boardene nå, med undervisning fra datamaskin. Hva når ungene kommer hjem og er oppgitt over at læreren sitter med nasa nedi egen telefon og i dataen i stedet for å gå rundt å hjelpe barna med oppgaver? Omfanget av dette vet jo ikke vi foreldre noe om, men vi har ingen grunn til å ikke tro dem på at det stemmer. Det er forøvrig en 4. klasse i kaos. Hva kan vi forvente av rektor i en slik situasjon, hvor lenge skal en klasse få lov til å være en kaos klasse før rektor griper inn? Hvor mange år bør læreren ha på å få oden på klassen? Læreren har mye fravær, både enkelttimer, og lengre sykemeldinger. Det er mobbing og plaging, det er generelt dårlig miljø, det er flere svake elever som ikke kan skikkelig lese, det er dårlig undervisningsmiljø, det er lite faglig innhold, de ser mye youtube og film i timene. Særlig gymtimene blir til kosetimer. I hvilken grad kan foreldre gå inn å diktere hva som skal skje i timene, og legge seg opp i det pedagogiske opplegget til læreren? Har selv faglig sterke barn, så kan ikke presse på for at det skorter på å ikke fylle lærekravene, men det er ikke nødvendigvis skolen som har sørget for at lærekravene er innfridd. Vi ønsker å kreve mer. Dette med youtube og film har vi ikke vært klar over før nylig. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Jeg syns godt du kan ta det videre til rektor. Hvis denne læreren har mye fravær må de prøve å løse dette på en bedre måte. Rektor kan også gå inn og undersøke hvordan undervisningen foregår og ta en prat med læreren om dette. Anonymous poster hash: f4023...014
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har med meg telefon i timene, da jeg har andre funksjoner enn å være lærer. Men jeg sitter aldri på den, hva er det slags eksempel for elevene? Hender jeg sitter på pc, men da jobber jeg med fag, men jeg går likevel rundt i klassen hvert 5. minutt og sjekker elevene.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Ok, dette med telefon og data vet jeg jo egentlig ikke omfanget av, så det skal jeg ikke legge meg opp i. Det som er på det rene er at det er en klasse med dårlig klassemiljø og dårlige undervisningskår, hvilke forventninger kan vi foreldre med rette ha. Det er nok ingen som er uenig i at det er en uholdbar situasjon. Men akkurat hva har vi rett på, hva kan vi forvente av rektor? Kan vi forvente at han skifter ut læreren til en lærer som er kapabel til å ta styringen i klassen? Hvilket ansvar har skolen i denne sammenhengen? Skal en dårlig lærer få ødelegge hele grunnskole undervisningen til ungene våre? Hvorfor mennesket fortsatt har den jobben forstår jeg ikke, jeg hadde ikke beholdt min jobb om jeg ikke leverte. da hadde jeg rimelig kjapt blitt omplassert. Hvorfor gjør ikke rektor noe. Passer på at klassestyring er på plass, og om læreren satt til oppgaven ikke duger, så må en annen overta? Hvorfor skal ikke vi foreldre legge oss opp i dette? Det er jo våre barn det går utover, det er jo våre barn som har redusert utbytte av skolehverdagen. Er det meningen at vi bare skal sitte på gjerdet å vente å se om de får en ny lærer hver eneste høst? Har ikke skolene et opplegg for disse situasjonene? Det er jo en jobb med et enormt ansvar, det er ikke en jobb for hvem som helst. Vi er i tenkeboksen, på hvordan vi bør gripe dette fatt. Har ikke så mange lærere i familie og omgangskrets, så har ikke så mange å spørre til råds. Derfor prøver jeg her. HI Anonymous poster hash: 9ca25...9aa
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har med meg telefon i timene, da jeg har andre funksjoner enn å være lærer. Men jeg sitter aldri på den, hva er det slags eksempel for elevene? Hender jeg sitter på pc, men da jobber jeg med fag, men jeg går likevel rundt i klassen hvert 5. minutt og sjekker elevene. Dette er ikke ment som et dømmende spørsmål, fordi om det sikkert høres nettopp slik ut. Jeg spør av ren interesse for å forsøke å forstå. Når du har med mobilen din i timene, hvilke andre funksjoner dekker du da, enn å være lærer? Er det ikke så pass krevende å ha en klasse at det krever di fulle oppmerksomhet, særlig om det er en krevende klasse, med unger høyt og lavt? HI Anonymous poster hash: 9ca25...9aa
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #9 Skrevet 13. oktober 2015 Snakk direkte med læreren? Det nytter ikke. blir bare konstantert at situasjonen er uholdbar, og sukk og stønn for å få sympati, som sikkert er vel fortjent, da det sikkert ikke er lett, holdningen er at det er umulig å hanskes med, så blirppt kallet inn, og lite skjer, så er ppt inne å inspiserer litt, så får vi referater av det. Av og til får vi beskjed om at ting går bedre, men det er ikke noe langvarig. kontinuiteten er fullstendig borte vekk. Rektor er temmelig borte vekk også, i alle fall ikke tilstede og kommer med løsninger. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. oktober 2015 #10 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har med meg telefon i timene, da jeg har andre funksjoner enn å være lærer. Men jeg sitter aldri på den, hva er det slags eksempel for elevene? Hender jeg sitter på pc, men da jobber jeg med fag, men jeg går likevel rundt i klassen hvert 5. minutt og sjekker elevene. Dette er ikke ment som et dømmende spørsmål, fordi om det sikkert høres nettopp slik ut. Jeg spør av ren interesse for å forsøke å forstå. Når du har med mobilen din i timene, hvilke andre funksjoner dekker du da, enn å være lærer? Er det ikke så pass krevende å ha en klasse at det krever di fulle oppmerksomhet, særlig om det er en krevende klasse, med unger høyt og lavt? HI Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Jeg er superbruker i Fronter (læringsplattform) for hele fylket. Så det er en del av jobben min som vanskelig å legge inn i kalenderen, fordi feil oppstår plutselig. Men jeg svarer ikke om jeg underviser feks. og jeg har aldri lyden på. Jeg har den for å følge med om jeg blir kontaktet så jeg kan ringe tilbake. Nå er jeg i vgs, og mine elever er ikke så høyt og lavt mer.. mest lavt..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. oktober 2015 #11 Skrevet 13. oktober 2015 Snakk direkte med læreren? Det nytter ikke. blir bare konstantert at situasjonen er uholdbar, og sukk og stønn for å få sympati, som sikkert er vel fortjent, da det sikkert ikke er lett, holdningen er at det er umulig å hanskes med, så blirppt kallet inn, og lite skjer, så er ppt inne å inspiserer litt, så får vi referater av det. Av og til får vi beskjed om at ting går bedre, men det er ikke noe langvarig. kontinuiteten er fullstendig borte vekk. Rektor er temmelig borte vekk også, i alle fall ikke tilstede og kommer med løsninger. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Ta det opp med FAU. Om situasjonen er uholdbar krev å få assistent inn i klasserommet. Samtidig som du som lærer aldri vil lykkes om du er mest opptatt av hvor fæle elevene er. Det lærte jeg på den vanskelige måten. Som lærer må du ha tro på elevene.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #12 Skrevet 13. oktober 2015 Takker for svar, det er en vedig fortvilende situasjon å være i. HI Anonymous poster hash: 9ca25...9aa
kristinehufine Skrevet 13. oktober 2015 #13 Skrevet 13. oktober 2015 Snakk direkte med læreren? Det nytter ikke. blir bare konstantert at situasjonen er uholdbar, og sukk og stønn for å få sympati, som sikkert er vel fortjent, da det sikkert ikke er lett, holdningen er at det er umulig å hanskes med, så blirppt kallet inn, og lite skjer, så er ppt inne å inspiserer litt, så får vi referater av det. Av og til får vi beskjed om at ting går bedre, men det er ikke noe langvarig. kontinuiteten er fullstendig borte vekk. Rektor er temmelig borte vekk også, i alle fall ikke tilstede og kommer med løsninger. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Si til læreren at situasjonen er uholdbar og at du forstår det er vanskelig, men at du har valgt å gå/går til rektor med problemet fordi du føler ingenting har bedret seg? Legg til: Da får kanskje rektor opp øynene for problemet, så slipper du alt kaoset! Må jo være slitsomt for deg også? (Eller noe sånt)... Utrolig ubehagelig for læreren å bli snakket til av rektor, så en headsup er jo greit.. Og det kan jo faktisk hende at læreren har tatt opp kaosproblemet gang på gang uten å bli hørt! Jeg er lærer, og har opplevd at jeg har måttet mase i flere mnd før noe blir gjort! Før jobbet jeg på avlastningssenter. Der ble jeg lovet gull og grønne skoger i flere mnd, til slutt ble jeg så motløs når jeg kom på jobb dag etter dag og det fortsatt ikke var gjort noe med at jeg ble sykemeldt og sa opp! Dagene på jobb var så slitsomme at jeg gråt før jobb og hver eneste gang jeg kom hjem! Så oppsigelse som eneste alternativ til å få et godt liv igjen.. Ser at læreren er mye syk? Det tyder på at arbeidet er for krevende og at sykdom blir som et hvilested.. Grusomt å ha det sånn! Hver dag man er på jobb blir også uutholdelig og slitsom. Og dermed ikke optimal for barna heller..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #14 Skrevet 13. oktober 2015 Snakk direkte med læreren?Det nytter ikke. blir bare konstantert at situasjonen er uholdbar, og sukk og stønn for å få sympati, som sikkert er vel fortjent, da det sikkert ikke er lett, holdningen er at det er umulig å hanskes med, så blirppt kallet inn, og lite skjer, så er ppt inne å inspiserer litt, så får vi referater av det. Av og til får vi beskjed om at ting går bedre, men det er ikke noe langvarig. kontinuiteten er fullstendig borte vekk. Rektor er temmelig borte vekk også, i alle fall ikke tilstede og kommer med løsninger. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Si til læreren at situasjonen er uholdbar og at du forstår det er vanskelig, men at du har valgt å gå/går til rektor med problemet fordi du føler ingenting har bedret seg? Legg til: Da får kanskje rektor opp øynene for problemet, så slipper du alt kaoset! Må jo være slitsomt for deg også? (Eller noe sånt)... Utrolig ubehagelig for læreren å bli snakket til av rektor, så en headsup er jo greit.. Og det kan jo faktisk hende at læreren har tatt opp kaosproblemet gang på gang uten å bli hørt! Jeg er lærer, og har opplevd at jeg har måttet mase i flere mnd før noe blir gjort! Før jobbet jeg på avlastningssenter. Der ble jeg lovet gull og grønne skoger i flere mnd, til slutt ble jeg så motløs når jeg kom på jobb dag etter dag og det fortsatt ikke var gjort noe med at jeg ble sykemeldt og sa opp! Dagene på jobb var så slitsomme at jeg gråt før jobb og hver eneste gang jeg kom hjem! Så oppsigelse som eneste alternativ til å få et godt liv igjen.. Ser at læreren er mye syk? Det tyder på at arbeidet er for krevende og at sykdom blir som et hvilested.. Grusomt å ha det sånn! Hver dag man er på jobb blir også uutholdelig og slitsom. Og dermed ikke optimal for barna heller.. Du tok jo i det minste ansvar da, du så at du ikke taklet jobben, i alle fall ikke ut fra de forutsetningene du hadde med støtte fra ledelsen, så du tok ansvar og fant deg noe nytt å gjøre. Det har jeg selv gjort, jeg fortsetter ikke å utøve min jobb om jeg ikke kan levere og prestere det jeg skal, av en eller annen grunn. Da søker jeg andre arbeidsoppgaver, noe annet er uforsvarlig. Jeg forstår ikke at læreren fortsetter, med viten og vilje, når det går ut over andre sine barn. Har nylig sett den breaking bad serien, om en flyveleder som gikk på jobb når han ikke burde, og det resulterte i et stort uhell og mange døde. Om man ikke føler man har helse til å gjøre en god nok jobb, da må man snakke med legen, ikke fortsette å sette andre i fare, eller ødelegge skolegangen deres som alternativet blir for en lærer. Rektor er informert om situasjonen, men ingenting skjer der heller, i faser så nekter de at det er et problem, men vi som foreldre ser jo at det ikke er godt nok. Tror ikke rektor prater og irettesetter, men heller støtter og oppmuntrer, at dette skal du klare på disse marginale ressurssene. Pratet der går om budsjett, fordeling av ressursser etc. Saken er at det er andre klasser på den skolen, det er andre lærere, de greier jobben sin helt fint, de har ro og orden, og til og med undervisning, men vi holder vel på å lande på at det bare er noen lærere som rett og slett ikke er gode nok, rett og slett ikke gjør en god nok jobb. Og så er det desverre sånn, at vårt barn har fått en av de. Kan ikke en av de gode klassene få den ubrukelige læreren så kan en spre skaden på flest mulig barn? Kanskje de barna som har fått opplevd en god klasse er lettere å håndtere, og at det nå kan være vårt barn som kan få oppleve å ha en god lærer en stund. Det er frustrerende. HI Anonymous poster hash: 9ca25...9aa
kristinehufine Skrevet 13. oktober 2015 #15 Skrevet 13. oktober 2015 Snakk direkte med læreren?Det nytter ikke. blir bare konstantert at situasjonen er uholdbar, og sukk og stønn for å få sympati, som sikkert er vel fortjent, da det sikkert ikke er lett, holdningen er at det er umulig å hanskes med, så blirppt kallet inn, og lite skjer, så er ppt inne å inspiserer litt, så får vi referater av det. Av og til får vi beskjed om at ting går bedre, men det er ikke noe langvarig. kontinuiteten er fullstendig borte vekk. Rektor er temmelig borte vekk også, i alle fall ikke tilstede og kommer med løsninger. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Si til læreren at situasjonen er uholdbar og at du forstår det er vanskelig, men at du har valgt å gå/går til rektor med problemet fordi du føler ingenting har bedret seg? Legg til: Da får kanskje rektor opp øynene for problemet, så slipper du alt kaoset! Må jo være slitsomt for deg også? (Eller noe sånt)... Utrolig ubehagelig for læreren å bli snakket til av rektor, så en headsup er jo greit.. Og det kan jo faktisk hende at læreren har tatt opp kaosproblemet gang på gang uten å bli hørt! Jeg er lærer, og har opplevd at jeg har måttet mase i flere mnd før noe blir gjort! Før jobbet jeg på avlastningssenter. Der ble jeg lovet gull og grønne skoger i flere mnd, til slutt ble jeg så motløs når jeg kom på jobb dag etter dag og det fortsatt ikke var gjort noe med at jeg ble sykemeldt og sa opp! Dagene på jobb var så slitsomme at jeg gråt før jobb og hver eneste gang jeg kom hjem! Så oppsigelse som eneste alternativ til å få et godt liv igjen.. Ser at læreren er mye syk? Det tyder på at arbeidet er for krevende og at sykdom blir som et hvilested.. Grusomt å ha det sånn! Hver dag man er på jobb blir også uutholdelig og slitsom. Og dermed ikke optimal for barna heller.. Du tok jo i det minste ansvar da, du så at du ikke taklet jobben, i alle fall ikke ut fra de forutsetningene du hadde med støtte fra ledelsen, så du tok ansvar og fant deg noe nytt å gjøre. Det har jeg selv gjort, jeg fortsetter ikke å utøve min jobb om jeg ikke kan levere og prestere det jeg skal, av en eller annen grunn. Da søker jeg andre arbeidsoppgaver, noe annet er uforsvarlig. Jeg forstår ikke at læreren fortsetter, med viten og vilje, når det går ut over andre sine barn. Har nylig sett den breaking bad serien, om en flyveleder som gikk på jobb når han ikke burde, og det resulterte i et stort uhell og mange døde. Om man ikke føler man har helse til å gjøre en god nok jobb, da må man snakke med legen, ikke fortsette å sette andre i fare, eller ødelegge skolegangen deres som alternativet blir for en lærer. Rektor er informert om situasjonen, men ingenting skjer der heller, i faser så nekter de at det er et problem, men vi som foreldre ser jo at det ikke er godt nok. Tror ikke rektor prater og irettesetter, men heller støtter og oppmuntrer, at dette skal du klare på disse marginale ressurssene. Pratet der går om budsjett, fordeling av ressursser etc. Saken er at det er andre klasser på den skolen, det er andre lærere, de greier jobben sin helt fint, de har ro og orden, og til og med undervisning, men vi holder vel på å lande på at det bare er noen lærere som rett og slett ikke er gode nok, rett og slett ikke gjør en god nok jobb. Og så er det desverre sånn, at vårt barn har fått en av de. Kan ikke en av de gode klassene få den ubrukelige læreren så kan en spre skaden på flest mulig barn? Kanskje de barna som har fått opplevd en god klasse er lettere å håndtere, og at det nå kan være vårt barn som kan få oppleve å ha en god lærer en stund. Det er frustrerende. HI Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Frustrerende ja. Forstår det. Vanskelig for alle involverte! Og mobil er jo uaktuelt spør du meg. Med mindre det er noe spesielt en dag her og der i ny og ned. Har aldri min i klasserommet, sjekker i pauser! Jeg vet ikke om et foreldremøte er smart? Med rektor, lærere på trinnet osv.? Tydelig at noe må gjøres. Uro er utrolig frustrerende! Blir sliten av å tenke på hvordan det er å jobbe i uro hver eneste dag. Hatt et par sånne klasser opp gjennom! Noen barn lager rett og slett så mye uroligheter at en god lærer ikke er nok. Assistent må til i visse tilfeller.. Og i noen tilfeller må faktisk ekstra ressurser settes inn! Er det noen i klassen som er ekstra urolige? Som fyrer opp resten? Hadde to i en klasse jeg hadde. Og krevde assistent (en til en) på den ene gutten. Det, kombinert med at jeg tok meg mer tid til han i timen og spesielt mellom timer og etter skolen, gjorde at han var min "favoritt" når jeg sluttet nå. Da kom den gode gutten frem, og selv om jeg kan bli sliten av han trengte han meg. Han hadde det vanskelig hjemme! Ligger mye bak fasaden. Læreren i din klasse, har kanskje ikke overskudd til å jobbe ekstra lenger? Og da baller det på seg mer og mer...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #16 Skrevet 13. oktober 2015 Læreren har helt sikkert ikke overskudd til å jobbe "ekstra", spørsmålet er vel om det i det hele jobbes det som kan forventes, om der faktiskblir lagt ned tilsvarende 37,5 i et arbeidsår! Tviler egentlig på det. Hvilken kontroll med arbeidstid fører egentlig en rektor? Ser de i andre klasser får rettet hjemmelekser, med kommentarer skrevet på. Det hender at de i denne klassen får klistremerker, og det er alt. Husker selv hvor stas det var å få igjen leksene mine med en stor R over hele sida. Kanskje foreldremøte er tingen, det har vært forsøkt i alle fall halvhjertet. Vi har fått orientering. De har assistent i de fleste timene. Det er tydelig for oss foreldre at de er noen som ødelegger for hele miljøet. Det er ikke de som er de mest støyende, men de er veldig dominerende. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa
Gjest Antarctica Skrevet 13. oktober 2015 #17 Skrevet 13. oktober 2015 De har jo desse smart boardene nå, med undervisning fra datamaskin. Hva når ungene kommer hjem og er oppgitt over at læreren sitter med nasa nedi egen telefon og i dataen i stedet for å gå rundt å hjelpe barna med oppgaver? Omfanget av dette vet jo ikke vi foreldre noe om, men vi har ingen grunn til å ikke tro dem på at det stemmer. Det er forøvrig en 4. klasse i kaos. Hva kan vi forvente av rektor i en slik situasjon, hvor lenge skal en klasse få lov til å være en kaos klasse før rektor griper inn? Hvor mange år bør læreren ha på å få oden på klassen? Læreren har mye fravær, både enkelttimer, og lengre sykemeldinger. Det er mobbing og plaging, det er generelt dårlig miljø, det er flere svake elever som ikke kan skikkelig lese, det er dårlig undervisningsmiljø, det er lite faglig innhold, de ser mye youtube og film i timene. Særlig gymtimene blir til kosetimer. I hvilken grad kan foreldre gå inn å diktere hva som skal skje i timene, og legge seg opp i det pedagogiske opplegget til læreren? Har selv faglig sterke barn, så kan ikke presse på for at det skorter på å ikke fylle lærekravene, men det er ikke nødvendigvis skolen som har sørget for at lærekravene er innfridd. Vi ønsker å kreve mer. Dette med youtube og film har vi ikke vært klar over før nylig. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Dette er virkelig ikke noe du skal legge deg oppi. Dette er læreren og rektor sin oppgave. Enkelte foreldre altså!!!! Anonymous poster hash: 1d822...563 Jeg er lærer selv og for meg høres dette ut som en uholdbar situasjon for klassen. Hadde mitt barn hatt det på dette viset hadde jeg garantert tatt det videre til rektor eller klassekontakt. Anonymous poster hash: f4023...014 Enig. Jeg underviser på vgs, mine elever er 18 år, og jeg ville aldri bruke pc eller mobil i undervisninga som en rutine. Jeg har pc med inn i klassen maks en gang i måneden, og da er det kun fordi jeg skal eksponere noe fra pc opp på en skjerm, f eks en film eller en powerpoint. Men det meste kan jeg legge på en skoleportal der de kan laste ned tingene selv.
kristinehufine Skrevet 14. oktober 2015 #18 Skrevet 14. oktober 2015 Læreren har helt sikkert ikke overskudd til å jobbe "ekstra", spørsmålet er vel om det i det hele jobbes det som kan forventes, om der faktiskblir lagt ned tilsvarende 37,5 i et arbeidsår! Tviler egentlig på det. Hvilken kontroll med arbeidstid fører egentlig en rektor? Ser de i andre klasser får rettet hjemmelekser, med kommentarer skrevet på. Det hender at de i denne klassen får klistremerker, og det er alt. Husker selv hvor stas det var å få igjen leksene mine med en stor R over hele sida. Kanskje foreldremøte er tingen, det har vært forsøkt i alle fall halvhjertet. Vi har fått orientering. De har assistent i de fleste timene. Det er tydelig for oss foreldre at de er noen som ødelegger for hele miljøet. Det er ikke de som er de mest støyende, men de er veldig dominerende. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa Poenget med at jeg skrev "ekstra" er at man må ha overskudd, tid og mulighet til å bruke fem minutter mellom timer, etter timer osv. på elevene! Har man null overskudd og motivasjon er det ikke så lett å gi det lille ekstra som kreves av en lærer! Hvis uro og dårlig arbeidsmiljø er et problem er de ekstra fem minuttene og den ekstra innsatsen enda viktigere enn ellers! Problemer og dårlig oppførsel må tas opp og løses der og da. Om man så må bli litt lenger på jobb!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #19 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg tenker at hvis dere har tatt opp saken med lærer flere ganger, uten bedring, så ville jeg tatt saken opp med rektor, og bedt om svar på hvordan skolen tenker å jobbe med de områdene der det er store utfordringer. Sukk og stønn og klaging fra lærer når saken blir tatt opp, hjelper lite. Hvis han/hun ikke opplever at han/hun har det han/hun trenger for å gjøre en god jobb som kontaktlærer, må han/hun søke råd/støtte/hjelp hos ledelsen sin. Det kan være lurt, som noen skriver lenger opp, å ta saken gjennom FAU. Altså legge frem bekymringene til dem, og be dem ta det med ledelsen på skolen (rektor). Anonymous poster hash: 62735...de1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #20 Skrevet 14. oktober 2015 Læreren har helt sikkert ikke overskudd til å jobbe "ekstra", spørsmålet er vel om det i det hele jobbes det som kan forventes, om der faktiskblir lagt ned tilsvarende 37,5 i et arbeidsår! Tviler egentlig på det. Hvilken kontroll med arbeidstid fører egentlig en rektor? Ser de i andre klasser får rettet hjemmelekser, med kommentarer skrevet på. Det hender at de i denne klassen får klistremerker, og det er alt. Husker selv hvor stas det var å få igjen leksene mine med en stor R over hele sida. Kanskje foreldremøte er tingen, det har vært forsøkt i alle fall halvhjertet. Vi har fått orientering. De har assistent i de fleste timene. Det er tydelig for oss foreldre at de er noen som ødelegger for hele miljøet. Det er ikke de som er de mest støyende, men de er veldig dominerende. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa De fleste rektorer har full kontroll på sånt, altså. Det er bunden tid på alle norske skoler. Anonymous poster hash: f4a0d...481
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #21 Skrevet 14. oktober 2015 Læreren har helt sikkert ikke overskudd til å jobbe "ekstra", spørsmålet er vel om det i det hele jobbes det som kan forventes, om der faktiskblir lagt ned tilsvarende 37,5 i et arbeidsår! Tviler egentlig på det. Hvilken kontroll med arbeidstid fører egentlig en rektor? Ser de i andre klasser får rettet hjemmelekser, med kommentarer skrevet på. Det hender at de i denne klassen får klistremerker, og det er alt. Husker selv hvor stas det var å få igjen leksene mine med en stor R over hele sida. Kanskje foreldremøte er tingen, det har vært forsøkt i alle fall halvhjertet. Vi har fått orientering. De har assistent i de fleste timene. Det er tydelig for oss foreldre at de er noen som ødelegger for hele miljøet. Det er ikke de som er de mest støyende, men de er veldig dominerende. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa De fleste rektorer har full kontroll på sånt, altså. Det er bunden tid på alle norske skoler. Anonymous poster hash: f4a0d...481 Det er ikke tilfellet at det er 100% bunden tid for lærere i den norske skolen. Hvilket land bor du i? De fleste forbereder timer fra eget hjem, de har foreldre kontakt fra eget hjem, og de retter i eget hjem. Selv har jeg bunden arbeidstid, mine 37,5 timer hver eneste uke må jeg være på jobb. Det jeg jobber utover dette får jeg kompensert på ulikt vis, en del er bakt inn i fastlønn, og en del kan jeg skrive plusstid på, eller jeg kan få overtidsbetaling. Anonymous poster hash: 9ca25...9aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå