Gå til innhold

Blodverdier(Hb) på 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er formen da? Er man i live?

Anonymous poster hash: eb48f...3bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet ikke, da skal man ha mistet blod over tid, slik at kroppen er vant til det... Laveste jeg har sett har vært på 3-tallet.

Anonymous poster hash: 7c06e...fb6
Skrevet

Mange blander hb og jernlager. Dette er to forskjellige ting. Hb under 7 er lavt og man trenger blod. Jernlager kan man nesten skrapes for om det skjer over tid.

Anonymous poster hash: 46047...55f

Skrevet

Mange blander hb og jernlager. Dette er to forskjellige ting. Hb under 7 er lavt og man trenger blod. Jernlager kan man nesten skrapes for om det skjer over tid.

Anonymous poster hash: 46047...55f

Jeg mener Hb når jeg skriver Hb.

Anonymous poster hash: eb48f...3bd

Skrevet

Med en hb på 1 vil man ha vært død en stund.

Anonymous poster hash: 603af...8e7

Skrevet

Har sett hb resultat på 2,8 og den personen var ikke kontaktbar.

Tviler på at Hb på 1 kan holde en person i livet, men skal ikke si det helt sikkert.

Anonymous poster hash: c188a...cf1

Skrevet

Da får du sirkulasjonssvikt og hjertestans!

Og du er ikke hjemme men på sykehus!

Laveste jeg har hatt på pasient var 4 og den pasienten overlevde etter intens innsats fra oss! Har dog hatt pasient med HB på 5.1 som har dødd

Skrevet

Da får du sirkulasjonssvikt og hjertestans!

Og du er ikke hjemme men på sykehus!

Laveste jeg har hatt på pasient var 4 og den pasienten overlevde etter intens innsats fra oss! Har dog hatt pasient med HB på 5.1 som har dødd

Hvorfor sirkulasjonsstans? Anemi er ikke ensbetydende med hypovolemi eller blodtrykksfall av andre grunner. Det som kan skje derimot er hjertestans grunnet ev hypoksi eller iskemi.

Anonymous poster hash: 54925...90f

Skrevet (endret)

Jeg hadde nesten tomme jernlagre og en hb på rett under 4 som var på vei nedover pga indre blødninger.  Jeg var da døden nær.  Da ambulansen hentet meg gikk jeg inn og ut av bevissthet. Jeg hadde ikke levd veldig mye lenger. Jeg ble operert i siste liten. Husker lite av hendelsen.

Etter fødsel nr 4 hadde jeg tomme jernlagre og en hb på 5-tallet. Da fikk jeg blodoverføring og jern intravenøst.

Jeg var veldig dårlig. Kastet opp, svimmel, frostrier, besvimelser, alle lyder ble forsterket veldig osv. Sovnet hele tiden. Jeg følte jeg skulle dø, men de hadde alt under kontroll etter de stoppet blødningene :) Kom meg rimelig kjapt fra de verste symptomene, men det tok flere mnd før jeg var 100 %. 

Kan legge til at jeg har kronisk anemi så jeg tåler veldig godt lav hb og jernlagre. 

Jeg merker ikke at jeg har tomme jernlagre, mens andre er ganske dårlige når de har for lite jern.

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Tror aldri jeg kommer til å se Hb på 1 på et levende menneske.

Da må det være Hb med noe bak i hvert fall. Vanlig Hb blir det nok ikke.

Anonymous poster hash: 9950c...53e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...