tullepølse Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg er snart halvveis i svangerskapet og jobber på en arbeidsplass med mange kvinner. Får daglig kommentarer om den voksende magen min, og er allerede begynt å bli ganske lei. De fleste er hyggelige, men noen ganger blir det litt mye. Her om dagen kommer en kollega bort til meg og dunker i magen min med en bok hun holder i hånda. Så spør hun hvor langt jeg er på vei. Jeg svarer med antall uker. Hun ser ned på magen min, og opp på meg igjen, mens hun lager en vislelyd mellom tennene. Var du veldig stor da du fikk førstemann?! Jeg mumlet nei, og gikk inn på mitt eget kontor uten å si noe mer. I går fant en annen kollega det for godt å begynne å synge "Nei, så tjukk du har blitt" da jeg kom innom pauserommet, til stor underholdning for et par av de andre damene. Jeg lo det bort, og snakket litt generelt om graviditeten. Jeg tar meg ikke nær verken det ene eller det andre, jeg blir bare så lei av denne uønskede oppmerksomheten. Disse damene er jo egentlig bare søte, og hver enkelt av de er jo ikke klar over at de allesammen kommenterer magen min på daglig basis. Tror det kommer til å bli mye mer av dette i månedene som kommer, og kjenner at jeg gruer meg. Hvor mye skal man tåle før man sier fra? Går det i det hele tatt an å si fra uten å bli oppfattet som sur og tverr?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Hadde ikke reagert på noen av kommentarene jeg, men vi er jo forskjellig Anonymous poster hash: ba448...3c5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Åh jeg vet hvordan du har det. Jeg jobber også bare med en gjeng middelaldrende damer og er nå halveis i svangerskapet. I frykt for disse sleivete kommentarene så prøver jeg fortsatt å skjule magen i store klær. Er litt kjipt at det skal behøve å være sånn... Jeg har også fått høre "God morgen tjukkebolla..." Og jeg er overvektig fra før, så nå når jeg er gravid så er det plutselig ok å kommentere andres kropp? Hm... Anonymous poster hash: 598e9...83a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Herre jeg er lei disse dramaqueen-gravide. Kriiiiise om noen snakker om magen og størrelse. Og verden går under om noen TAR på den. Anonymous poster hash: 57c2b...389
tullepølse Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2015 Åh jeg vet hvordan du har det. Jeg jobber også bare med en gjeng middelaldrende damer og er nå halveis i svangerskapet. I frykt for disse sleivete kommentarene så prøver jeg fortsatt å skjule magen i store klær. Er litt kjipt at det skal behøve å være sånn... Jeg har også fått høre "God morgen tjukkebolla..." Og jeg er overvektig fra før, så nå når jeg er gravid så er det plutselig ok å kommentere andres kropp? Hm... Anonymous poster hash: 598e9...83a Merkelig, men det hjalp faktisk litt på humøret at jeg ikke er den eneste som plages med disse middelaldrende damene Jeg er enig i at det ikke er greit å kommentere andres kropp, punktum.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Det skulle fantes en lov mot å kommentere andre menneskers kropp på den måten. For ikke å snakke om å berøre andres mager uten samtykke. Hadde jeg jobbet på din arbeidsplass hadde jeg sikkert blitt alvorlig spiseforstyrret igjen. Dumme damer. Anonymous poster hash: d5594...360
tullepølse Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2015 Herre jeg er lei disse dramaqueen-gravide. Kriiiiise om noen snakker om magen og størrelse. Og verden går under om noen TAR på den. Anonymous poster hash: 57c2b...389 Haha, jeg er er langt fra noen dramaqueen-gravid. Folk må gjerne tafse, men kan gjerne la være å stikke bøker inn i magen min.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Har nesten motsatt problem. Er gravid med tvillinger i uke 32 å får høre hver dag at jeg er for liten. Har lagt på meg 15 kilo sålagt å føler meg stor som en hval, men får daglig kommentarer på at jeg er liten. Spørsmål om jeg spiser godt, å om de er så store som de skal osv. Ja de følger kurven fint oppover. Er vant til å ha en trent og stram kropp, føler meg helt forferdelig fortiden. Brukte 3 år i trening på å forme kroppen min, å så ble jeg gravid. Føler meg rasert på 8mnd. Å da kjenner jeg at jeg blir litt varm i panna de gangene noen absolutt må kommentere min "lille" mage. Å hvorfor er det slik at man automatisk skal ta å kjenne på den. Jeg skal begynne å ta betalt " ja værsjego bare klå, det blir 100kr" Anonymous poster hash: f31c2...2cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå