Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 jeg har vært i et vikariat siden i mai, 75%. Før dette var jeg på tilkallingsvikar. Har kun jobbet der i snart et år, så føler meg heldig. Idag ble jeg tilbudt 100% ut året. De har trekt meg på juni lønna for to uker ferie, kan jeg kreve å ta dem ut før årsskifte? Får ikke overført ferie) og hvis ikke - refunderer de da pengene? Snakk om 8000 kr i trekk. Dessuten skal jeg nå til ønh lege på fredag og muligens får heg innvilget operasjon av mandlene jeg har slitt med i mange år. Uetisk og takke ja til 100% dersom jeg må ta ut ferien og en evt sykemelding hvis jeg må operere før jul? Snakk om fire uker tilsammen....Føler meg priveligert som ble spurt. Sto overst på lista ifølge sjefen (har vært borte 3 dager på et år, så lite fravær ellers) Anonymous poster hash: 6ca2d...9ea
TPK Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Ta jobben! Det er jo også mye bedre for deg å være sykemeldt fra en 100% stilling. Har de trukket for ferie uten at du har hatt ferie? Da skal du selvsagt ha ferie nå før nyttår, eller pengene tilbake. Ikke sikkert du kan kreve pengene tilbake hvis de vil at du skal ta ferien.
minimii Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg synes å huske at noe om ferie står i arbeidskontrakten. Du kan jo sjekke der. Jeg har vel fastsatt at jeg har 5 uker i løpet av et år som jeg kan ta når som helst, men at to å være i juli og at de trekker for 5 uker fra junilønn. (feriepenger i stedet) Kan da ha to uker som overflyttes til neste år om jeg ikke bruker dem, men ikke penger igjen slik jeg skjønner. Forklar for sjefen dette med ønh og mandeloperasjon. Jeg tror at h*n vil synes du er veldig oppriktig som sier at dette er en bekymring og ikke vil at de skal tro at du utnytter dem. Så takker du for tilbudet og tar jobben! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå