Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Vi har prøvd i 3 måneder å få vår 4 måneder gamle baby til å ta flaske, dette fordi jeg egentlig må over på medisiner. Men hun har nektet fullstendig, og vi har prøvd alle type flasker vi har snublet over. MME faller heller ikke i smak, og vi har prøvd flere ulike merker. Har prøvd å venne henne til smaken på både kopp, skje og sprøyte - hun usjer seg helt voldsomt og spytter ut. Blir hysterisk av både flaske og MME. Den siste uken er hun begynt å nekte å ta det ene brystet. De siste dagene bare tuller hun - til begge brystene. Hun har tidligere gått fint opp i vekt, men pga dette skal jeg veie henne til torsdag igjen. Hun dier om natten (dvs fra kveld til morgen, konstant), men jeg er usikker på om hun dier særlig effektivt. Jeg vet ikke hvor mye melk jeg har, det vil en jo se på veiingen, om hun faktisk får i seg alt hun skal i disse "sippene" hun tar eller om produksjonen er for lav. Legger henne til ofte, men hun er ikke interessert. Går det litt tid før jeg legger henne til, og hun sier ifra om at hun er sulten, er hun heller ikke særlig interessert. Tar bare masse "sipper" og vil liksom ikke ta til seg noe (ser det ut som).Hun sover veldig lite og kun korte økter, men er generelt et fornøyd barn. Har fått smake litt på grøt, men fikk voldsomt mageknip så vi avventer det litt. Hjelper ingenting å sitte på mørkt, stille rom. Har ingen plager i form av låsninger.Hva gjør vi nå da? Skal snakke med HS i morgen for å spørre om råd, men vil gjerne høre fra dere også. Anonymous poster hash: 6a182...872
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Noen? Anonymous poster hash: 6a182...872
ØYNE Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Har du forsøkt Mendela sine flasker med Calma (lik teknikk på flaska som ved brystet)? Hjelpebryst? Andre mme merker? Min liker godt NAN HA-1 som kun selges på apoteket. Når jeg ammer henne må hun ofte bæres på ammeputa, hjemme hvor hun ikke er så nysgjerrig på det rundt henne. De er rare de søte små.. Lykke til med prøving og feiling!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Tror det er lurt å sjekke vekta ja, lett å bli lurt. På et tidspunkt blir ofte barnets sugeteknikk mye bedre, da kan det gå veldig raskt. Ellers er det vel i den alderen mange får litt problemer med distraktibel baby, ofte hjelper det å skjerme for inntrykk under amming. Ellers har jeg pent måtte lære meg at min datter ikke ligger stille mens hun ammer, her er det turning til den store gullmedaljen, sånn er det bare. Sist men ikke minst; siden du nattammer så mye tror jeg det skal noe til for at barnet ikke får i seg nok næring; men det er selvfølgelig lurt å sjekke i alle tilfellers skyld. Anonymous poster hash: c2820...59a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Veldig vanlig å streve med amminga på dagtid i 4-6mnd alderen, da babyen svært ofte blir distrahert. Ofte så hjelper det å gå inn på et mørkere rom for å finne roen. Babyer kan forresten spise uhorvelig mye på nettene, særlig i den mest distraherende perioden. min spiser nesten kun i søvne, og veide 9kg da han var 4mnd og 12kg ved 7mnd... Men det er veldig lurt å ta en ekstra kontroll om du er engstelig! 😊 det er derfor de er der. Anonymous poster hash: 95634...48e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Takk for svar. Medela sin puppeflaske er den eneste jeg ikke har prøvd. Har ikke funnet den noe sted, så selges kanskje bare på nett? Det hjelper ikke amme i mørkt rom uten distraksjoner... Anonymous poster hash: 6a182...872
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Veldig vanlig å streve med amminga på dagtid i 4-6mnd alderen, da babyen svært ofte blir distrahert. Ofte så hjelper det å gå inn på et mørkere rom for å finne roen. Babyer kan forresten spise uhorvelig mye på nettene, særlig i den mest distraherende perioden. min spiser nesten kun i søvne, og veide 9kg da han var 4mnd og 12kg ved 7mnd... Men det er veldig lurt å ta en ekstra kontroll om du er engstelig! det er derfor de er der. Anonymous poster hash: 95634...48e Oi, wow! 12 kilo ved 7 måneder? Min datter på 2,5 veier dette! Men vekten stagnerte kanskje siden? Anonymous poster hash: 6a182...872
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Veldig vanlig å streve med amminga på dagtid i 4-6mnd alderen, da babyen svært ofte blir distrahert. Ofte så hjelper det å gå inn på et mørkere rom for å finne roen. Babyer kan forresten spise uhorvelig mye på nettene, særlig i den mest distraherende perioden. min spiser nesten kun i søvne, og veide 9kg da han var 4mnd og 12kg ved 7mnd... Men det er veldig lurt å ta en ekstra kontroll om du er engstelig! det er derfor de er der. Anonymous poster hash: 95634...48e Oi, wow! 12 kilo ved 7 måneder? Min datter på 2,5 veier dette! Men vekten stagnerte kanskje siden? Anonymous poster hash: 6a182...872 Ja. Vekta har heldigvis stagnert nå. 😊 ungen sprengte skalaen på alle måla fra 6ukerskontrollen og gjør det enda som ettåring. Men all den tid at det kun var amming, så bare lo helsesøster. Noen må jo være størst også. 😊 Anonymous poster hash: 95634...48e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #9 Skrevet 13. oktober 2015 Veldig vanlig å streve med amminga på dagtid i 4-6mnd alderen, da babyen svært ofte blir distrahert. Ofte så hjelper det å gå inn på et mørkere rom for å finne roen. Babyer kan forresten spise uhorvelig mye på nettene, særlig i den mest distraherende perioden. min spiser nesten kun i søvne, og veide 9kg da han var 4mnd og 12kg ved 7mnd... Men det er veldig lurt å ta en ekstra kontroll om du er engstelig! det er derfor de er der. Anonymous poster hash: 95634...48e Oi, wow! 12 kilo ved 7 måneder? Min datter på 2,5 veier dette! Men vekten stagnerte kanskje siden? Anonymous poster hash: 6a182...872 Ja. Vekta har heldigvis stagnert nå. ungen sprengte skalaen på alle måla fra 6ukerskontrollen og gjør det enda som ettåring. Men all den tid at det kun var amming, så bare lo helsesøster. Noen må jo være størst også. Anonymous poster hash: 95634...48e Ja, det er sant - noen må være størst også. Mine jenter er nok litt i andre enden av skalaen Anonymous poster hash: 6a182...872
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #10 Skrevet 13. oktober 2015 Ineffektiv nattamming = hun bruker deg som smokk. Av samme grunn får du ikke melk i henne på dagtid. Begynn med velling og fruktmos! Anonymous poster hash: 82608...1ca
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 Mine to ville heller aldri ta flaske eller mme. Så jeg måtte bare finne meg i å bare amme 😊
ØYNE Skrevet 14. oktober 2015 #12 Skrevet 14. oktober 2015 Takk for svar. Medela sin puppeflaske er den eneste jeg ikke har prøvd. Har ikke funnet den noe sted, så selges kanskje bare på nett? Det hjelper ikke amme i mørkt rom uten distraksjoner... Anonymous poster hash: 6a182...872 Finnes på nett ja. Men her jeg bor finnes de på Vitus og Boots apotekene
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Takk for svar. Medela sin puppeflaske er den eneste jeg ikke har prøvd. Har ikke funnet den noe sted, så selges kanskje bare på nett? Det hjelper ikke amme i mørkt rom uten distraksjoner... Anonymous poster hash: 6a182...872 Mørkt rom ville det blitt protestert på her også siden det assosieres med søvn. Tenker mer på et kjedelig rom uten støy. Ellers fant jeg ut at rett etter lurer var en god tid å amme siden ungen allerede var rolig da. Anonymous poster hash: c2820...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå