Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Den var normal. Betyr det at jeg ikke har hpv viruset? Anonymous poster hash: f479a...a58
TinaK 1990 Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Det ville vel gynekolog gitt deg svar på hvis var tilfelle?
Gemini77 Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Nei det betyr at du ikke har celleforandringer. Det blir ikke tatt hpv test med mindre du hadde celleforandringer for 6-12 mnd siden. Man kan fint ha hpv forbigående og ikke få celleforandringer av det.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Ok takk for svar 😊 Jeg tok prøven fordi jeg hadde unormale blødninger pluss smerter i underlivet. Tok ultralyd og gyn.undersøkelse som var helt fin. Tok en celleprøve og, den var jo normal. Da kan jeg slappe av 😊 Anonymous poster hash: f479a...a58
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Gynekologen sa forresten at noen ganger tok de hpv og noen ganger celleprøve av prøven som ble sendt inn. Jeg fikk ikke vite hvilken før resultatet kom. Jeg fikk da inntrykk at svaret egentlig betyr det samme? At celleforandring betyr hpv virus dermed ingen forandring ingen hpv. Hi Anonymous poster hash: f479a...a58
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Nytt forskningsprosjekt - noen av celleprøvene sjekkes for hpv slik jeg forstod det på legen min. Anonymous poster hash: a4c3f...0e7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tok celleprøve i mars. Den viste små celleforandringer men ikke HPV-virus. Så gynekologen sa jeg ikke måtte bekymre meg men ta ny prøve etter 6 mnd. Var på ny i går og fikk tatt celleprøve. Hun tok ul også, og da fant hun en cyste. Ikke fått svar på celleprøven enda. Anonymous poster hash: a45f8...007
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg fikk også negativ prøve på celleforandring etter blødninger og smerter. Dette hos fastlege. Jeg ba om henvisning til gynokolog fordi jeg hadde en følelse av at noe var galt. Det ble tatt en biopsi da legen kunne se celleforandring på livmortappen i mikroskopet, og svarene viste rask celledeling nivå 5 eller 6, som er nivåene før de faktisk kaller forandringene for kreft. Jeg ble konisert 2 måneder senere. Det var forresten kjæresten min som hadde smittet meg med kjønnsvorter. Anonymous poster hash: 0c5d9...9b1
Gemini77 Skrevet 13. oktober 2015 #9 Skrevet 13. oktober 2015 Gynekologen sa forresten at noen ganger tok de hpv og noen ganger celleprøve av prøven som ble sendt inn. Jeg fikk ikke vite hvilken før resultatet kom. Jeg fikk da inntrykk at svaret egentlig betyr det samme? At celleforandring betyr hpv virus dermed ingen forandring ingen hpv. Hi Anonymous poster hash: f479a...a58 Nasjonal retningslinjer tilsier at hpv ikke skal tas med mindre man har hatt celleforandringer 6-12 mnd tilbake eller er nettopp konisert. Selv om legen tar prøven og sender denne inn så skal laboratoriet ikke analysere denne. Retningslinjene er ganske strenge i Norge, og det for en grunn. At celleforandringer betyr hpv er nå en ting men det betyr ikke at ingen celleforandringer er det samme som ingen smitte av hpv. Man kan fint være smittet av hpv og ikke få celleforandringer. Det er de kvinnene hvor kroppen ikke greier å kvitte seg med viruset relativt fort og derfor får en persisterende infeksjon, hvor det forårsaker celleforandringer.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #10 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tok nettopp og celleprøven var ok, men var positiv på hpv viruset.. Skal inn innen 12 mnd og ta ny prøve.. Anonymous poster hash: de8a2...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå