Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Gi barnet paracet? Noe mer jeg bør gjøre? Anonymous poster hash: d1980...525
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Hvordan er almenntilstand da? Det er sånn i grenseland for når jeg gir, men jeg ser det litt an også. Lar de heller ha litt feber om dagen for så å gi til kvelden i stedet for, (sånn at det ikke blir for mye febernedsettende også) Anonymous poster hash: 82427...d71
mamma_bergen Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Ja, du gir paracet. Pass på at barnet får i seg væske, og at det får ro. Hvordan er almentilstanden?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Gi drikke. Pass på at barnet ikke er for varmt\kaldt... Masse kos og trøst. Om feberen stiger og allmenntilstanden er dårlig, så gir du paracet. Anonymous poster hash: e6cc7...5a6
TPK Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Det er vel anbefaltå gå Paracet når de har over 39 i feber? Hvor gammelt er barnet? Ingen andre symptomer? Jeg ville gitt en pille nå. Gi drikke, ha en kopp tilgjengelig hele tiden, tilby saft/brus/smoothie/saftis bare barnet får i seg noe væske. Når man er syk er det lov med sånne utskeielser. Oppsøk lege hvis feberen ikke går over om 2-3 dager.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Takk for svar Han er 3 år. Allmen tilstand ok. Han vil ikke spise og heller ikke drikke så mye Anonymous poster hash: d1980...525
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Gi en paracet ja, så føler han seg bedre Anonymous poster hash: 2350f...2c9
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Da ville gitt stikkpille ja. 39,4 er jo ganske høyt. Anonymous poster hash: 4114c...74e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #10 Skrevet 13. oktober 2015 Takk for svar Han er 3 år. Allmen tilstand ok. Han vil ikke spise og heller ikke drikke så mye Anonymous poster hash: d1980...525 Hvis han har ok allmenntilstand ville jeg helt klart ventet med paraceten. Feberen i seg selv er jo ikke farlig - og i tillegg viktig for kroppens imunnsystem. Personlig gir jeg paracet kun når barna har dårlig allmenntilstand - ikke bare for deres del men også for å sjekke at feberen synker - det kan gi viktig pekepinn på om det er grunn til bekymring. Jeg gir også paracet når feberen passerer 40, da begynner det å bli høyt. Et tips ved feber og dårlig mat/drikkelyst er saftis👍 God bedring! Anonymous poster hash: 0a997...977
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #11 Skrevet 13. oktober 2015 Såfremt barnet aldri har hatt feberkramper og allmenntilstanden er ok ville jeg avventet Paracet. Feber i seg selv er en del av kroppens immunforsvar og hjelper kroppen å kjempe mot infeksjonen. Jeg gir kun Paracet ut fra allmenntilstand. Er formen dårlig kan jeg gi ved 38,0 mens guttungen også har hatt høy feber men jeg ikke har gitt siden allmenntilstanden er bra. Anonymous poster hash: 94bac...9d1
SuperFries Skrevet 13. oktober 2015 #12 Skrevet 13. oktober 2015 Hvis barnet kan få bedre allmenntilstand og matlyst tilbake, så hadde jeg forsøkt Paracet.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2015 #13 Skrevet 13. oktober 2015 Det ene barnet får parasett nesten så fort det kommer over 38, da er hun helt utslått og har vondt i hele kroppen. Søsteren får ikke får hun har 40 i feber. Hun er fin i farta helt til termometeret bikker 40. Da sier hun forsiktig at formen ikke er på topp og sovner uansett hvor hun er og hva hun gjør. Storesøster kom springende inn da hun la seg for å sove i grøftekanten engang. Det er nesten litt skummelt for vi merrker ikke noe på henne før hun legger inn honkle. Uansett hvor mye vi prøver å si hun må siifra når hun merker forandringer så gjør hun det ikke, det virker ikke som hun registrer det før kroppen sier stopp. Så ungerer ulike og en må nesten se det ann fra unge til unge. Anonymous poster hash: d2a42...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå