Gå til innhold

er dette barnet for tynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren til en bekjent er 17 mnd gammel og veier 9 kg!!! Hun er cirka like høy som min (cirka 81 cm) og min veier 13,5 kg. Tror min veide 9 kg for et år siden omtrent. Et ikke det for lite?

Anonymous poster hash: be476...f82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minste her er 13 mnd, 8,3 kg og 76 cm lang. Spiser helt greit, men er full trøkk så lenge han ikke sover. Løper, klatrer, kryper og går. Hs finnes ikke bekymret. Ei bekjente av meg har til sammenligning en 7 - åring som veier 15 kg. Helt klart ei lita spe frøken, men full av fart og morro 😆.

Anonymous poster hash: 6e1aa...c1a

Skrevet

Datteren til en bekjent er 17 mnd gammel og veier 9 kg!!! Hun er cirka like høy som min (cirka 81 cm) og min veier 13,5 kg. Tror min veide 9 kg for et år siden omtrent. Et ikke det for lite?

Det kommer helt an på.. Noen er bare små, og de følger sin egen kurve.

F.eks, dattera mi på 5 år er 103 cm og veier 14,5 kg.. Hun er ei lita flis, og jeg bekymret meg for vekta. Men ifg legen er hun sunn og frisk og ifg helsesøster følger hun sin egen kurve ;)

Anonymous poster hash: ec994...5f9

Skrevet

Neida. Min er tre år, 100 cm og 13 kilo. Da hun var 17 måneder var hun nok under 10 kilo. Helt normalt.

Anonymous poster hash: e66b5...1aa

Skrevet

Er ikke din litt stor da?

Min var på 18 mnd kontrollen 84,4 cm og 13,8 kg og da var han på god vei utenfor skjemaet til helsesøster...Og han er gutt.

Jenta på 9 kg er nok i ene enden av skjemaet og ditt barn i andre enden, vil jeg tro :)

Skrevet

Nei, vil ikke si hun er for tynn, men noen plugg er hun selvsagt ikke. Mine barn veide rundt 11 kg da de var ca den høyden. De var ikke tynne for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 62b23...cad
Skrevet

Gutten min er snart to år, bruker str 80/86 og veier 9,5 kg. Liten og tynn, men følger kurven sin fint.

Anonymous poster hash: e47bf...67a

Skrevet

Jeg vil heller si at din ligger på øvre del av skalaen..

Min er 2 år og veier rundt 12 kilo, bruker 92 i klær. Slank, men ikke tynn. Så lenge de følger sin kurve og har et normalt aktivitets- og utviklingsnivå, er det ikke noe å henge seg opp i.

Anonymous poster hash: e3ef0...714
Skrevet

Helt umulig å sammenligne babyer og barn i den alderen. Noen babyer veier 12 kilo når de er 9 mnd, og andre veier 8 kilo når de er 1 år...

Anonymous poster hash: 6e68c...d5c

Skrevet

Jeg har ei på 3 år og 88 cm som veier 11 kg. Absolutt ikke for tynn, men heller ikke mye å ta i. Kommer så klart an på mer enn høyde og vekt.

Anonymous poster hash: c43df...540

Skrevet

Yngste barnet mitt veide noe lignende om jeg ikke husker veldig feil. Hun fulgte sin egen kurve nederst på kurven til helsesøster.

Fra hun var ni mnd løp hun rundt, så uansett hvor mye hun spiste var det ikke mye som la seg på den kroppen. Den ene helsesøsteren ble bekjymret, men hun så bare på pcn og ikke barnet, heldisvis skiftet jeg helsesøster i det tidsrommet og nye helsesøster bare lo da jeg fortalte hva hun andre sa. Ett blikk på ungen som turnet rundt på gulvet holdt for henne å si at hun var helt normal, og om hun holdt på slik hele dagen så kunne en ikke forvente at hun skulle veie mer.

Storesøster veide litt mer, men ingen kraftplugg hun heller.

Anonymous poster hash: edd68...b8e

Skrevet

Snittet for gutter på 81 cm er 11 kg. Normalen spenner fra 8-13,5. Så de er begge innafor, ikke noe å bekymre seg over.

For jenter er snittet 10,5 og 8,5-13.

Skrevet

vel min veide det når han var 6mnd, kraftig plugg som baby, men er vel normalt, og alle barn er jo forskjellige, han er 3 i februar og er 104 cm og 18kg idag

Anonymous poster hash: 8c2bd...503
Skrevet

Hmmm.. Da datteren min var 4, var hun 105 høy og 11 kg. Da hun var 8, 117 høy og 17 kg. Nå er hun 14 og er 157 høy og 41 kg. Hun er akkurat seg selv egentlig...

Anonymous poster hash: 95ad3...2e9

Skrevet

På 15. mndkontrollen var jenta mi 81 cm og 8,9 kg. Lang og tynn, men helt perfekt likevel. Fulgte sin kurve:-)

Skrevet

Helt umulig å sammenligne babyer og barn i den alderen. Noen babyer veier 12 kilo når de er 9 mnd, og andre veier 8 kilo når de er 1 år...

Anonymous poster hash: 6e68c...d5c

Helt rett i det.. Min er snart 9 mnd og veier 13 kilo, 75 cm lang, men helsesøster sier at npr små babyer veier så mye så kommer de til å ha vanskeligheter med å bevege seg med det første. Så nå de har begynt å bevege seg så raser de ned i vekt noen ganger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...